Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 




Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
 Trekhaak 
Auteur Bericht
C5club Newbie
C5club Newbie

Geregistreerd: 10 jun 2017 06:58
Berichten: 7
Auto: C5 berline exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 75000
Kleur: donkergrijs metalic


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Trekhaak
Ik ben alweer een jaartje eigenaar van een C5 II 16V 2L uit 2005. Nu 95.000Km op de teller. Auto loopt als een zonnetje en verder geen problemen. Nu wil ik echter een trekhaak monteren en vraag mij af of ik een vaste of een afneembare trekhaak moet nemen. Ik heb geen goede ervaringen met een afneembare trekhaak van Bosal. Deze rammelde bij het minst of geringste. Nu is mijn vraag. Krijg ik problemen met een vaste trekhaak met mijn parkeersensoren of kan dit altijd. Ik heb met een houten balk precies in het midden geprobeerd dan reageren de sensoren niet. Probeer ik echter met de haak van een afneembare trekhaak dan reageert hij bij de minste beweging naar rechts of links uit het midden. Zijn er mensen die een vaste trekhaak hebben of is dit vragen om moeilijkheden? Standaard zou dit toch moeten kunnen. Volgende vraag is moet ik de trekhaak laten inlezen in de software van de auto met een originele kabelset en de unit.


30 jun 2018 17:14
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Geregistreerd: 04 aug 2013 12:51
Berichten: 341
Woonplaats: dordrecht
Auto: C5 tourer 2.0 hdif
Opties: best wel veel
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 9L577292
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 238000
Kleur: gris


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Trekhaak
Ik heb een vaste trekhaak en geen enkel probleem.
Echter ,plaats ik een beschermdop/kap op de kogel,dan reageren de sensoren wel.

_________________
bx-cannes, bx 1.6 tgi break, xantia 1.8 break, C5 phase 2 2.0 break
2e auto een C2

Afbeelding


30 jun 2018 19:00
Profiel
C5club Newbie
C5club Newbie

Geregistreerd: 10 jun 2017 06:58
Berichten: 7
Auto: C5 berline exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 75000
Kleur: donkergrijs metalic


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Trekhaak
Het lijkt dus een zeer delicate aangelegenheid en kan van merk tot merk verschillen. Ik overweeg Brink of een GDW trekhaak. Zijn er mensen die ervaringen hebben met de vaste trekhaken van deze merken op een C5 II.


01 jul 2018 13:39
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Geregistreerd: 15 jun 2014 20:42
Berichten: 780
Woonplaats: Soest
Auto: Peugeot 607
Opties: Alles
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: H
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 161000
Kleur: Bordeauxrood


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Trekhaak
Wat mij vooral opvalt is dat vaste trekhaken dichter tegen de bumper gemonteerd worden waardoor de niet gedetecteerd worden door de sensoren. Iets wat met een afneembare niet mogelijk is.

Mijn inziens is een C5 zonder knobbel mooier. Dus mijn mening is afneembaar.


01 jul 2018 19:42
Profiel
C5club Newbie
C5club Newbie

Geregistreerd: 10 jun 2017 06:58
Berichten: 7
Auto: C5 berline exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 75000
Kleur: donkergrijs metalic


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Trekhaak
Heb inmiddels een trekhaak gekocht bij Winparts en bij een door hen voorgesteld inbouwcenter laten inbouwen. Ik heb bij winparts naar een autospecifieke trekhaak gezocht via mijn kenteken. Ik heb voor de voorgestelde GDW trekhaak gekozen. Achteraf bleek nu dat de kogel voor de kentekenplaat zit. Ik vraag mij af hoe je dan van een autospecifieke trekhaak kunt spreken. Op mijn C5 1 was dit geen probleem. Ik denk nu dat ze een verkeerde kogel geleverd hebben bij de trekhaak. Ze geven echter niet thuis en ineens staat het er wel bij vermeld. Ik had nooit voor een dergelijke vaste trekhaak gekozen als ik dat vooraf geweten had. Ook bleek het voorgestelde inbouwstation niet vakkundig. Ze hielden zich niet aan de afspraak en en waren zo maar even de massa van punt 13 voor de permanente voeding vergeten aan te sluiten. Nu had ik een caravan gehuurd en moest dat weekend nog vertrekken. Voor de aansluiting van de massa ben ik nog terug gegaan en dat hebben welliswaar met mijn hulp ook verholpen. Helaas bleken ook de kunststof kappen van de wielkasten niet terug gemonteerd en ze waren zelfs op de container beland. Ik heb het maar voor lief genomen dat de trekhaak voor het kenteken zat want ik had geen tijd meer om een reactie af te wachten. Ik heb wel een mail naar Winparts gestuurd maar de reactie was er na mijn vakantie nog steeds niet. En wat denk je. Het staat nu bij de trekhaak vermeld dat de kogel voor de kentekenplaat komt. Ik vraag mij dus af wie deze dan vaste trekhaak dan koopt want de kentekenplaat zit bij de C5 op dezelfde plek. Na een uur aan de telefoon gehangen te hebben een medewerker gesproken die ging kijken wat hij voor mij kon doen. Dat bleek dus een mailtje te zijn dat de kogel nu gebruikt was en derhalve niet geruild kon worden. Geweldige service van Winparts toch.


22 jul 2018 13:21
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 28 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.