Citroen C5 club forum https://www.c5club.nl/c5forum/ |
|
Met de V6 naar Hongarije https://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=4&t=19728 |
Pagina 1 van 1 |
Auteur: | kapitein iglo [ 28 jan 2018 08:25 ] |
Berichttitel: | Met de V6 naar Hongarije |
Beste forumleden, Het is inmiddels weer een tijd geleden dat ik wat gepost heb op dit forum ( maar blijf elke dag even kijken ) en hebben inmiddels het plan opgevat om na 13 jaar hard werken zonder vakantie maar eens goed op vakantie te gaan met het gezin ( nog nooit ervan gekomen ) De planning is om een autovakantie naar Hongarije te gaan ondernemen naar Balatonfured in Honge, een reis van ruim 1300km. Nou is dat voor mij geen probleem ( maak veel kilometers en vindt rijden mooi om te doen ), maar wil de C5 V6 alvast vakantieklaar maken. We rijden ermee als alleen als we met zijn allen eropuit gaan, voor mijn woon werk verkeer heb ik een 306. Er zijn wel wat puntjes van de C5 waar aandacht nodig is, namelijk: - Olielekkage tussen bak en motor ( bak schakelt goed/weinig tot geen motorolieverlies ) geen zichtbare olieverlies onder vloer carport. wel nat tussen bak en motor - Bij volle belasting motor ( in sport stand ) loopt temperatuur plots hoog op? - bij sturen op inparkeren is een piepend geluid waarneembaar bij uiterste stuuruitslag. De C5 heeft nu 180.000 gelopen en een distributiewissel & koelstofwissel gehad in 2013 bij 118.000km met . ( kleur koelstof zoals het moet zijn ) Voor de rest ziet de C5 er zeer netjes uit en heeft net een nieuwe APK met nieuwe 3 bandenwissel, maar verder geen opmerkingen, dus ze is wat ons betreft een blijvertje! ..........Ik hoor Rutte nu al juichen Mijn vraag is: waar kan ik het beste terecht voor goed advies/onderhoud aan mijn c5 in de regio Elburg? Wil mijn C5 namelijk ook een keer uit laten lezen voor foutcodes. ( dat is ook tot nu toe nog niet gedaan.) |
Auteur: | Genem [ 28 jan 2018 10:46 ] |
Berichttitel: | Re: Met de V6 naar Hongarije |
Plotseling hoog oplopende koelvloeistof temperatuur daar heb ik ervaring mee. Uiteindelijk bleek het de vuldop van het expansievat te zijn waarvan het drukventiel niet goed meer werkte. Na vervanging daarvan (kost €4,25) geen problemen meer gehad. Olielekkage tussen bak en motor zal waarschijnlijk door een kapotte olie keerring worden veroorzaakt. Dat moet zeker gemaakt worden want het probleem wordt steeds erger. De bak zal er af moeten om er bij te komen. Reken vooralsnog op een kleine 400-500 euro. Je kunt ook gokken om de reis naar Hongarije te maken en het daar te laten fixen, scheelt je minimaal 60% op de prijs ten opzichte van Nederland. (bron:eigen ervaring) Maar dan wel in de lokale garage en niet bij de dealer, want die rekenen ook flinke (hoofd) prijzen. |
Auteur: | kapitein iglo [ 02 maart 2018 20:44 ] |
Berichttitel: | Re: Met de V6 naar Hongarije |
Ten eerste, excuus voor de late reactie in deze post. Na grondige check bij een citroen vakgarage bleek er verschillende mankementen te zijn aan onze c5. olielekkage tussen bak en motor, zoals ik al eerder aangaf. Wat olie/koelslangen wat vervangen moet worden, een rechterremklauw wat aanloopt moet vervangen worden en nog wat dingen. Naar schatting zijn we serieus wat geld kwijt en hebben erover nagedacht om maar afscheid te nemen van onze c5 v6 en over te stappen naar een ford focus, maar nadat we onze auto hadden opgehaald, hadden wij echt zoiets dat we deze c5 niet kwijt willen! Dus gaan we deze c5 helemaal in topstaat terugbrengen, zowel motorisch als uiterlijk. Vele verklaren ons voor gek dat we zoveel geld ertegen aan gaan gooien, maar ze is het waard in onze ogen. |
Auteur: | Greavous [ 02 maart 2018 23:42 ] |
Berichttitel: | Re: Met de V6 naar Hongarije |
Leuk om te lezen dat je de dame toch trouw blijft. En wat betreft het alternatief, goede keuze om de C5 te houden. Ik heb tussen de dames door een Ford Focus gereden en mij zien ze nooit meer in zo'n ding. Ik was na ongeveer 8 maandjes Ford Focus blij met t feit dat t stuurhuis kapot ging, was een prima excuus om m te lozen. |
Auteur: | kapitein iglo [ 03 maart 2018 00:07 ] |
Berichttitel: | Re: Met de V6 naar Hongarije |
Merk nu dat bij ons de c5( en zelfs bij de kids ) ze een deel uitmaakt van de familie. Dat hebben we wel gemerkt in de 2 weken dat we zonder haar hebben moeten doen. Dus ben al een plan aan het uitstippelen om de werkzaamheden in 3 fases te laten doen en verschillende offertes op te laten maken voor die werkzaamheden. tenslotte je hoeft geen vrijbrief te gaan geven aan 1 bepaalde garagebedrijf qua kosten, als consument mag je best gaan shoppen voor die betreffende werkzaamheden lijkt me. |
Auteur: | Greavous [ 03 maart 2018 00:21 ] |
Berichttitel: | Re: Met de V6 naar Hongarije |
Dat zeer zeker, en je zou kunnen overwegen een aantal dingen zelf te doen. Mits je er de tijd en plek voor hebt. |
Auteur: | kapitein iglo [ 03 maart 2018 00:27 ] |
Berichttitel: | Re: Met de V6 naar Hongarije |
Belangrijkste is dat het goed gebeurd, ik zou het graag zelf willen doe ben, ik ben niet bang om sleutels op te pakken, maar helaas is er niemand die mij dat soort dingen kan leren..ik lees veel, maar praktijkhulp zou makkelijk zijn! CITROTECH is bij mij in de buurt, maar die ziet mij al aankomen met mijn C5 V6 Mijn eerste xantia kon nog net toen om mijn bollen te vervangen. |
Auteur: | silver944 [ 07 maart 2018 05:14 ] |
Berichttitel: | Re: Met de V6 naar Hongarije |
Een oude auto is gewoon duur in onderhoud. Zelf reken ik op minimaal 1200 euro per jaar voor mijn C5 uit 2003. Maar als ik 1300 km wil rijden kan ik elk moment vertrekken zonder me zorgen te maken dat ze er tijdens de reis geen zin meer in heeft. |
Auteur: | Genem [ 15 jul 2018 19:02 ] |
Berichttitel: | Re: Met de V6 naar Hongarije |
Ben nu met de andere net aangeschafte ph2 2.0 aangekomen in Hongarije. De dame heeft zich Prima met de sleurhut er achter gedragen. |
Auteur: | silver944 [ 20 jul 2018 08:36 ] |
Berichttitel: | Re: Met de V6 naar Hongarije |
Als je steeds meer kracht op de koppeling moet zetten kan dat het begin van het einde van het druklager zijn. Hoeveel km heeft de koppeling meegemaakt? |
Auteur: | kapitein iglo [ 22 jul 2018 19:05 ] |
Berichttitel: | Met de V6 naar Hongarije |
Ben even naar de plaatselijke garage geweest en de auto helemaal na laten kijken. afgezien van 2 lampjes vervangen, was er niets mee aan de hand. De koppeling trapte wel zwaar in volgens de monteur maar hij slipte niet. km. stand van de auto is 183.xxx Zou alleen de druklager dan de boosdoender zijn? |
Pagina 1 van 1 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |