Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 


GJO

Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
 Deskundigheid gevraagd 
Auteur Bericht
C5club Newbie
C5club Newbie

Geregistreerd: 08 jan 2016 08:50
Berichten: 4
Auto: Break, Ligne Prestige
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 116000
Kleur: Blauw


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Deskundigheid gevraagd
Hallo mede Citroënners,

Ik rijd inmiddels twee jaar een Citroën Break Fase II, bouwjaar 2007. Ik heb wat probleempjes die ik graag wil verhelpen voor ik deze verkoop, wel zo netjes.

Het volgende zijn de zaken waar ik mee te maken heb:

- bij het rijden, mn gas geven, schakelen, flikkert de verlichting zowel koplamp als de verlichting binnen (waar tijdsaanduiding, datum etc wordt vermeld;

- als ik rijd, en dan alleen zodra ik op LPG rij, houdt de auto vaak in, voornamelijk gemerkt op de snelweg;

- ik kan het raam van de achterklep separaat openen, althans dat zou moeten, echter deze doet het al enige tijd niet meer;

- dan het laatste en tevens mijn grootste zorg, ik heb bij mijn garage omdat deze aan vervanging toe was, de catalysator vervangen, echter omdat die van citroen buitensporig duur was (ruim het dubbele) heb ik een universele laten plaatsen, sindsdien geeft de auto iedere keer bij het starten aan dat er een emissiestoring is. Mijn garage heeft contact gezocht met Bart Ebben (citroenspecialist) maar deze kan ook geen verklaring geven. Waardes zijn zoals het hoort, maar toch deze melding. Ik heb gehoord dat het wellicht helpt om de pluspool van de accu gedurende een kwartier er af te laten.

Al met al een best lijstje, maar wil deze auto welke echt verder heerlijk rijdt, verkopen zonder gezeur. Wie o wie heeft er tips, ervaring etc. Het ou mij geweldig helpen.

Bij voorbaat dank!

Gr. Remco


22 sep 2017 15:46
Profiel
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 21 jan 2011 11:10
Berichten: 4076
Woonplaats: almere
Auto: 2.0 16v break athena
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10574CJ
Productienummer: 10194
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 248860
Kleur: KPKD
KPH: Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Deskundigheid gevraagd
Verlichting: kijk eens naar je aarde ,plaatsen eens schoonmaken wellicht helpt het.
achterruit kan je eens kijken of de schakelaar klikt zo ja dan is de draad defect ,bij de faq staat hoe te fixen.
storing emissie eens uitlezen met lexia

_________________
groetjes edwin

lexia en diagbox aanwezig


steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST


22 sep 2017 18:32
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 maart 2010 21:49
Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Deskundigheid gevraagd
Heb je de gelegenheid om de accuspanning te meten bij draaiende motor en gas geven? Ik ben benieuwd hoe erg deze fluctueert.

Inderdaad is het achterraam een veel voorkomend probleem dat vrij eenvoudig te fixen is.

Welk merk lpg installatie is er gemonteerd?

Een katalysator gaat niet zomaar defect. Meestal door misfire. Hier is een link met het inhouden op lpg mi duidelijk aanwezig. Daar moet diagnose gesteld worden, een waarschijnlijke oorzaak is veroudering van injectoren en of een bobine die (als de elektrodenafstand van de bougie op lpg niet is verkleind) inwendig is doorgeslagen.
Daarom is toch uitlezen van de foutcodes de eerste stap.

Verder komt het regelmatig voor dat een immitatie katalysator te weinig capaciteit heeft. De motor slaat dan net als bij een defecte katalysator P0420 op na afronden van de rijcyclus. Waarom is de eerste katalysator vervangen?
Dus zoals reeds gezegd uitlezen, maar ook een 4-gasmeting is aan te bevelen, die biedt veel inzicht in wat er gebeurt, maar dan heb je wel enige kennis nodig om daar iets van te zeggen.

_________________
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website


23 sep 2017 09:29
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 18 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.