Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 


Citroen specialist Fokker

Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 110 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
 Oliepomp verwijderen 
Auteur Bericht
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58
Berichten: 15561
Woonplaats: 030
Auto: C5 Break V6 Exclusive
Opties: leer, JBL , DRL's, RT4 Navi met HDD, glas-schuifdak, 17" LM-velgen, geen dakrails
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: F
Phase: 2
Organummer: 11207
Productienummer: 10087
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 250052
Kleur: Rouge Profond KKQD
KPH: Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Oliepomp verwijderen
Da's ook het eerste waar ik aan denk........

Groet,
JW

_________________
Afbeelding

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!


14 okt 2017 16:47
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Geregistreerd: 12 mei 2007 09:59
Berichten: 487
Woonplaats: Rosmalen
Auto: Tourer exclusive aut
Opties: leer
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 1164CJ
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 143000
Kleur: rouge profond


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Oliepomp verwijderen
Ja. Als het een klepstoter is zou die na max 1 min stil moeten zijn of zat die tik bij het starten al voor alle ellende begon er al in?

_________________
C5 Break 2.0i exclusive 2002


14 okt 2017 16:52
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58
Berichten: 10726
Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: break 1600cc 80KW DV6TED4 FAP
Opties: telefoon,navigatie,lederen uitvoering,JBL systeem
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Organummer: 10574
Productienummer: 10289
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 108000
Kleur: Ganache
KPH: Voor


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Oliepomp verwijderen
als je de tik hoort , en je lost het gas komt het geluid dan achter na?


14 okt 2017 16:54
Profiel
C5club Fan
C5club Fan

Geregistreerd: 24 jun 2007 16:13
Berichten: 82
Woonplaats: Spijkenisse
Auto: C5 2.0 16V Ligne Prestige
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: D
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 159300
Kleur: Grijs
KPH: Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Oliepomp verwijderen
Ik heb niet op alle vragen een antwoord. De motor heeft maar heel even gedraaid. Was allang blij dat ie eindelijk startte. Morgen ga ik de kappen en multiriem monteren en dan laat ik hem draaien tot de motor op temperatuur is. Zijn er dan een aantal testen die ik uit kan voeren? Ik lees het wel.


14 okt 2017 17:01
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49
Berichten: 6407
Auto: V50 DrivE limited edition
Opties: Leer, PDC, start-stop, High performance audio, regensensor, lichtsensor, DRL, DTSC, Lichtmetaal, Chiptuning
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Energielabel: A
Phase: 2
Organummer: 10168
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 265000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Oliepomp verwijderen
BJG schreef:
Nu het carter gedemonteerd is kun je vrij eenvoudig de conditie van de lagerschalen controleren. Ik zou dat iig doen om vast te stellen of er gevolgschade is.


Had je dit nog gedaan?

_________________
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 12S LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3

Hobby: Burton zie website


15 okt 2017 09:09
Profiel
C5club Fan
C5club Fan

Geregistreerd: 24 jun 2007 16:13
Berichten: 82
Woonplaats: Spijkenisse
Auto: C5 2.0 16V Ligne Prestige
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: D
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 159300
Kleur: Grijs
KPH: Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Oliepomp verwijderen
Toen het carter open lag heb ik de speling van de drijfstangen gecontroleerd. Deze was bij ieder stang hetzelfde. Ook nog met een lamp en een spiegeltje getracht een en ander te bekijken. Hier ook niet echt beschadigingen waargenomen. Vanmorgen de moor warm laten draaien en de olie met flush afgetapt. Nieuw filter geplaatst en nieuwe olie erin. hierna de motor weer warm laten draaien en hierna met de toeren aan het spelen gegaan. Tot 2200 toeren klinkt de motor niet echt anders dan anders, maar boven de 2200 toeren komt de tik weer naar boven. Deze blijft aanwezig ook als ik verder omhoog ga in toeren. Met de nieuwe olie is de tik wel wat minder in geluid. Voor vandaag weer even genoeg gehobbyd. Alles is weer gemonteerd. Moet alleen even op zoek naar een storing aan de stuurbekrachtiging. Dan even een stukje rijden om te kijken hoe alles reageert.


15 okt 2017 13:05
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Geregistreerd: 10 dec 2007 14:06
Berichten: 291
Woonplaats: Peel en Maas
Auto: Mercedes C 180 Estate
Opties: Trekh. Afn. Kogel. Zwarte leren bekleding
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2017
Energielabel: D
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 5000
Kleur: Blauw


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Oliepomp verwijderen
En nu? De uitslag?

Tonny is benieuwd.

_________________
2de auto MG F 1999
Oldtimer Lancia Ypsilon Turbo 1986


20 okt 2017 20:55
Profiel
C5club Fan
C5club Fan

Geregistreerd: 24 jun 2007 16:13
Berichten: 82
Woonplaats: Spijkenisse
Auto: C5 2.0 16V Ligne Prestige
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: D
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 159300
Kleur: Grijs
KPH: Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Oliepomp verwijderen
Hallo Tonny,

Afgelopen vrijdag een klein stukje gereden om te kijken hoe de motor reageert. Motor loopt niet verkeerd. Tik lijkt minder en komt bij een hoger toerental terug te komen. Heb niet ver gereden omdat de stuurbekrachtiging niet werkt. Hier heb ik alle stekkers van los gehad en doorgemeten.
Op alle polen van de stekkers heb ik de juiste spanning en de massa is ook goed. Ik heb ooit een andere pomp geplaatst en deze is toen niet ingelezen. Monteur van de Citroen zegt dat het misschien hier vandaan komt dat de computer niet kan communiceren met de electrische pomp. De pomp moet dus ingelezen worden. Weet alleen niet of ik dit zelf kan doen met Diagbox. Heeft iemand hier ervaring mee? Deze week weer verder kijken of ik de pomp aan de gang kan krijgen.

Groeten.

Ton.


22 okt 2017 18:50
Profiel
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58
Berichten: 15561
Woonplaats: 030
Auto: C5 Break V6 Exclusive
Opties: leer, JBL , DRL's, RT4 Navi met HDD, glas-schuifdak, 17" LM-velgen, geen dakrails
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: F
Phase: 2
Organummer: 11207
Productienummer: 10087
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 250052
Kleur: Rouge Profond KKQD
KPH: Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Oliepomp verwijderen
....maar heeft die pomp toen wel gewerkt, en doet 'ie het nu ineens niet meer?

Groet,
JW

_________________
Afbeelding

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!


22 okt 2017 19:43
Profiel
C5club Fan
C5club Fan

Geregistreerd: 24 jun 2007 16:13
Berichten: 82
Woonplaats: Spijkenisse
Auto: C5 2.0 16V Ligne Prestige
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: D
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 159300
Kleur: Grijs
KPH: Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Oliepomp verwijderen
Pomp werkte, zonder hem toe te voegen in het systeem, eigenlijk perfect.
Op het moment van inbouwen en plaatsen van de pomp had ik het gevoel dat de pomp moest worden ingelezen, maar het resultaat was anders. Starten en de pomp ging het doen zonder enige foutmelding. Echter nu is er geen communictie mogelijk met de pomp en de monteur zegt dat het een mogelijkheid is dat de pomp niet herkend word. Ik weet niet of tijdens het uitlezen van de storingen van de laatste keer iets gewijzigd is. Nu moet ik alleen een manier vinden om te checken of het aan het inlezen van de pomp ligt of omdat de pomp defect zou zijn. Op de stekkers heb ik de spanningen staan, die ik de laatste keer tijdens de pomp wissel ook had. Hier lijkt dus geen kabelbreuk of iets anders aan de hand te zijn. Naar de dealer in Spijkenisse kan ik ook niet meer, want die zijn ondertussen gestopt en gesloten. Ik heb alleen een laptop staan met de juiste kabel en stekker en diagbox erop. Weet alleen niet of ik hier iets mee kan. We gaan het proberen. Ook heb ik mijn oude pomp nog liggen. Wellicht kan ik hier de stekkers van de auto even op aansluiten om te kijken of deze pomp wel herkent word. Hopelijk is dit voorlopig het laatste karweitje aan de C8.

Groeten.
Ton.


23 okt 2017 07:03
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49
Berichten: 6407
Auto: V50 DrivE limited edition
Opties: Leer, PDC, start-stop, High performance audio, regensensor, lichtsensor, DRL, DTSC, Lichtmetaal, Chiptuning
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Energielabel: A
Phase: 2
Organummer: 10168
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 265000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Oliepomp verwijderen
Je kunt kijken of de configuratie in het motomanagement en in de BSI goed staat.
Wel of niet ingeleerd zou er wel communicatie mogelijk moeten zijn met de module van de pomp via de tester.
Ook daar zou je kunnen kijken of er een instelling is te wijzigen.

_________________
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 12S LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3

Hobby: Burton zie website


23 okt 2017 10:46
Profiel
C5club Fan
C5club Fan

Geregistreerd: 24 jun 2007 16:13
Berichten: 82
Woonplaats: Spijkenisse
Auto: C5 2.0 16V Ligne Prestige
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: D
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 159300
Kleur: Grijs
KPH: Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Oliepomp verwijderen
Hallo allemaal,

Hier de laatste up-date van de C8. Auto rijd weer, stuurbekrachtiging doet het na veel wikken en wegen ook weer. Afgelopen vrijdag alle bedrading weer losgehaald en schoongemaakt. Aarde draad opnieuw aangelegd en overal waar ik bezig geweest ben de stekkers nog eens nagelopen. Hierna de oude pomp aangesloten en de auto herkende deze direct. Toen de stekkers aangesloten op de pomp die op de auto zit en problemen verholpen. Lekker stukje gereden en eigenlijk loopt de motor best wel mooi. De ratel is nog wel aanwezig. Ik ga volgende week even langs de garage om te laten luisteren waar de ratel vandaan komt. Als alles goed gaat dan maken we nog 1 maal een lange rit met de volle bus en hierna nemen we afscheid van de fijne C-8 en gaan we verder met de C-5. Iedereen bedankt voor de tips en trucs. Zonder dat had ik het niet voor elkaar gekregen. Echt super.

Groeten.

Ton.


04 nov 2017 21:41
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 16 aug 2014 13:59
Berichten: 1047
Woonplaats: Klundert
Auto: Break 2 liter LP
Opties: Pack André en Toverknopje
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Energielabel: C
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 319xxx
Kleur: EZRC**
KPH: Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Oliepomp verwijderen
Respect voor het doorzetten. :smt038 :smt023

_________________
Groet, Jan


04 nov 2017 22:41
Profiel
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58
Berichten: 15561
Woonplaats: 030
Auto: C5 Break V6 Exclusive
Opties: leer, JBL , DRL's, RT4 Navi met HDD, glas-schuifdak, 17" LM-velgen, geen dakrails
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: F
Phase: 2
Organummer: 11207
Productienummer: 10087
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 250052
Kleur: Rouge Profond KKQD
KPH: Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Oliepomp verwijderen
Daar sluit ik me graag bij aan :smt038 :smt023

En uiteraard zijn we benieuwd naar het oordeel van je garagist.

Groet,
JW

_________________
Afbeelding

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!


05 nov 2017 01:18
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49
Berichten: 6407
Auto: V50 DrivE limited edition
Opties: Leer, PDC, start-stop, High performance audio, regensensor, lichtsensor, DRL, DTSC, Lichtmetaal, Chiptuning
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Energielabel: A
Phase: 2
Organummer: 10168
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 265000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Oliepomp verwijderen
:smt023

_________________
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 12S LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3

Hobby: Burton zie website


05 nov 2017 13:41
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 110 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar: