Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 




Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
 sleutelsbehuizing 
Auteur Bericht
V.I.P.
V.I.P.

Geregistreerd: 07 jun 2012 19:49
Berichten: 271
Woonplaats: Deventer
Auto: C5 Break 2.0 Difference
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 175550
Kleur: Gris Orageux Metallic


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: sleutelsbehuizing
Sorry C5-er,

Beetje laat met m'n antwoord, maar ik had hier thuis wat sores met div. apparaten (tuurlijk alles tegelijk), die wat aandacht vergden.

Ter zake: De bgn. link gaat bij mij linea recta naar een website, waar deze titel bovenaan staat.: "NEW soft Citroen C5 replacement remote key 3 button rubber pad". En dat gaat volgens mijn engelse woordenboekje om een rubberen flap met 3 knopjes. Die complete behuizing (met 'verkeerde' flap) staat m.i. afgebeeld, om te laten zien waar die rubberen flap in moet. En daardoor rijst helaas de vraag, welke flap nou opgestuurd wordt.

Hierover zou navraag gedaan kunnen worden. Maar daarvoor is, zoals eerder gezegd, een businesscard (met KvKnr., neem ik aan) nodig. Als jou die vraagstelling zou kunnen lukken, alsmede die m.b.t. een prijs per stuk, dan weten we i.i.g. of het interessant is of niet. Mijn interesse blijft.

OK, en dan de melding van 'Citroentje'. Ja, er waren al vele aanbiedingen, met dat verkeerde ikoontje (auto met open achterklep), maar deze is idd. scherp in de prijs. En, met een beetje werk kun je d'r ook nog iets aardigs van maken.......

Speciaal voor de leden met een freubelknobbel:

Men neme de afstandbediening uit elkaar om de rubberen flap uit z'n beklemde positie te bevrijden. Pak er een scherp (Stanley?)mesje bij, en snij/krab het 'motorkap- en het kofferdekseldeel van het autootje af dat erop staat. Wedden dat je 'nieuwe' ikoon heel erg op de echte lijkt, maar dan een tikkie kleiner?

Maaaaarrr.... ik vind de echte, echt echt.


18 aug 2017 13:05
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 06 okt 2009 23:00
Berichten: 382
Woonplaats: Vlaams-Brabant
Auto: C5 Break 3.0 V6-24v Exclusive
Opties: full option (behalve schuifdak en JBL)
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 9135CJ
Productienummer: 10201
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 308000
Kleur: Noir Onyx EXYB**


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: sleutelsbehuizing
Hallo Zietroen,

aanbod gaat over zowel flap als case, ze kunnen beide leveren; verder zeggen ze:
"We had 2 kinds before, but now we only have trunk button.

Sorry, we didn't update the Alibaba."

Dus spijtig genoeg enkel nog met kofferafbeelding, daarvan heb ik er eentje elders voor 1,23 € kunnen bestellen (nog niet geleverd)

_________________
vr gr C5-er

Citrofiel Citroën C5 V6 Break
Vorige Citroën's: DS19 | DS20 | DSuper5 | GS Break C-matic | GSA Break x 2 | GSA | Xantia 1.9D


18 aug 2017 15:48
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Geregistreerd: 07 jun 2012 19:49
Berichten: 271
Woonplaats: Deventer
Auto: C5 Break 2.0 Difference
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 175550
Kleur: Gris Orageux Metallic


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: sleutelsbehuizing
OK C5-er,

Helemaal duidelijk. Ik wist niet dat je al geïnformeerd had. Dank voor al je moeite. Dan wordt het idd. de truc met het mespuntje, v.z.v. een deurtje op 't knoppie een vurige wens is. O.a. aan deze zijde dus, en dan ga ik meteen maar 'ns een oud plan nieuw leven inblazen, en dat is nieuwe sleutelbehuizingen bestellen. Ik heb nog 2 complete oude AB's liggen van zeer accepteerbare donorkwaliteit. Moet lukken.

Tot nieuws, groet,

Zietroen.


18 aug 2017 21:55
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 06 okt 2009 23:00
Berichten: 382
Woonplaats: Vlaams-Brabant
Auto: C5 Break 3.0 V6-24v Exclusive
Opties: full option (behalve schuifdak en JBL)
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 9135CJ
Productienummer: 10201
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 308000
Kleur: Noir Onyx EXYB**


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: sleutelsbehuizing
Graag gedaan Zietroen, zo weet ik het nu ook ;)
Vandaag volledige behuizing toegekomen, maar heb rubber pad overgezet op mijn oude: inklappen van de sleutel gaat niet prettig bij de nieuwe.
Afkrabben ben ik mee gestopt, de ondergrond is daartoe te zacht en beweegt teveel mee om netjes te kunnen werken en ik wil ook de zilveren onderlaag niet verliezen (zie foto)
Heb nu een icoontje met lichte blikschade ;) maar het valt op ware grootte niet echt op.


Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

_________________
vr gr C5-er

Citrofiel Citroën C5 V6 Break
Vorige Citroën's: DS19 | DS20 | DSuper5 | GS Break C-matic | GSA Break x 2 | GSA | Xantia 1.9D


22 aug 2017 15:57
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 aug 2015 15:28
Berichten: 399
Woonplaats: Warnsveld
Auto: Kia e-Niro, ExecutiveLine 64 kWh (mei 2019)
Opties: Volledig elektrisch rijden; rijd in zomertijd op 100% zonne-energie van eigen panelen
Bouwjaar: 2019
Energielabel: A
kilometerstand: 79000
Kleur: Runway Red


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: sleutelsbehuizing
Heb mijn rubber flappies ontvangen en erin gezet. Ziet er weer als nieuw uit. Ben wel erg benieuwd naar de kwaliteit: blijft dit goed of gaat de verf er snel weer af en ben ik terug waar ik begon?
Heb voor de zekerheid de oude flappies maar bewaard.
Afbeelding

_________________
Tot voor kort reed ik alleen nog maar Citroen: 2× BX, 2× Xantia en 2× C5. De 2e was een diesel. Had veel eerder voor diesel moeten kiezen...
Helaas heeft Citroen (nog) geen geschikte EV en daarom ben ik noodgedwongen overgestapt op Kia e-Niro; full electric dus. Sinds 15 mei 2019 rijd ik daar met veel plezier in.


22 aug 2017 16:01
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 aug 2015 15:28
Berichten: 399
Woonplaats: Warnsveld
Auto: Kia e-Niro, ExecutiveLine 64 kWh (mei 2019)
Opties: Volledig elektrisch rijden; rijd in zomertijd op 100% zonne-energie van eigen panelen
Bouwjaar: 2019
Energielabel: A
kilometerstand: 79000
Kleur: Runway Red


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: sleutelsbehuizing
Zelf heb ik er niet zoveel moeite mee dat het plaatje van die derde knop niet klopt. Ik weet waar die voor is. Vreemd genoeg raak ik wel eens in de war welke knop voor open en voor dicht is. Vandaar mijn vervangactie.

_________________
Tot voor kort reed ik alleen nog maar Citroen: 2× BX, 2× Xantia en 2× C5. De 2e was een diesel. Had veel eerder voor diesel moeten kiezen...
Helaas heeft Citroen (nog) geen geschikte EV en daarom ben ik noodgedwongen overgestapt op Kia e-Niro; full electric dus. Sinds 15 mei 2019 rijd ik daar met veel plezier in.


22 aug 2017 16:03
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Geregistreerd: 07 jun 2012 19:49
Berichten: 271
Woonplaats: Deventer
Auto: C5 Break 2.0 Difference
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 175550
Kleur: Gris Orageux Metallic


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: sleutelsbehuizing
Tsja,

nou had ik 'even' willen laten zien dat het 'archeologisch' verwijderen van motorkap, kofferdeksel en wielen op een 'flapknop' beslist lukbaar is. Krijg ik het niet (meer) voor elkaar om de bewijzende foto, vanaf mijn 'mobieltje' (jaaaa ouwe) naar de computer over te brengen. Laat staan dat ik die foto naar deze rubriek kan doorsluizen. Waarschijnlijk speelde een lichte verharding van de flapknoppen door enkele jaren gebruik in mijn voordeel. Ik kom hier nog op terug, nadat ik gestoeid heb met nieuw materiaal.

Tot voortgang...


27 aug 2017 15:11
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Geregistreerd: 07 jun 2012 19:49
Berichten: 271
Woonplaats: Deventer
Auto: C5 Break 2.0 Difference
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 175550
Kleur: Gris Orageux Metallic


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: sleutelsbehuizing
OK, 't heeft even geduurd, en 't was me ook wel een piets ontschoten, maar omdat die sleutelbehuizing, beter gezegd een extra Afstand Bediening mijn aandacht wederom heeft, stuitte ik hier weer op mijn belofte. Nou... bij deze dan.


Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.


18 jan 2020 17:11
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 17 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.