Mijn C5 is vandaag klinisch dood verklaard. Ik had wat herrie en getril bij het sturen. LDS niveau gecontroleerd, en daar kon nog wel wat bij. Er zat vanaf de aanschaf al een flacon achterin, die kon er zo in. Auto ter controle omhoog gezet, en toen liep de LDS tussen de voorwielen de straat op.
Maar snel naar de garage (Broere in Krimpen) gereden, voordat ze helemaal op haar buik lag.
Ik kwam er pas tegen half vijf, maar ze ging toch nog even de brug op om te kijken wat er was.
Diagnose: stuurleiding, vervangen kost E. 192,00.
Dat moest dan maar zei ik, daar heb ik geen andere voor. Nou, we willen graag even met u onder de auto kijken, er zit nog wat aan te komen.
- remblokken voor gevaarlijk dun.
- KVS lekkage uit een leiding richting kachel
- Olie lekkage tussen bak en blok
- uitlaat lek op verbinding roetfilter en uitlaat
- roetfilter ws. al volledig verstopt, er lijkt roet tussen pakkingen doorgeblazen te worden
- leiding hoogteregelaar achter -> RA wiel ernstig gecorrodeerd
- ADALS zitten eraan te komen
Verder weet ik dat van mijn set zomerbanden er twee glad zijn.
Economisch total-loss dus.
Nu kijken naar wat anders.
Mijn vrouw heeft een Berlingo III op LPG. Zij heeft sinds kort haar werk aan huis.
Budget is niet groot. Ik verwacht belasting terug, maar dat duurt nog te lang. We gaan dus voor 3-4000 euro op zoek naar wat anders.
Het zou er best wel eens op uit kunnen draaien dat er een private lease C1 komt, en dat ik dan overstap op de Berlingo.
Maar als iemand een C5 weet houd ik me aanbevolen.
En er is dus waarschijnlijk binnenkort een sloop/klusobject beschikbaar voor de liefhebber. Mocht ik tegen een aardige PHII aanlopen dan zou ik nog kunnen overwegen het leren Athena interieur uit te wisselen.
ik houd me aanbevolen voor alle suggesties.....