Auteur |
Bericht |
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
Re: stotterend probleem
Dat snap ik wel een beetje In een notedop: De motor kan inderdaad inhouden door een probleem in de egr-klep. Om dat te constateren kun je het beste de klep even afsluiten door een muntje in de doorvoer te plaatsen. Houdt de motor dan niet meer in dan weet je zeker dat de EGR-klep de oorzaak was van het inhouden. En kun je alsnog beslissen of je hem wilt proberen te reinigen of te vervangen. Helpt het afsluiten van de EGR niet dan ligt de oorzaak van het inhouden ergens anders. That's all
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
22 jan 2017 23:54 |
|
|
automobilia
C5club Rookie
Geregistreerd: 10 maart 2014 23:01 Berichten: 14 Woonplaats: Wehe den-Hoorn ligt 900 km ten noorden van Parijs.
Auto: C5, Berline 18 - 16v
Opties: trekhaak ¿
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 2002
Kleur: zwart
Naar boven
|
Re: stotterend probleem
hmmmmmmmmmm............dilemma
_________________ Geen gezeik, iedereen rijk!
|
23 jan 2017 00:08 |
|
|
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
Re: stotterend probleem
Wat is je dilemma?
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
23 jan 2017 21:58 |
|
|
Iceman
V.I.P.
Geregistreerd: 11 jul 2008 14:44 Berichten: 1619 Woonplaats: Breda
Auto: C4 Grand Picasso Business BlueHDI 150Pk 370Nm
Opties: Bijna Alles
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 250000
Kleur: Blauw
Naar boven
|
Re: stotterend probleem
Sleutel ervaring? Greetz Iceman
_________________ Foto's
De reparatiewet: Je kunt het niet repareren als het niet kapot is.
Vriendelijkheid kost geen geld, alleen een beetje moeite.
Diagbox
Citroën C4 Grand Picasso 2015 2.0 16v BlueHDI 150Pk 370Nm En voor mijn vrouw een Peugeot 207SW 1.6VTI 2007
|
23 jan 2017 23:00 |
|
|
automobilia
C5club Rookie
Geregistreerd: 10 maart 2014 23:01 Berichten: 14 Woonplaats: Wehe den-Hoorn ligt 900 km ten noorden van Parijs.
Auto: C5, Berline 18 - 16v
Opties: trekhaak ¿
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 2002
Kleur: zwart
Naar boven
|
Re: stotterend probleem
Zekers............ want?
Bert
_________________ Geen gezeik, iedereen rijk!
|
24 jan 2017 23:23 |
|
|
Iceman
V.I.P.
Geregistreerd: 11 jul 2008 14:44 Berichten: 1619 Woonplaats: Breda
Auto: C4 Grand Picasso Business BlueHDI 150Pk 370Nm
Opties: Bijna Alles
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 250000
Kleur: Blauw
Naar boven
|
Re: stotterend probleem
Uit je bericht dat je zei: Dilema, kreeg ik de indruk dat je niet goed wist waar je aan ging beginnen en of je er wel aan moest beginnen. Begin er rustig aan, goed kijken en evt foto's maken, en neem de tijd. Je kunt daar mee altijd terug naar de originele situatie. Succes Greetz Iceman
_________________ Foto's
De reparatiewet: Je kunt het niet repareren als het niet kapot is.
Vriendelijkheid kost geen geld, alleen een beetje moeite.
Diagbox
Citroën C4 Grand Picasso 2015 2.0 16v BlueHDI 150Pk 370Nm En voor mijn vrouw een Peugeot 207SW 1.6VTI 2007
|
24 jan 2017 23:35 |
|
|
roelvanmuyden
C5club Rookie
Geregistreerd: 31 mei 2017 13:41 Berichten: 18 Woonplaats: Rotterdam
Auto: C5 I (DC_) 2.0 16V (DCRFNC, DCRFNF) - 1997ccm 136pk
Opties: excusive + leder
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 220000
Kleur: zilver grijs
Naar boven
|
Re: stotterend probleem
Ik heb ook een stotterende C5 gehad, hier had iedereen het over de EGR klep, maar uiteindelijk was de bobine niet meer goed. Een nieuwe en probleem opgelost. Bij het olie vullen had in in de rand olie gemorst en dat was naar beneden gelopen, zodat de basis van de bougies onder de olie stonden. Ik heb dat nog een keer mee gemaakt, daar kan de bobine uiteindelijk niet tegen. Dus haal die deksel eraf en kijk er eens diep in of er olie in staat. Of/en probeer een andere bobine.
|
24 nov 2019 16:55 |
|
|
Marcel1967
C5club Rookie
Geregistreerd: 24 okt 2017 15:39 Berichten: 48 Woonplaats: Spijkenisse
Auto: C5 break exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 186613
Kleur: grijs
Naar boven
|
Re: stotterend probleem
Bij was het de stappenmotor die vervuilt was deze gereinigd. Ook ben ik gestopt met e10 tanken en gooi er super98 in of premium benzine. Motor loopt echt stukken beter. Had vaak last als ik mijn gas losliet dat hij wat inhield daar ben ik nu van af. Iets in mij zegt toch dat benzine keuze echt wel verschil maakt.
|
25 feb 2020 14:45 |
|
|
H_H
C5club Extreme Poster
Geregistreerd: 12 feb 2013 16:44 Berichten: 3021 Woonplaats: Eindhoven
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris
Naar boven
|
Re: stotterend probleem
roelvanmuyden schreef: ...Bij het olie vullen had in in de rand olie gemorst en dat was naar beneden gelopen, zodat de basis van de bougies onder de olie stonden. Ik heb dat nog een keer mee gemaakt, daar kan de bobine uiteindelijk niet tegen. Dus haal die deksel eraf en kijk er eens diep in of er olie in staat. Of/en probeer een andere bobine. Bobines zijn een gekend probleem bij de C5, met name de v6 3.0. Die olie zal denk ik eerder een lekkende pakking van het kleppendeksel zijn. Ook een gekend probleem (ook weer vooral bij de v6) Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
_________________ Toen: Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4 C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
|
25 feb 2020 17:59 |
|
|
|