Auteur |
Bericht |
CEE-IKS
C5club Rookie
Geregistreerd: 25 mei 2013 05:08 Berichten: 22
Auto: C5 V6 Ph1 2001
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2001
Energielabel: E
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 210000
Naar boven
|
Re: Kachelmengmotor
Bedieningspaneel is hetzelfde, allebei 2001, allebei V6, nou ben ik het zaakje natuurlijk wel uit elkaar gaan halen om het probleem op te lossen. Het probleem wat ik nu heb, is ook het probleem wat er al was. Alles terugbouwen lijkt me niet de oplossing want dan werkt het nog steeds niet....
Heeft er iemand misschien een schema waar de aansturing van die mengmotoren beschreven staat? Ik zal toch moeten gaan meten om er achter te komen waar het mis gaat......
|
10 nov 2016 21:26 |
|
|
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
Re: Kachelmengmotor
Als je de laatste 8 cijfers van je VIN geeft zal ik kijken of ik dat kan vinden in SEDRE.
Groet, JW
_________________
GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
10 nov 2016 21:50 |
|
|
CEE-IKS
C5club Rookie
Geregistreerd: 25 mei 2013 05:08 Berichten: 22
Auto: C5 V6 Ph1 2001
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2001
Energielabel: E
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 210000
Naar boven
|
Re: Kachelmengmotor
Ooh dat zou geweldig zijn! Het volledige chassisnummer is:VF7DCXFXF76039737
Zojuist nog even het voorpaneel aangesloten, zonder resultaat.....
|
11 nov 2016 02:54 |
|
|
H_H
C5club Extreme Poster
Geregistreerd: 12 feb 2013 16:44 Berichten: 3022 Woonplaats: Eindhoven
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris
Naar boven
|
Re: Kachelmengmotor
C5HDI110 schreef: Gekke vraag, gaat de mengklep altijd weer terug in een bepaalde stand als je de motor uitzet ? Gisteren parkeerde ik de auto, motor uit, sleutel uit het contact, en bleef nog even zitten om wat berichten te lezen op mijn telefoon. Hoor ik opeens gekraak en gezoem achter het dashboard vandaan komen ??? Doet de mijne ook (ph1) een aantal zaken blijft nog enige tijd actief na het afzetten, daarna gaat de auto in "ruststand", dat is het gezoem wat je hoort. Heb je soms elektrisch verstelbare zetels? Dat relais schakelt ook na een poosje uit, geeft wat 'klik' geluiden.
_________________ Toen: Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4 C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
|
11 nov 2016 12:19 |
|
|
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
Re: Kachelmengmotor
@ CEE-IKS,
In SEDRE heb ik het schema gevonden van de Verwarming-Ventilatie die in jouw auto gemonteerd is.
Als je me een mailadres geeft via een PB, gaat het als PDF naar je toe.
Groet, JW
_________________
GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
12 nov 2016 01:07 |
|
|
CEE-IKS
C5club Rookie
Geregistreerd: 25 mei 2013 05:08 Berichten: 22
Auto: C5 V6 Ph1 2001
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2001
Energielabel: E
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 210000
Naar boven
|
Re: Kachelmengmotor
Pb is verstuurd, ik ga morgen met een warme CX naar Frankrijk en dan ga ik waarschijnlijk maandag verder met de zoektocht. Ik zal jullie ongetwijfeld nog wel lastig gaan vallen of de uitkomst van het zoekplaatje laten weten........
|
12 nov 2016 03:03 |
|
|
CEE-IKS
C5club Rookie
Geregistreerd: 25 mei 2013 05:08 Berichten: 22
Auto: C5 V6 Ph1 2001
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2001
Energielabel: E
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 210000
Naar boven
|
Re: Kachelmengmotor
Super bedankt voor het schema!! Ik heb het zojuist op groot formaat A3 uitgeprint. Ik ga vanavond eens meten en zoeken en alles bestuderen. Ik ga er vanuit dat ik nu toch een heel eind moet kunnen komen.
|
14 nov 2016 15:25 |
|
|
CEE-IKS
C5club Rookie
Geregistreerd: 25 mei 2013 05:08 Berichten: 22
Auto: C5 V6 Ph1 2001
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2001
Energielabel: E
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 210000
Naar boven
|
Re: Kachelmengmotor
Nou de oplossing heeft even op zich laten wachten, de reparatie trouwens ook. Na heel wat meetwerk niks kunnen vinden. Uiteindelijk de kachel handmatig gemaakt. Ik kon prima leven met een bediening met stokjes onder het dashboard.
Helaas dacht dacht de APK hier anders over. Ruitontwaseming moet werken, en OP het dashboard te bedienen zijn. Ik vreesde al een totall loss van de V6
Uiteindelijk dashboard eruit gehaald en de er een ander kachelhuis ingezet. Had ik nog liggen van m'n vorige V6. Een nogal radicale oplossing, maar wel met succes. Nadat ik het kachelhuis gewisseld heb werkt alles weer zoals het hoort. Ik vermoed dat er toch een prombleem in de bekabeling van de kachelunit, of een sensor heeft gezeten die een rare storing op de CAN-bus zette.
APK zit er ook weer op, dus we kunnen weer genieten van een werkende climatronic.
Op naar de volgende klus, 4 nokkkenassen eruit, nokkenaskappen lekdicht maken, distributie wisselen en de klepstoters vervangen. Zo nu en dan staan er 1 of 2 stoters lekker te tikken en madame lekt olie.
|
01 jun 2017 03:50 |
|
|
|