Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 




Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
 Kachelmengmotor 
Auteur Bericht
C5club Rookie
C5club Rookie

Geregistreerd: 25 mei 2013 05:08
Berichten: 22
Auto: C5 V6 Ph1 2001
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2001
Energielabel: E
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 210000


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Kachelmengmotor
Bedieningspaneel is hetzelfde, allebei 2001, allebei V6, nou ben ik het zaakje natuurlijk wel uit elkaar gaan halen om het probleem op te lossen. Het probleem wat ik nu heb, is ook het probleem wat er al was. Alles terugbouwen lijkt me niet de oplossing want dan werkt het nog steeds niet....

Heeft er iemand misschien een schema waar de aansturing van die mengmotoren beschreven staat? Ik zal toch moeten gaan meten om er achter te komen waar het mis gaat......


10 nov 2016 21:26
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58
Berichten: 20302
Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Kachelmengmotor
Als je de laatste 8 cijfers van je VIN geeft zal ik kijken of ik dat kan vinden in SEDRE.

Groet,
JW

_________________
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!


10 nov 2016 21:50
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie

Geregistreerd: 25 mei 2013 05:08
Berichten: 22
Auto: C5 V6 Ph1 2001
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2001
Energielabel: E
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 210000


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Kachelmengmotor
Ooh dat zou geweldig zijn!
Het volledige chassisnummer is:VF7DCXFXF76039737

Zojuist nog even het voorpaneel aangesloten, zonder resultaat.....


11 nov 2016 02:54
Profiel
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 feb 2013 16:44
Berichten: 3022
Woonplaats: Eindhoven
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Kachelmengmotor
C5HDI110 schreef:
Gekke vraag, gaat de mengklep altijd weer terug in een bepaalde stand als je de motor uitzet ?
Gisteren parkeerde ik de auto, motor uit, sleutel uit het contact, en bleef nog even zitten om wat berichten te lezen op mijn telefoon.
Hoor ik opeens gekraak en gezoem achter het dashboard vandaan komen ???

Doet de mijne ook (ph1) een aantal zaken blijft nog enige tijd actief na het afzetten, daarna gaat de auto in "ruststand", dat is het gezoem wat je hoort.
Heb je soms elektrisch verstelbare zetels? Dat relais schakelt ook na een poosje uit, geeft wat 'klik' geluiden.

_________________
Toen:
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline


11 nov 2016 12:19
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58
Berichten: 20302
Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Kachelmengmotor
@ CEE-IKS,

In SEDRE heb ik het schema gevonden van de Verwarming-Ventilatie die in jouw auto gemonteerd is.

Als je me een mailadres geeft via een PB, gaat het als PDF naar je toe.

Groet,
JW

_________________
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!


12 nov 2016 01:07
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie

Geregistreerd: 25 mei 2013 05:08
Berichten: 22
Auto: C5 V6 Ph1 2001
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2001
Energielabel: E
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 210000


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Kachelmengmotor
Pb is verstuurd, ik ga morgen met een warme CX naar Frankrijk en dan ga ik waarschijnlijk maandag verder met de zoektocht. Ik zal jullie ongetwijfeld nog wel lastig gaan vallen of de uitkomst van het zoekplaatje laten weten........


12 nov 2016 03:03
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie

Geregistreerd: 25 mei 2013 05:08
Berichten: 22
Auto: C5 V6 Ph1 2001
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2001
Energielabel: E
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 210000


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Kachelmengmotor
Super bedankt voor het schema!! Ik heb het zojuist op groot formaat A3 uitgeprint. Ik ga vanavond eens meten en zoeken en alles bestuderen. Ik ga er vanuit dat ik nu toch een heel eind moet kunnen komen.


14 nov 2016 15:25
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie

Geregistreerd: 25 mei 2013 05:08
Berichten: 22
Auto: C5 V6 Ph1 2001
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2001
Energielabel: E
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 210000


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Kachelmengmotor
Nou de oplossing heeft even op zich laten wachten, de reparatie trouwens ook. Na heel wat meetwerk niks kunnen vinden. Uiteindelijk de kachel handmatig gemaakt. Ik kon prima leven met een bediening met stokjes onder het dashboard.

Helaas dacht dacht de APK hier anders over. Ruitontwaseming moet werken, en OP het dashboard te bedienen zijn. Ik vreesde al een totall loss van de V6

Uiteindelijk dashboard eruit gehaald en de er een ander kachelhuis ingezet. Had ik nog liggen van m'n vorige V6. Een nogal radicale oplossing, maar wel met succes. Nadat ik het kachelhuis gewisseld heb werkt alles weer zoals het hoort. Ik vermoed dat er toch een prombleem in de bekabeling van de kachelunit, of een sensor heeft gezeten die een rare storing op de CAN-bus zette.

APK zit er ook weer op, dus we kunnen weer genieten van een werkende climatronic.

Op naar de volgende klus, 4 nokkkenassen eruit, nokkenaskappen lekdicht maken, distributie wisselen en de klepstoters vervangen. Zo nu en dan staan er 1 of 2 stoters lekker te tikken en madame lekt olie.


01 jun 2017 03:50
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 51 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.