Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 




Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
 Kachel blijft niet warm 
Auteur Bericht
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard

Geregistreerd: 13 jul 2008 17:47
Berichten: 679
Woonplaats: Arnhem
Auto: C5 Exclusive
Opties: Jazeker
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: G
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 191.000
Kleur: Gris Fulminator


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Kachel blijft niet warm
Nu het koudere weer er weer is, is het mij opgevallen dat de kachel van mijn C5 niet warm blijft. Hij warmt wel snel en goed op, maar daarna moet ik, om het aangenaam te houden, de knoppen (steeds) hoger draaien.
Is er hier een kachelmotor aan het overlijden? Want als dat zo is, begraaf ik de rest ook gelijk want dat lijkt me een duur grapje....


31 okt 2016 15:54
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 10 okt 2009 16:58
Berichten: 13866
Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: break 1600cc 80KW DV6TED4 FAP
Opties: telefoon,navigatie,lederen uitvoering,JBL systeem
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Organummer: 10574
Productienummer: 10289
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 108000
Kleur: Ganache
KPH: Voor


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Kachel blijft niet warm
wordt de motor warm , het kan ook de mengklep zijn


31 okt 2016 16:36
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 jul 2007 20:21
Berichten: 6198
Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Kachel blijft niet warm
Of het kachelmotortje werkt kun je eenvoudig merken aan de luchtstroom in de uitblaasopeningen. De kachelradiateur zelf, zit in het korte circuit en dus voor de thermostaat. Er gaat altijd direct koelwater doorheen. Wanneer de zaak niet warm wordt zijn er slechts een paar mogelijkheden:

- kachelradiateur is lek, en je verliest dus koelvloeistof,
- kachelradiateur is verstopt en stroomt niet door,
- elektronisch paneel is defect, de knopjes geven geen signaal door,
- de mengklepmotor is defect, het motorasje neemt de klep niet mee.

Over dat laatste is veel geschreven en er zijn diverse oplossingen voor om het motortje met het asje weer netjes te koppelen.

viewtopic.php?f=2&t=4771

_________________
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km


01 nov 2016 08:47
Profiel
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard

Geregistreerd: 13 jul 2008 17:47
Berichten: 679
Woonplaats: Arnhem
Auto: C5 Exclusive
Opties: Jazeker
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: G
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 191.000
Kleur: Gris Fulminator


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Kachel blijft niet warm
Dank jullie wel mannen


01 nov 2016 12:27
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 25 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.