Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 




Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 en alweer een kachelvraagje..... 
Auteur Bericht
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 08 nov 2009 15:06
Berichten: 3544
Woonplaats: 0227
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS5)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2017
Energielabel: A
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 198kkm
Kleur: Blanc Narcré


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht en alweer een kachelvraagje.....
Formuleren..graag uw gedachten over mijn "probleem" betreffende de luchttemperatuur.
De kachel regelt links en rechts maar....rechts moet ik de temperatuur 2 a 3 graden hoger zetten om dezelfde uitblaastemperatuur te behalen?
Zit er een temperatuur sensor voor links en rechts achter het roostertje bij de spiegel?


01 jan 2016 20:51
Profiel
C5club Fan
C5club Fan

Geregistreerd: 30 jun 2008 15:44
Berichten: 54
Woonplaats: Almere
Auto: C5 berline 2.0 16v
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 220000
Kleur: grijs


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: en alweer een kachelvraagje.....
heb bijna elke c5 last van
kachel stel motor links breekt niet de motor zelf maar het
bedienings nokje
ik zelf heb dit opgelost op de herman manier dwz gat gezaagd in de plastic kap
motortje verwijderd en gelijmd met aldi topcraft epoxy kneedpasta
suc6


01 jan 2016 22:19
Profiel
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 08 nov 2009 15:06
Berichten: 3544
Woonplaats: 0227
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS5)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2017
Energielabel: A
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 198kkm
Kleur: Blanc Narcré


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: en alweer een kachelvraagje.....
Nee hoor...de mijne regelt prima maar alleen rechts moet ik een paar graden hoger zetten dan de werkelijkheid.


01 jan 2016 22:27
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 16 aug 2014 12:59
Berichten: 1236
Woonplaats: De Stad Klundert
Auto: Break 2 liter LP
Opties: Pack André en Toverknopje
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09261
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 335404
Kleur: EZRC**
KPH: Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: en alweer een kachelvraagje.....
:smt149 Benieuwd naar een oplossing. :citrofiel

_________________
Groet, Jan Afbeelding
20 april 2019 afscheid genomen van de C5.


02 jan 2016 17:01
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie

Geregistreerd: 03 mei 2009 19:39
Berichten: 18
Woonplaats: Doorn
Auto: C5 Break 2.0 HDi 110 DW10ATED(RHZ)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Organummer: 09605
Productienummer: 0376
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 401000
Kleur: antraciet


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: en alweer een kachelvraagje.....
Dit probleempje hebben anderen dus ook.

ClimaControl op AUTO, temperatuur rechts en links gelijk ingesteld op zeg 21grdn.

Van rechts komt na enige tijd een koude straling over me heen. De 2luchtroosters boven de radio variëren duidelijk in temperatuur: Rechter voelt koud, de linker warm. Lijkt ook wel of links overuren moet maken om de kou van rechts te compenseren. Ook t rechter rooster voor ontwaseming van de rechter zijruit blaast koude lucht.

Anybody a clue?

Zelf (maar ben geen kenner van de bedradingen en opstelling van sensoren en regelingen) krijg ik het idee dat de rechter sensor door een externe bron verhit wordt. Dit heeft dan als gevolg dat de ClimaControl de rechter temperatuur naar beneden terugregelt.

looking forward,
Leon van Etten


18 jan 2016 21:38
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 05 okt 2006 12:30
Berichten: 390
Woonplaats: Stadskanaal
Auto: Opel Vectra SW V-line
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Versnellingsbak: BVM5


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: en alweer een kachelvraagje.....
Precies dit probleem bleek bij mij toch opgelost door montage van de gemodificeerde stelmotor links. Het lijkt erop dat de klep min of meer slipt, waardoor je denkt dat het dat niet kan zijn, omdat je niet het probleem hebt dat er links alleen nog maar hete lucht uitkomt.


18 jan 2016 23:31
Profiel
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 08 nov 2009 15:06
Berichten: 3544
Woonplaats: 0227
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS5)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2017
Energielabel: A
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 198kkm
Kleur: Blanc Narcré


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: en alweer een kachelvraagje.....
Nou..het duurde even maar gisteren werd het "probleem" van irritant naar erg vervelend.
Waar links steeds een paar graden afweek (irritant maar er viel mee te leven) kwam er gisteren alleen loeiwarm uit het linkerroostertje :evil:

Dus net even het stelmotortje opgegraven. Bleek er al kit tussen de motor en de klep te zitten!
Deze reparatie had het dus opgegeven en het symptoom is dus afwijken van de ingestelde temperatuur.
Er komt simpelweg steeds meer speling tussen te zitten.

Boel schoon gemaakt en met 2K acryllaat lijm weer in elkaar gezet.
Nou maar hopen dat morgen de klepbediening weer netjes werkt :?:

Blijft wel belachelijk dat je veel moet slopen om bij 1 schroefje te komen. Drie klemmetjes had ook prima gewerkt.


24 jun 2016 14:13
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 feb 2013 17:07
Berichten: 399
Woonplaats: Sint Niklaas
Auto: berline 1.6HDiFAP
Opties: geen
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Organummer: 10668cj
Productienummer: 10105
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 221000
Kleur: grijs aliminium


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: en alweer een kachelvraagje.....
een mogelijke oplossing voor de handige is de holte opvullen met pvc
maximum lengte uit motor as is iets van 7 mm en vierkant heeft voldoende grip
passen maken in motor as en buitenkant gelijk maken
mvg jean


Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

_________________
lexia aanwezig


18 jul 2016 16:20
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Geregistreerd: 29 jun 2016 11:07
Berichten: 18
Woonplaats: almere
Auto: citroen c5 break 2.0 16v
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 280000
Kleur: grijs


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: en alweer een kachelvraagje.....
Kachel op 21 graden nu? met dit weer lol? wou dat ie vriezen kon lol


18 jul 2016 17:05
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Geregistreerd: 21 dec 2015 16:46
Berichten: 332
Auto: C5 2.0A Tourer
Opties: GPS /RT3ev
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
kilometerstand: 227000
Kleur: Fulminator Gris


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: en alweer een kachelvraagje.....
Boes,
Das een gekend probleem. De as van de linker servo van de mengklep is eigenlijk iets te kort, en de stervormige bus waar deze inpast op de kachel lotert uit. Ik heb het bij mij deze week ook opgelost, vooral bij warm weer had ik links heet en rechts ijskoud. Er is een draadje over hier,maar das nogal...langdradig. Om de servo te demonteren kan je:
-heel het dashboard uitbouwen...;ofwel
-middenconsole uitbouwen, en onder het stuur dat klepje openen en een klein stukje wegzagen, dan de servo uitbouwen (temp op 16gr zetten eerst) en dan gewoon vastkleven in de bus. Dit heb ik gedaan, met een beetje Tec7
-ofwel middenconsole uitbouwen, en via daar de 3e vijs met een flexibele schroevendraaier lossen. Je kan dan niet de bus vd kachel zien, dus met deze optie is het het asje vd servo verlengen of servo van bvb nieuwer type erin, want blind lijmen zou ik niet doen, dan lijm je geheid de klep vast in koude stand.
Als je zoekt op "links warm,rechts koud" vind je het draadje, ik krijg het niet gelinkt.
Het is oo een uurtje gepiept :smt023

_________________
C5 Ph3 Tourer 2.0i - 2008 - 227.000Km
C5 2.2hdi 2003 Exclusive Break 220.000km - Overleden
C5 1.8Sx 2003 210.000km LPG - Verkocht 2018

-------------------
Lexia aanwezig! Antwerpen - grens met onze noorderburen.


01 aug 2016 20:51
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Geregistreerd: 21 dec 2015 16:46
Berichten: 332
Auto: C5 2.0A Tourer
Opties: GPS /RT3ev
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
kilometerstand: 227000
Kleur: Fulminator Gris


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht en alweer een kachelvraagje.....
Oeps,
Dit had ik niet goed gelezen... ik had moeten weten dat ik Boes niks kan bijbrengen :roll: :smt193
Enfin, bovenstaande samenvatting is dan voor andere zoekers

_________________
C5 Ph3 Tourer 2.0i - 2008 - 227.000Km
C5 2.2hdi 2003 Exclusive Break 220.000km - Overleden
C5 1.8Sx 2003 210.000km LPG - Verkocht 2018

-------------------
Lexia aanwezig! Antwerpen - grens met onze noorderburen.


01 aug 2016 20:54
Profiel
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard

Geregistreerd: 21 jul 2009 06:15
Berichten: 511
Woonplaats: neerpelt
Auto: Tourer 2.0HDI Exclusive
Opties: panoramadak-automaat-stoelverwarming en massage-meedraaiende xenon
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: VF7RWRH
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 220.000
Kleur: Gris Fuminated


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: en alweer een kachelvraagje.....
boes schreef:
Nee hoor...de mijne regelt prima maar alleen rechts moet ik een paar graden hoger zetten dan de werkelijkheid.


Of Links een paar graden minder dan de werkelijkheid ? ;)

In plaats van lijmen misschien beter meteen nieuwe onderdelen inzetten....zijn naar ik dacht gemodificeerd en dan is het probleem meteen uit de wereld.

Hete lucht komt dacht ik meteen van de kachel (of koude van airco) en wordt dan pas gesplitst in het kachelhuis....


01 aug 2016 22:55
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 apr 2007 23:58
Berichten: 20302
Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: en alweer een kachelvraagje.....
Bij de PH2 is dat gemodificeerd, daar worden dan versterkte kleppen gebruikt.
Maar is dat ook het geval bij de PH1?

Groet,
JW

_________________
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!


01 aug 2016 23:34
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Geregistreerd: 21 dec 2015 16:46
Berichten: 332
Auto: C5 2.0A Tourer
Opties: GPS /RT3ev
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
kilometerstand: 227000
Kleur: Fulminator Gris


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: en alweer een kachelvraagje.....
JW-C5,

Bij de PH1 is het effectief de aaansluiting van de klep die op den duur geen profiel meer heeft binnenin, en dus niet meedraait. Maar de simpelste oplossing is het motortje vervangen omdat je anders de kachel moet uitbouwen, en da's dashboard afbreken natuurlijk :-)
En veel PH1 rijders kijken niet op wat lijm meer of minder :lol:

_________________
C5 Ph3 Tourer 2.0i - 2008 - 227.000Km
C5 2.2hdi 2003 Exclusive Break 220.000km - Overleden
C5 1.8Sx 2003 210.000km LPG - Verkocht 2018

-------------------
Lexia aanwezig! Antwerpen - grens met onze noorderburen.


02 aug 2016 07:10
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan

Geregistreerd: 16 dec 2008 20:26
Berichten: 117
Woonplaats: Volendam
Auto: C5 Break 2.0 16V Difference
Opties: Parkeerhulppakket (=uitvoering) Comfortbollen
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 142000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: en alweer een kachelvraagje.....
Beste heren,

Ook mijn C5 heeft hetzelfde probleem uiteraard als je de topics leest ontkomt niemand eraan helaas (links warm, rechts koud). Mijn vraag is dan ook, is een draadje waarin er stap voor stap foto's zijn van het verwijderen van het motortje zonder dat er veel van het dashboard gesloopt hoeft te worden?? En het vervangen van het motortje, kan dat ook van een exemplaar van de C4 (en welke dan?)? Want dat kwam ik ergens tegen, die zou een langer armpje hebben??

Ik heb begrepen dat er verschillende manieren zijn namelijk, waarbij de een aangeeft dat het dashboard eruit moest, maar ik kom ook een manier tegen waarbij het benaderd wordt via de zijkant en door het weghalen van een paneel bij het stuur.

Graag zie ik jullie reactie tegemoet.
Groet, Sandro :smt198


07 aug 2016 19:54
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 26 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.