Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 




Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 Airconditioning 
Auteur Bericht
V.I.P.
V.I.P.

Geregistreerd: 18 apr 2012 17:53
Berichten: 281
Woonplaats: Heerhugowaard
Auto: C5 3.0 V6 Exclusive
Opties: Full Option
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: D
Phase: 2
Organummer: 10347
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 206000
Kleur: EZR - LAK GRIS ALUMINIUM
KPH: Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Airconditioning
Vandaag een raar probleem met de airconditioning, als ik een vlakke weg rijd doet hij het prima maar zodra ik een weg rij komt er warme lucht uit de ventilatie. Ik weet dat het erg warm is met 45 graden in de zon maar toch.


03 aug 2015 20:38
Profiel
Clubcafé-uitbater
Clubcafé-uitbater
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 jun 2006 11:41
Berichten: 11348
Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Airconditioning
Moest je nog op vakantie? of ben je al?

_________________
Met vriendelijke groet
Herman.........

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.

klik



_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.


03 aug 2015 20:50
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Geregistreerd: 18 apr 2012 17:53
Berichten: 281
Woonplaats: Heerhugowaard
Auto: C5 3.0 V6 Exclusive
Opties: Full Option
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: D
Phase: 2
Organummer: 10347
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 206000
Kleur: EZR - LAK GRIS ALUMINIUM
KPH: Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Airconditioning
Ik zit in cahors, midi pyreneeën. Ik zit hier nu anderhalve week en gisteren merkte we het pas.


04 aug 2015 14:02
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 01 apr 2013 00:12
Berichten: 7260
Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Airconditioning
Wordt geknepen door de ecu...airco geeft enorm veel hitte en dat kan de motor missen als het zo warm is.


04 aug 2015 16:21
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Geregistreerd: 18 apr 2012 17:53
Berichten: 281
Woonplaats: Heerhugowaard
Auto: C5 3.0 V6 Exclusive
Opties: Full Option
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: D
Phase: 2
Organummer: 10347
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 206000
Kleur: EZR - LAK GRIS ALUMINIUM
KPH: Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Airconditioning
Bedankt voor je antwoord. Ik vermoedde al iets dergelijks,
maar ja vrouw naast me. :smt190


04 aug 2015 20:45
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58
Berichten: 20302
Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Airconditioning
Ook bij 40 graden buitentemperatuur kan de A/C van de C5 dat makkelijk aan, die wordt dan echt niet uitgeschakeld.
Oftewel, er is echt wel wat mis met jouw systeem.
Dat vraagt nader onderzoek.

Vraag daarbij: wanneer is hij voor het laatst gecheckt op de inhoud koudemiddel?

Groet,
JW

_________________
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!


04 aug 2015 21:15
Profiel
Beheerder
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31
Berichten: 33386
Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Airconditioning
Yep nooit een probleem geweest ook niet bij 40+ en zware omstandigheden , die airco deed het altijd ! :-)

_________________
Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.)
Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien


04 aug 2015 21:54
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 01 apr 2013 00:12
Berichten: 7260
Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Airconditioning
Het gaat volgens mij ook goed met de airco. Alleen heeft de motor het te warm. 45 graden is wel zon beetje de grens waar je dat soort gekkigheid krijgt.
Lagere versnelling inleggen of de automaatbak handmatig lager zetten?


04 aug 2015 22:12
Profiel
Beheerder
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31
Berichten: 33386
Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Airconditioning
Nooit last van gehad, ook niet met de de auto hier in kwestie ! ;-)

_________________
Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.)
Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien


04 aug 2015 22:16
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 01 apr 2013 00:12
Berichten: 7260
Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Airconditioning
Komt ook niet zo vaak voor, in Nederland normaliter niet, tenzij etc. Maar bij extreme hitte en zware belasting kan je daar wel last van krijgen.
Zo'n condensor wordt echt gloeiend heet en bij 45 graden bergop is het eind dan wel in zicht.


04 aug 2015 22:34
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58
Berichten: 13870
Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: break 1600cc 80KW DV6TED4 FAP
Opties: telefoon,navigatie,lederen uitvoering,JBL systeem
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Organummer: 10574
Productienummer: 10289
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 108000
Kleur: Ganache
KPH: Voor


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Airconditioning
zit er niet teveel gas in,het kan dan zijn dat hij in de hoge druk uitvalt
draaide ventilator nog op zijn hoogste versnelling ?


04 aug 2015 22:40
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 11 jul 2008 14:44
Berichten: 1619
Woonplaats: Breda
Auto: C4 Grand Picasso Business BlueHDI 150Pk 370Nm
Opties: Bijna Alles
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 250000
Kleur: Blauw


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Airconditioning
Het airco systeem wordt uitgeschakeld bij: 30 bar (89gr), het over schakel moment van de koelvin van laag toeren naar hoog toeren: 16 bar (60gr).
Die 60gr is de temperatuur waarbij het gas terug condenseert naar vloeistof, dit is bij 45gr buitenlucht goed mogelijk.
Het verschil tussen berg op en vlakke weg moet niets uitmaken voor de werking van de airco. Echter zou ik kunnen indenken dat de elektronica ingrijpt om de zaak niet te heet te laat te worden.
Met andere woorden: BSI ziet gaspedaal positie en berekend motorkoppel en hoge buitenlucht temperatuur > airco uit tbv extra koeling van de motor.

Dat is vanuit mijn interpretatie, wellicht dat er iemand is die dat in de Citroën documentatie kan nakijken.

Greetz Iceman :smt197

_________________
Foto's

De reparatiewet:
Je kunt het niet repareren als het niet kapot is.


Vriendelijkheid kost geen geld, alleen een beetje moeite.

Diagbox

Citroën C4 Grand Picasso 2015 2.0 16v BlueHDI 150Pk 370Nm
En voor mijn vrouw een Peugeot 207SW 1.6VTI 2007


05 aug 2015 09:52
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Geregistreerd: 18 apr 2012 17:53
Berichten: 281
Woonplaats: Heerhugowaard
Auto: C5 3.0 V6 Exclusive
Opties: Full Option
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: D
Phase: 2
Organummer: 10347
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 206000
Kleur: EZR - LAK GRIS ALUMINIUM
KPH: Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Airconditioning
Na de vakantie laat ik het wel even nakijken, hij is afgevuld toen de nieuwe condensor er in kwam.


05 aug 2015 09:57
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58
Berichten: 13870
Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: break 1600cc 80KW DV6TED4 FAP
Opties: telefoon,navigatie,lederen uitvoering,JBL systeem
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Organummer: 10574
Productienummer: 10289
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 108000
Kleur: Ganache
KPH: Voor


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Airconditioning
dan moet je is vragen hoeveel gr erin gedaan is


05 aug 2015 10:21
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58
Berichten: 20302
Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Airconditioning
Bij de C5 PH1 schakelt de compressor uit bij een druk >27 bar en/of een motor toerental van 6250 rpm.
Opnieuw inschakelen gebeurt dan bij P<20 bar en toerental <5650 omw/min.

De minimum drukbeveiliging zit bij P<3 bar, maar die zal hier wel geen rol gespeeld hebben.......

Voorts is er een beveiliging tegen een te hoge koelvloeistoftemperatuur, die wordt beheerd door de motormanagementcomputer.
Inschakeling van de aircocompressor is niet mogelijk bij een temperatuur van meer dan 135 °C. Het inschakelen van de compressor is weer mogelijk als de koelvloeistoftemperatuur daalt tot onder 132°C en als de vorige uitschakeling minstens 1 minuten geleden is.

Dat alles is te lezen in het CitDoc D4EA1BP0 Werkingsprincipe : Ventilatie/verwarming

Al met al denk ik ook dat een te hoge druk als gevolg van overvulling de oorzaak geweest is van dit probleem.

Groet,
JW

_________________
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!


05 aug 2015 12:23
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 19 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.