Auteur |
Bericht |
c5jan
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 01 apr 2013 00:12 Berichten: 7260 Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Naar boven
|
Re: Airconditioning
Die marge lijkt ruim genoeg inderdaad. .. 130 graden is best wel boven normaal...
|
05 aug 2015 21:10 |
|
|
Iceman
V.I.P.
Geregistreerd: 11 jul 2008 14:44 Berichten: 1619 Woonplaats: Breda
Auto: C4 Grand Picasso Business BlueHDI 150Pk 370Nm
Opties: Bijna Alles
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 250000
Kleur: Blauw
Naar boven
|
Re: Airconditioning
Maar zeker mogelijk! Bij een gas tekort kun je dat soort temperaturen zeker halen in die omstandigheden. Greetz Iceman
_________________ Foto's
De reparatiewet: Je kunt het niet repareren als het niet kapot is.
Vriendelijkheid kost geen geld, alleen een beetje moeite.
Diagbox
Citroën C4 Grand Picasso 2015 2.0 16v BlueHDI 150Pk 370Nm En voor mijn vrouw een Peugeot 207SW 1.6VTI 2007
|
05 aug 2015 21:18 |
|
|
willy4
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58 Berichten: 13870 Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: HYUNDAI TUCSON MX4 48V SHINE
Opties: trekkaak
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Naar boven
|
Re: Airconditioning
Iceman schreef: Het airco systeem wordt uitgeschakeld bij: 30 bar (89gr), het over schakel moment van de koelvin van laag toeren naar hoog toeren: 16 bar (60gr). Die 60gr is de temperatuur waarbij het gas terug condenseert naar vloeistof, dit is bij 45gr buitenlucht goed mogelijk. Het verschil tussen berg op en vlakke weg moet niets uitmaken voor de werking van de airco. Echter zou ik kunnen indenken dat de elektronica ingrijpt om de zaak niet te heet te laat te worden. Met andere woorden: BSI ziet gaspedaal positie en berekend motorkoppel en hoge buitenlucht temperatuur > airco uit tbv extra koeling van de motor.
Dat is vanuit mijn interpretatie, wellicht dat er iemand is die dat in de Citroën documentatie kan nakijken.
de druk is gelijk aan de temperatuur,dat klopt toch maar waarom als je de druk aan de compressor en de temperatuur meet klopt dat niet meer ook een vraag aan de andere hoe kom dat ,ik weet dat
|
05 aug 2015 23:08 |
|
|
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
Re: Airconditioning
Iceman schreef: Maar zeker mogelijk! Bij een gas tekort kun je dat soort temperaturen zeker halen in die omstandigheden.
In het document wordt gesproken over koelvloeistof temperatuur, niet over koudemiddeltemperatuur. De bijbehorende plaatjes laten ook de koelvloeistof sensor zien, met de koppeling naar de motormanagement computer. Groet, JW
_________________
GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
06 aug 2015 00:08 |
|
|
Iceman
V.I.P.
Geregistreerd: 11 jul 2008 14:44 Berichten: 1619 Woonplaats: Breda
Auto: C4 Grand Picasso Business BlueHDI 150Pk 370Nm
Opties: Bijna Alles
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 250000
Kleur: Blauw
Naar boven
|
Re: Airconditioning
Dan heb je toch een probleem als je z'n hoge koelvloeistof temperatuur hebt Greetz Iceman
_________________ Foto's
De reparatiewet: Je kunt het niet repareren als het niet kapot is.
Vriendelijkheid kost geen geld, alleen een beetje moeite.
Diagbox
Citroën C4 Grand Picasso 2015 2.0 16v BlueHDI 150Pk 370Nm En voor mijn vrouw een Peugeot 207SW 1.6VTI 2007
|
06 aug 2015 06:53 |
|
|
Hilmar
V.I.P.
Geregistreerd: 18 apr 2012 17:53 Berichten: 281 Woonplaats: Heerhugowaard
Auto: C5 3.0 V6 Exclusive
Opties: Full Option
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: D
Phase: 2
Organummer: 10347
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 206000
Kleur: EZR - LAK GRIS ALUMINIUM
KPH: Achter
Naar boven
|
Re: Airconditioning
De temperatuur meter is niet boven de helft uitgekomen, ik neem aan dat als de koelvloeistof boven de 130 graden zou gekomen dat de motor temperatuur ook veel hoger zou moeten zijn. Overigens heb ik het op de weg terug naar noord Frankrijk op de peage niet meer gehad. En het was ook niet meer zo heet. De auto had die dag wel een uur of vier In de volle zon gestaan bij zo'n 45 graden.
|
06 aug 2015 22:04 |
|
|
willy4
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58 Berichten: 13870 Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: HYUNDAI TUCSON MX4 48V SHINE
Opties: trekkaak
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Naar boven
|
Re: Airconditioning
volgens mij zit er te veel gas in
|
06 aug 2015 22:14 |
|
|
bittybong
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2015 13:02 Berichten: 59 Woonplaats: Lajksjöberg
Auto: C5 Break 2.0 16V 2003 Exclusive
Opties: leer, cc, xenon
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: D
Phase: 1
Organummer: 10685
Productienummer: 09432
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 145000
Kleur: Gris Fulminator
KPH: Achter
Naar boven
|
Re: Airconditioning
Draait de ventilator voor de radiateur wel? Deze was bij mij defect en de reden dat de airco het niet deed.
_________________ C5 2.2 HDI Exclusive 348000 km C5 2.0 16V Exclusive 145000 km Zweef zoals ik leef
|
07 aug 2015 00:11 |
|
|
Hilmar
V.I.P.
Geregistreerd: 18 apr 2012 17:53 Berichten: 281 Woonplaats: Heerhugowaard
Auto: C5 3.0 V6 Exclusive
Opties: Full Option
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: D
Phase: 2
Organummer: 10347
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 206000
Kleur: EZR - LAK GRIS ALUMINIUM
KPH: Achter
Naar boven
|
Re: Airconditioning
Oké, nog even een vervolg op het airco probleem. Een dag of 4 later moest ik koelvloeistof bijvullen, ongeveer een kleine halve liter, dit werd water omdat ik niks anders voor handen had. Probleem heeft zich nog een of twee keer laten zien. Vandaag op weg naar huis ging alles prima tot ik in de file stond op de A27. Opeens kwam er rook/damp uit het middenrooster, auto aan de kant motor uit en onder de motorkap gekeken maar niks te zien. Auto gestart en verder zonder problemen. Alleen leek de airconditioning het beter te doen dan ooit te voren. Ik snap er niks meer van. Morgen maar eens bij de ga rage langs.
|
11 aug 2015 21:49 |
|
|
|