Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 




Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
 Airconditioning 
Auteur Bericht
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 01 apr 2013 00:12
Berichten: 7260
Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Airconditioning
Die marge lijkt ruim genoeg inderdaad. ..
130 graden is best wel boven normaal...


05 aug 2015 21:10
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 11 jul 2008 14:44
Berichten: 1619
Woonplaats: Breda
Auto: C4 Grand Picasso Business BlueHDI 150Pk 370Nm
Opties: Bijna Alles
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 250000
Kleur: Blauw


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Airconditioning
Maar zeker mogelijk! Bij een gas tekort kun je dat soort temperaturen zeker halen in die omstandigheden.

Greetz Iceman :smt197

_________________
Foto's

De reparatiewet:
Je kunt het niet repareren als het niet kapot is.


Vriendelijkheid kost geen geld, alleen een beetje moeite.

Diagbox

Citroën C4 Grand Picasso 2015 2.0 16v BlueHDI 150Pk 370Nm
En voor mijn vrouw een Peugeot 207SW 1.6VTI 2007


05 aug 2015 21:18
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58
Berichten: 13870
Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: HYUNDAI TUCSON MX4 48V SHINE
Opties: trekkaak
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 621
Kleur: zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Airconditioning
Iceman schreef:
Het airco systeem wordt uitgeschakeld bij: 30 bar (89gr), het over schakel moment van de koelvin van laag toeren naar hoog toeren: 16 bar (60gr).
Die 60gr is de temperatuur waarbij het gas terug condenseert naar vloeistof, dit is bij 45gr buitenlucht goed mogelijk.
Het verschil tussen berg op en vlakke weg moet niets uitmaken voor de werking van de airco. Echter zou ik kunnen indenken dat de elektronica ingrijpt om de zaak niet te heet te laat te worden.
Met andere woorden: BSI ziet gaspedaal positie en berekend motorkoppel en hoge buitenlucht temperatuur > airco uit tbv extra koeling van de motor.

Dat is vanuit mijn interpretatie, wellicht dat er iemand is die dat in de Citroën documentatie kan nakijken.



de druk is gelijk aan de temperatuur,dat klopt toch
maar waarom als je de druk aan de compressor en de temperatuur meet klopt dat niet meer
ook een vraag aan de andere ;)
hoe kom dat ,ik weet dat


05 aug 2015 23:08
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58
Berichten: 20302
Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Airconditioning
Iceman schreef:
Maar zeker mogelijk! Bij een gas tekort kun je dat soort temperaturen zeker halen in die omstandigheden.



In het document wordt gesproken over koelvloeistof temperatuur, niet over koudemiddeltemperatuur.
De bijbehorende plaatjes laten ook de koelvloeistof sensor zien, met de koppeling naar de motormanagement computer.

Groet,
JW

_________________
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!


06 aug 2015 00:08
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 11 jul 2008 14:44
Berichten: 1619
Woonplaats: Breda
Auto: C4 Grand Picasso Business BlueHDI 150Pk 370Nm
Opties: Bijna Alles
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 250000
Kleur: Blauw


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Airconditioning
Dan heb je toch een probleem als je z'n hoge koelvloeistof temperatuur hebt :shock:

Greetz Iceman :smt197

_________________
Foto's

De reparatiewet:
Je kunt het niet repareren als het niet kapot is.


Vriendelijkheid kost geen geld, alleen een beetje moeite.

Diagbox

Citroën C4 Grand Picasso 2015 2.0 16v BlueHDI 150Pk 370Nm
En voor mijn vrouw een Peugeot 207SW 1.6VTI 2007


06 aug 2015 06:53
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Geregistreerd: 18 apr 2012 17:53
Berichten: 281
Woonplaats: Heerhugowaard
Auto: C5 3.0 V6 Exclusive
Opties: Full Option
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: D
Phase: 2
Organummer: 10347
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 206000
Kleur: EZR - LAK GRIS ALUMINIUM
KPH: Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Airconditioning
De temperatuur meter is niet boven de helft uitgekomen, ik neem aan dat als de koelvloeistof boven de 130 graden zou gekomen dat de motor temperatuur ook veel hoger zou moeten zijn. Overigens heb ik het op de weg terug naar noord Frankrijk op de peage niet meer gehad. En het was ook niet meer zo heet. De auto had die dag wel een uur of vier In de volle zon gestaan bij zo'n 45 graden.


06 aug 2015 22:04
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58
Berichten: 13870
Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: HYUNDAI TUCSON MX4 48V SHINE
Opties: trekkaak
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 621
Kleur: zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Airconditioning
volgens mij zit er te veel gas in


06 aug 2015 22:14
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2015 13:02
Berichten: 59
Woonplaats: Lajksjöberg
Auto: C5 Break 2.0 16V 2003 Exclusive
Opties: leer, cc, xenon
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: D
Phase: 1
Organummer: 10685
Productienummer: 09432
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 145000
Kleur: Gris Fulminator
KPH: Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Airconditioning
Draait de ventilator voor de radiateur wel? Deze was bij mij defect en de reden dat de airco het niet deed.

_________________
C5 2.2 HDI Exclusive 348000 km
C5 2.0 16V Exclusive 145000 km
Zweef zoals ik leef ;-)


07 aug 2015 00:11
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Geregistreerd: 18 apr 2012 17:53
Berichten: 281
Woonplaats: Heerhugowaard
Auto: C5 3.0 V6 Exclusive
Opties: Full Option
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: D
Phase: 2
Organummer: 10347
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 206000
Kleur: EZR - LAK GRIS ALUMINIUM
KPH: Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Airconditioning
Oké, nog even een vervolg op het airco probleem.
Een dag of 4 later moest ik koelvloeistof bijvullen, ongeveer een kleine halve liter, dit werd water omdat ik niks anders voor handen had. Probleem heeft zich nog een of twee keer laten zien. Vandaag op weg naar huis ging alles prima tot ik in de file stond op de A27. Opeens kwam er rook/damp uit het middenrooster, auto aan de kant motor uit en onder de motorkap gekeken maar niks te zien. Auto gestart en verder zonder problemen. Alleen leek de airconditioning het beter te doen dan ooit te voren. Ik snap er niks meer van. Morgen maar eens bij de ga rage langs.


11 aug 2015 21:49
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 60 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.