Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 




Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 338 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 23  Volgende
 kachelunit uitbouwen en kleppen vervangen PH2 
Auteur Bericht
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21
Berichten: 6198
Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: kachelunit uitbouwen en kleppen vervangen PH2
Schroeven indraaien en voorboren met een mm kleiner dan de buitendiameter van de schroef. Dit in ieder geval aan de astap kanten. Verder tie-wraps eromheen trekken.

Bij de CX werd deze truc uitgehaald om de kachelradiateur te vervangen zonder het hele dashboard te moeten uitbouwen. Nu is hier toch al dat hele dashboard uitgebouwd.
Is het naast koelvloeistof en airco legen dan nog heel veel werk om de unit te splitsen?

Vind het een prima oplossing zo, overigens!
:smt023

_________________
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km


09 aug 2015 19:58
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58
Berichten: 13870
Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: HYUNDAI TUCSON MX4 48V SHINE
Opties: trekkaak
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 621
Kleur: zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: kachelunit uitbouwen en kleppen vervangen PH2
op blz 1 staat een foto van een versterkte klep
en volledig er tec 7 aan doen


09 aug 2015 20:02
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 feb 2013 18:07
Berichten: 399
Woonplaats: Sint Niklaas
Auto: berline 1.6HDiFAP
Opties: geen
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Organummer: 10668cj
Productienummer: 10105
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 221000
Kleur: grijs aliminium


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: kachelunit uitbouwen en kleppen vervangen PH2
klep is nog in twee
dus kan er nog in een voor een dan aluminium stuk u er over vast maken


Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

_________________
lexia aanwezig


09 aug 2015 20:26
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 feb 2013 18:07
Berichten: 399
Woonplaats: Sint Niklaas
Auto: berline 1.6HDiFAP
Opties: geen
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Organummer: 10668cj
Productienummer: 10105
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 221000
Kleur: grijs aliminium


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: kachelunit uitbouwen en kleppen vervangen PH2
willy op blz 1 staat een foto van een versterkte klep
is een ander model
op kachelunit staat
DATE 20/01/06 06h41
ECCDE11591550000
9653467680
IIIIIIIIII steepjescode
VP4PWH19B555Dj

_________________
lexia aanwezig


09 aug 2015 20:41
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 29 mei 2013 22:14
Berichten: 101
Woonplaats: Raamsdonksveer
Auto: Peugeot 4007 2.2 HDi
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 215000
Kleur: grijs


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: kachelunit uitbouwen en kleppen vervangen PH2
Zit al meer dan een half jaar over deze klus te dubben, ondanks de documentatie die ik van JW-C5 heb ontvangen heb ik het nog steeds niet aangedurft. Alleen nog een winter zonder verwarming aan de bestuurderszijde zie ik niet zo zitten. Het idee om het kachelhuis in te zagen maakt het miss wel iets makkelijker uitvoerbaar; geen gedoe met airco en koelsysteem. Nu in de vakantie moet ik er toch maar aan gaan beginnen.
@akooiman Met wat voor lijm/ kit heb je het gezaagde deel weer gelijmd?


09 aug 2015 20:44
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 jul 2011 22:51
Berichten: 3350
Woonplaats: Eindhoven
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: kachelunit uitbouwen en kleppen vervangen PH2
Allereerst met bizon hardplastic lijm het stuk weer op zijn plek gezet, en daarna het geheel gekit met Bison siliconen kit.

Inmiddels staat mijn dame weer voor de deur, totale klus ong 8 uur....
inclusief het correct plaatsen van de BSI(iets waar ik me al vanaf het begin aan ergerde), bedrading bijplaatsen voor een versterkte woofer in de kofferbak, nogmaals storing zoeken naar een onwelwillend achterruitje. Het bleek dus echt in de connectie naar de BSI te zitten........Het ruitje doet het ook weer :smt190

_________________
Zeg maar André


09 aug 2015 21:14
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58
Berichten: 13870
Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: HYUNDAI TUCSON MX4 48V SHINE
Opties: trekkaak
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 621
Kleur: zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: kachelunit uitbouwen en kleppen vervangen PH2
:smt023 na lang zoeken toch gelukt


09 aug 2015 21:15
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 29 mei 2013 22:14
Berichten: 101
Woonplaats: Raamsdonksveer
Auto: Peugeot 4007 2.2 HDi
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 215000
Kleur: grijs


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: kachelunit uitbouwen en kleppen vervangen PH2
Thanks akooiman!!
Als je al deze mooie/duidelijke beschrijvingen leest,
lijkt het zoo simpel..... Ik ga nog eens wat moed verzamelen :D


10 aug 2015 08:32
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 jul 2011 22:51
Berichten: 3350
Woonplaats: Eindhoven
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: kachelunit uitbouwen en kleppen vervangen PH2
Zeg maar André..... :D

Het is ook niet het moeilijkste werk, maar onderschat de hoeveelheid werk niet............

_________________
Zeg maar André


10 aug 2015 12:00
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21
Berichten: 6198
Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: kachelunit uitbouwen en kleppen vervangen PH2
Ik zou daarentegen ook zeker de rekening van de garage niet onderschatten die je gepresenteerd krijgt wanneer je deze reparatie daar laat uitvoeren. ....

_________________
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km


10 aug 2015 18:51
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 feb 2013 18:07
Berichten: 399
Woonplaats: Sint Niklaas
Auto: berline 1.6HDiFAP
Opties: geen
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Organummer: 10668cj
Productienummer: 10105
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 221000
Kleur: grijs aliminium


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: kachelunit uitbouwen en kleppen vervangen PH2
@JW Die lagering is inderdaad een, en wellicht hét probleem.
Naar ik begrepen heb is bij de huizen die ze nu leveren een echte lagering gemaakt, met bronzen busjes of zoiets.

Ik denk ook dat die bus niet de oorzaak is omdat de klep op de stappenmotor hangt en alleen in het midden op de bus steunt
Ik denk dat wanneer je de stappenmotor weg neemt (doordat deze kapot is) op het moment dat die op koud staat, gaat rijden en de boordcomputer verandert de virtuele stand van de klep (want deze hangt er niet aan dan) dan weet deze niet of de stand van de stappenmotor (klep) daadwerkelijk nog op koud gericht staat. Hoe synchroniseren jullie dit? Het is nogal lastig om uit te leggen wat ik bedoel maar is het wat te volgen?

Is het trouwens zo dat deze stappenmotor geen initialisatie doet bij opstart om zijn positie te achterhalen?

_________________
lexia aanwezig


10 aug 2015 19:38
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Geregistreerd: 12 mei 2007 09:59
Berichten: 603
Woonplaats: Rosmalen
Auto: Tourer exclusive aut
Opties: leer
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 1164CJ
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 143000
Kleur: rouge profond


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: kachelunit uitbouwen en kleppen vervangen PH2
Bij het vervangen van de stappenmotor vanwege uitgelubberd gat heb ik de temp minimaal gezet - motortje gedemonterrd en de nieuwe eerst aangesloten zodat deze ook in de min stand stond. Maar of de klep ook in de beginstand stond weet ik niet. Valt deze niet op zin gewicht terug ? Bij mij werkt alles weer normaal.....denk ik.

_________________
C5 Break 2.0i exclusive 2002


10 aug 2015 21:28
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 feb 2013 18:07
Berichten: 399
Woonplaats: Sint Niklaas
Auto: berline 1.6HDiFAP
Opties: geen
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Organummer: 10668cj
Productienummer: 10105
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 221000
Kleur: grijs aliminium


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: kachelunit uitbouwen en kleppen vervangen PH2
de klep zak naar beneden maar niet helemaal naar koud
ik heb nu ook gezien dat aan de klep as waar de motor zit er een aanslag is zodat de klep niet meer dan 90 graden kan draaien
ik heb om mijn klep te testen op dat stappenmotor gewrongen tot het stappenmotor begon mee te draai wel met nog een verbetering
in as van motor pas een vierkant van 5,9 mm in klep as vierkant van 9 mm ( dus nog 3 hoekje vrij )
5 mm diep in alle twee de motor as is dan 15 mm lang en de platte kant komt over een met motor as
dit geeft veel meer grip op klep as verbinding


Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

_________________
lexia aanwezig


10 aug 2015 22:11
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 feb 2013 18:07
Berichten: 399
Woonplaats: Sint Niklaas
Auto: berline 1.6HDiFAP
Opties: geen
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Organummer: 10668cj
Productienummer: 10105
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 221000
Kleur: grijs aliminium


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: kachelunit uitbouwen en kleppen vervangen PH2
zo ze bolt weer
wat ik nog wil mee delen als je begint
draai je stuur zodat je aan die moer van onder aan kan
zet de lucht op koud en neem lucht toevoer van binnen
(dan kan je in de ventilator zien of als oke is ) zie foto
dan zoals andre zegt accu los wat moed en begin er aan
ik vond de bedrading en stekkers het lastigst
de bovenste vijfde motor is anders en ook minder sterk
het verlengen van stapen motor as kan alleen op de onderste twee
bij de bovenste is klep as niet diep genoeg
vervang de polen filter ook nu je er gemakkelijk bij kan
en neem je tijd


Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

_________________
lexia aanwezig


11 aug 2015 21:20
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58
Berichten: 13870
Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: HYUNDAI TUCSON MX4 48V SHINE
Opties: trekkaak
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 621
Kleur: zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: kachelunit uitbouwen en kleppen vervangen PH2
:smt023 ,ja de stekkers hebben niet allemaal dezelfde borging
dat is ook zo bij andere merken


11 aug 2015 21:25
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 338 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 23  Volgende




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 27 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.