Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 




Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 338 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 23  Volgende
 kachelunit uitbouwen en kleppen vervangen PH2 
Auteur Bericht
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard

Geregistreerd: 21 jul 2009 07:15
Berichten: 511
Woonplaats: neerpelt
Auto: Tourer 2.0HDI Exclusive
Opties: panoramadak-automaat-stoelverwarming en massage-meedraaiende xenon
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: VF7RWRH
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 220.000
Kleur: Gris Fuminated


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: kachelunit uitbouwen en kleppen vervangen PH2
Ik kijk uit naar de post van Albert als hij terug is van Huybers.....moet goed komen.


13 jul 2015 22:47
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 01 apr 2013 00:12
Berichten: 7260
Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: kachelunit uitbouwen en kleppen vervangen PH2
Pics or it etc....


13 jul 2015 23:10
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie

Geregistreerd: 14 feb 2011 14:59
Berichten: 48
Auto: 2.0 Hdi Break Exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 185.000
Kleur: metaalzilvergrijs


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: kachelunit uitbouwen en kleppen vervangen PH2
Ben terug van Huybers.

Maarten (de hoofdmonteur?)heeft vastgesteld dat er inderdaad een klep gebroken is en dat het verdamperhuis met code 6450RH vervangen moet worden.

Ik heb hem gevraagd of het niet mogelijk is de klep(pen) te vervangen en gewoon het oude huis weer te monteren met nieuwe kleppen erin, maar naar hun ervaring is dat niet (of bijna niet) te doen want het (plastic) huis zit "dichtgemolten" en "als je het openmaakt vallen allerlei onderdelen /mechanismes van hun plaats en het is bijna onmogelijk om het weer correct in elkaar te zetten.

Een nieuw huis is (uiteraard) een verbeterde versie ten opzichte van de oude standaard gemonteerde versie en heeft koperen/messing busjes op de draaipunten van de kleppen en verbeterde versies van de kleppen enz.

kosten verdamperhuis 6450RH (incl. BTW): € 827,95
AC kit: 6480EJ; € 78,84
totaal onderdelen: € 906,79
milieutoeslag € 3,00
arbeidsloon: € 354,00
totaal: € 1.263,79


De gesuggereerde oplossing met het kosten plaatje heeft mij uiteraard niet blij gemaakt.
Voor de rest is de ervaring met het gaagebedrijf goed: het bedrijf geeft goede indruk en ziet er keurig netjes uit, iedereen is zeer vriendelijk, de auto werd direct om 09.00 uur naar binnengereden en ik kreeg ongeveer 30-40 minuten daarna een telefoontje met de uitslag van de diagnose en het relatieve kostenplaatje. Ben toen naar de garage terug gegaan en kon ook direct met Maarten spreken om te horen wat er precies aan de hand was in aanvulling op wat mij al per telefoon was meegedeeld. Alleszins efficient. Ik heb € 59,00 (incl. BTW) afgerekend voor de diagnose; ik heb begrepen dat er een (of 2?) airbags gedemonteerd en opnieuw gemonteerd moesten worden.

Wat te doen ? De auto is van 2007 met 185.000 kms. Doorrijden en voor lief nemen dat airco alleen rechts goed koude lucht geeft en voor lief nemen dat er links wat warmte wordt geproduceerd ook al probeer je de lucht uitstroming bij de voeten links (dat is waar eigenlijk alleen echt warme lucht vandaan komt) zo goed mogelijk af te dichten ?


Ik ben er trouwens niet 100% zeker van dat we het allemaal over hetzelfde huis hebben, maar waarschijnlijk wel; hier op het forum praten we over de "kachelunit" en IR heeft het over "verwarmingsgroep" of "verwarmingsunit", terwijl Garage Huybers het over "verdamperhuis" heeft.

Gezien Garage Huybers er de code bijgegeven heeft (6450RH) is er waarschijnlijk wel iemand die mij kan bevestigen dat we het inderdaad over hetzelfde huis hebben.

Misschien moet ik gewoon eerst maar even gewoon doorrijden en over een paar maanden als ik wat tijd heb en eventueel mijn vrouws auto kan gebruiken zodat het niet erg is als de mijne voor een aantal dagen stil komt te staan, de kleppenset en airco set bestellen en gewoon beginnen met demonteren. Ook al zou het me 2 volle dagen kosten, als ik daar € 1.000,00 + mee bespaar, is het toch wel de moeite waard.

Of het dasboard uit laten bouwen en zelf -op mijn gemakje- nieuwe kleppen in het huis te zetten en dan het huis en dashboard er weer in laten zetten.

Op de totale kosten van € 1,263,79 is € 827,95 voor het huis wel bij verre na de grootste post (65%)
Het verschil is natuurlijk iets kleiner want met de "zelf uitvoeren" optie heb je natuurlijk wel de kosten van de nieuwe kleppenset (€ 60,00 ???)


Wat te doen ? Wie heeft iets zinnigs te suggereren wat ik mee kan nemen in mijn overwegingen ?

(behalve: "gewoon Franse auto weggooien en Duitse of Japanse kopen"; ik heb voordat ik deze C5 kocht, 2 nieuwe Volkswagen Passats gehad (van de zaak destijds) en beiden hebben mij in de steek gelaten, stil gevallen op snelweg en weggesleept moeten worden op 90.000 (1e) en 135.000 kms (2e), allebei problemen met injectors, hoor je daarna ook nog dat dat vrij "normaal is" en komt niet door mijn rijstijl (doe 70.000-90.000 kms met een set Michelins) Heb privè al meerdere Citroens gehad en veel (vaak lullige) problemen gehad, maar nog nooit weggesleept hoeven worden)


16 jul 2015 09:48
Profiel
Beheerder
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31
Berichten: 33386
Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: kachelunit uitbouwen en kleppen vervangen PH2
Kortom, voor 150 euro gaat het dus ook bij deze garage niet lukken ;)

_________________
Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.)
Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien


16 jul 2015 09:56
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58
Berichten: 20302
Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: kachelunit uitbouwen en kleppen vervangen PH2
In de IR die ik je gestuurd heb kun je lezen dat er een check gedaan moet worden op de slijtage van de lagering van de kleppen.
Als die slijtage meer is dan normaal, te zien op de plaatjes in de IR, moet je het huis vervangen, anders hoeft dat niet en volstaat de vervanging van de kleppenset.
In de IR is te zien hoe dat gedaan moet worden, dat kan gewoon gebeuren zonder dat
Citaat:
als je het openmaakt vallen allerlei onderdelen /mechanismes van hun plaats en het is bijna onmogelijk om het weer correct in elkaar te zetten


De unit heeft inderdaad het artikelnummer 6450RH, geschikt voor DIESEL EN AUTOMATISCHE AIRCONDITIONING MET GESCHEIDEN REGELING BEHALVE AUTOMATISCHE EXTRA VERWARMING
Op dit plaatje
Bijlage:
Verdampereenheid Expander.jpg

zie je dat staan.
Met die set wordt ook positie 2 geleverd.

Groet,
JW


Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

_________________
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!


16 jul 2015 10:34
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie

Geregistreerd: 14 feb 2011 14:59
Berichten: 48
Auto: 2.0 Hdi Break Exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 185.000
Kleur: metaalzilvergrijs


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: kachelunit uitbouwen en kleppen vervangen PH2
nee, inderdaad , had ik ook niet op gerekend.

Ik had er op één of andere manier op gehoopt dat men misschien één of andere "common sense" alternatieve oplossing voor kon voorstellen in plaats van slechts de formele, volle prijs opsomming van bruto onderdelen prijzen en formele/officiele arbeidsloonkosten (wie weet; . . . ik zeg maar iets . . misschien één of andere (gepensioneerde) hobby-ist die zegt;; geef mij dat kachelhuis maar en de nieuwe kleppen en geef me een weekje de tijd dan bezorg ik je dat kachelhuis wel terug in perfekt gesmeerde conditie zodat het nooit meer kapot gaat.
In Italie heb ik een probleem gehad met di hydraulische pomp waarvan de motor was verbrand: Citroen dealer: € 850 (ex BTW) voor de pomp + arbeidsloon totaal geschatte kosten € 1100,00 + BTW, dus totaal bijna € 1.400,00 !! Uitendelijk € 310,00 uitgegeven, te weten € 150,00 voor een pomp van de sloop plus € 160,00 aan een plaatselijk garagebedrijf met goede monteur waar je eea ook goed mee kon bespreken en die er geen moeite mee hadden dat de auto een paar dagen op pootjes in de straat stond in afwachting van mij met "nieuwe" pomp van de sloop.

Ik had hier niet op een easy solution van € 150,00 gerekend, wil er best € 300,00 of € 400,00 voor uitgeven (als het moet en vertrouwen geeft zelfs meer), maar € 1.300,00 moet beter kunnen (ik weet jammer genoeg nog niet hoe)


16 jul 2015 10:49
Profiel
Beheerder
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31
Berichten: 33386
Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: kachelunit uitbouwen en kleppen vervangen PH2
1300 is dan ook wel aan de bovenkant van wat men voor deze reparatie rekenen kan , ...

_________________
Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.)
Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien


16 jul 2015 11:10
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21
Berichten: 6198
Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: kachelunit uitbouwen en kleppen vervangen PH2
Beetje lulverhaal dus die 150 euro. Ik zou gewoon beginnen met het dashboard te demonteren en op mijn gemakje de kleppen uit dat kachelhuis/verdamperhuis gaan peuteren. Op dat moment zie je vanzelf of er meer nodig is. Een paar kunststof glijlagers zijn ook zo ergens op de kop getikt en bronzen busjes ook nog wel. Geen drama van maken, het zal allemaal best meevallen en anders is er vast nog een verdamperhuis bij de diverse demontagebedrijven te vinden.
Ik zeg blik op oneindig, verstand op 0 en gaan. Van 1300 euro kun je heerlijk op vakantie.......


P.S. Heb je nog foto's van de receptioniste/telefoniste gemaakt? :lol:

_________________
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km


16 jul 2015 11:17
Profiel
Beheerder
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31
Berichten: 33386
Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: kachelunit uitbouwen en kleppen vervangen PH2
GW-tje schreef:
Beetje lulverhaal dus die 150 euro.


Klonk ook als te mooi om waar te zijn , ....

_________________
Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.)
Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien


16 jul 2015 12:14
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58
Berichten: 20302
Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: kachelunit uitbouwen en kleppen vervangen PH2
....en daar wordt altijd voor gewaarschuwd.
Zelfs op Marktplaats kom je dat tegen :smt190

Groet,
JW

_________________
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!


16 jul 2015 12:21
Profiel
Beheerder
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31
Berichten: 33386
Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: kachelunit uitbouwen en kleppen vervangen PH2
:lol: zo is dat ....

_________________
Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.)
Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien


16 jul 2015 12:24
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 jul 2011 22:51
Berichten: 3350
Woonplaats: Eindhoven
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: kachelunit uitbouwen en kleppen vervangen PH2
Wie weet kun je op een sloperij een kachelhuis kopen.
afhankelijk van de staat zou je op voorhand al de kleppen kunnen vervangen, en als je dan begint is je auto minimaal uit de running.....

_________________
Zeg maar André


16 jul 2015 16:55
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie

Geregistreerd: 14 feb 2011 14:59
Berichten: 48
Auto: 2.0 Hdi Break Exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 185.000
Kleur: metaalzilvergrijs


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: kachelunit uitbouwen en kleppen vervangen PH2
dat is goed plannen / goed logistiek, ruikt naar Japanse JIT (Just In Time) uit de jaren 80.

Geen verkeerde suggestie.


16 jul 2015 17:19
Profiel
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard

Geregistreerd: 21 jul 2009 07:15
Berichten: 511
Woonplaats: neerpelt
Auto: Tourer 2.0HDI Exclusive
Opties: panoramadak-automaat-stoelverwarming en massage-meedraaiende xenon
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: VF7RWRH
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 220.000
Kleur: Gris Fuminated


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: kachelunit uitbouwen en kleppen vervangen PH2
Vind het doodjammer voor Albert. Bij mij was indertijd het probleem aan rechterzijde (passagiers). Weet niet of dat verschil maakt, maar Huybers verzekerde me dat dit simpel kon door de klep te vervangen.

Uiteindelijk is toen bij mij het gehele kachelhuis vervangen (heb er ergens een draadje over, dacht ik)

Beschuldig me dus aub niet van lulverhalen te vertellen...ik heb enkel geprobeert te helpen en Albert een zware kost te besparen...Sorry dat het zo niet gelopen is.


16 jul 2015 23:46
Profiel
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 08 nov 2009 16:06
Berichten: 3547
Woonplaats: 0227
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS5)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2017
Energielabel: A
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 198kkm
Kleur: Blanc Narcré


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: kachelunit uitbouwen en kleppen vervangen PH2
Beste Morjos,
Ik denk eerlijk gezegd dat je, of je garage twee zaken door elkaar haalt.
Albert heeft last van een kapotte klep. Jij had waarschijnlijk last van een defecte stelmotor die de klep beweegt. Doordat er iemand met een schroevendraaier de zitting van deze motor had gesloopt hebben ze toch nog het dashboard moeten verwijderen.


17 jul 2015 07:15
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 338 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 23  Volgende




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 51 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.