Citroen C5 club forum
https://www.c5club.nl/c5forum/

Een andere C5 break PHII kopen
https://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=4&t=16041
Pagina 1 van 1

Auteur:  HarmII [ 12 feb 2015 15:01 ]
Berichttitel:  Een andere C5 break PHII kopen

Hallo allemaal,
mijn C5 break VTR ( benzine) begint een beetje op leeftijd te raken, de kilometerstand loopt naar de 170.000 en er zijn wat kleine dingetjes die niet meer goed functioneren.
Allemaal wel te overzien, maar er staat nu bij autoscout een C5 break 3 liter, 6 trapsautomaat, te koop.

Wie van jullie kan mij iets vertellen over mogelijke probleempjes met dit type C5 (bouwjaar 2/2007), bijv de lagers, achterraampje, o.i.d.

Waarom misschien deze overstap? Ik wil GEWOON weer een 'nieuwe phase II'. Ik heb die geweldige kofferbakruimte nodig, dit kan een phaseIII mij niet bieden.

Alvast hartelijk dank voor jullie reacties en m.v.r.gr.

HarmII :smt193 :smt023

Auteur:  Kapitein Rob [ 12 feb 2015 16:41 ]
Berichttitel:  Re: EEN ANDERE C5 BREAK PHASE II KOPEN

Het 'hoofdprobleem' van de V6 vind je hier: klik.
Verder is de Ph II gewoon een probleemloze auto, waarbij de achterdraagarmlagers ook slijten.
Ik wil wel opmerken dat de vraagprijs in de huidige markt mi niet echt laag is (8 jaar 'oude' auto, V6) en dat die € 695,- afleveringskosten grote onzin zijn.
Afleverbeurt volgens schema van de betreffende fabrikant (als het goed is heeft de auto bij 90.000km een beurt gehad, dus je kunt nog 20.000km verder) - Volledige controle van de gehele auto - Nieuwe APK - Distributieriem vervangen indien noodzakelijk (hoeft pas bij 120.000km, dus dat zullen ze niet doen (is een dure klus bij een V6))- Tank halfvol met brandstof - Poetsen - 6 maanden Bovag garantie (zit standaard op auto's boven de € 4.500,-, dit is dus een 'sigaar uit eigen doos').. Kijk dus heel goed uit wat ze je 'aansmeren' voor die € 695,-.
Maar de V6 is wel een heel fijne motor. Succes met je keuze.

Auteur:  JW-C5 [ 12 feb 2015 18:23 ]
Berichttitel:  Re: EEN ANDERE C5 BREAK PHASE II KOPEN

Bij de V6 PH2 is de D-riem wissel pas bij 240 kkm, volgens het boekje en de documenten die ik daarover kan vinden.
Zelf hou ik een wat kortere termijn aan bij mijn PH2 V6.

De "groene monsters" moet je gewoon zien als kostenpost, regelmatig vervangen dus.
Dat geldt ook voor de bobines.
Samen kost je dat iets van 1 ct/km, dat valt in het niet tegen de brandstofkosten van zo'n 15 ct/km als je het rustig aan doet :idea:

Als je voor een redelijke prijs een V6 Break PH2 in goede doen kunt vinden, en je valt niet onmiddellijk van je stoel door de brandstofkosten, dan is het zeker te overwegen.
Ik heb geen seconde spijt van de keuze die ik bijna 5 jaar geleden gemaakt heb :citrofiel

Groet<
JW

Auteur:  Kapitein Rob [ 12 feb 2015 18:29 ]
Berichttitel:  Re: EEN ANDERE C5 BREAK PHASE II KOPEN

JW-NHS schreef:
Samen kost je dat iets van 1 ct/km, dat valt in het niet tegen de brandstofkosten van zo'n 15 ct/km als je het rustig aan doet :idea:

Als je voor een redelijke prijs een V6 Break PH2 in goede doen kunt vinden, en je valt niet onmiddellijk van je stoel door de brandstofkosten, dan is het zeker te overwegen.

Groet<
JW

Ter vergelijking: mijn C5 Break PhII 2.0i 16V automaat kost me (nu) zo'n 13 ct/km aan benzine..... Die V6 is dus wel een (forse) stap omhoog voor niet zoveel extra kosten.

Auteur:  JW-C5 [ 12 feb 2015 18:42 ]
Berichttitel:  Re: EEN ANDERE C5 BREAK PHASE II KOPEN

Die 15 ct/km brandstofkosten zijn gebaseerd op de huidige lage benzine prijzen.
En op het feit dat mijn gemiddelde gebruik 10,6 l/100 km is, zie de link hieronder. En dat is relatief netjes, als ik het overzicht op die site bekijk ;)

Rij je dus wat agressiever, dan zal het uiteraard wat hoger uitpakken.

Groet,
JW

Pagina 1 van 1 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/