Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 


GJO

Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
 Een andere C5 break PHII kopen 
Auteur Bericht
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan

Geregistreerd: 19 apr 2010 15:17
Berichten: 104
Auto: C5/break/Ligne prestige
Opties: lane departure warning
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 112000
Kleur: zilver/grijs


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Een andere C5 break PHII kopen
Hallo allemaal,
mijn C5 break VTR ( benzine) begint een beetje op leeftijd te raken, de kilometerstand loopt naar de 170.000 en er zijn wat kleine dingetjes die niet meer goed functioneren.
Allemaal wel te overzien, maar er staat nu bij autoscout een C5 break 3 liter, 6 trapsautomaat, te koop.

Wie van jullie kan mij iets vertellen over mogelijke probleempjes met dit type C5 (bouwjaar 2/2007), bijv de lagers, achterraampje, o.i.d.

Waarom misschien deze overstap? Ik wil GEWOON weer een 'nieuwe phase II'. Ik heb die geweldige kofferbakruimte nodig, dit kan een phaseIII mij niet bieden.

Alvast hartelijk dank voor jullie reacties en m.v.r.gr.

HarmII :smt193 :smt023


12 feb 2015 14:01
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 jun 2008 13:44
Berichten: 2874
Woonplaats: Huisduinen
Auto: C5 2.0i 16V Exclusive
Opties: Pack Athena, elektrisch verstelbare voorstoelen, geflushte automaat
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Organummer: 10227
Productienummer: 10077
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 111.111
Kleur: Rouge Profond KKQD**


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: EEN ANDERE C5 BREAK PHASE II KOPEN
Het 'hoofdprobleem' van de V6 vind je hier: klik.
Verder is de Ph II gewoon een probleemloze auto, waarbij de achterdraagarmlagers ook slijten.
Ik wil wel opmerken dat de vraagprijs in de huidige markt mi niet echt laag is (8 jaar 'oude' auto, V6) en dat die € 695,- afleveringskosten grote onzin zijn.
Afleverbeurt volgens schema van de betreffende fabrikant (als het goed is heeft de auto bij 90.000km een beurt gehad, dus je kunt nog 20.000km verder) - Volledige controle van de gehele auto - Nieuwe APK - Distributieriem vervangen indien noodzakelijk (hoeft pas bij 120.000km, dus dat zullen ze niet doen (is een dure klus bij een V6))- Tank halfvol met brandstof - Poetsen - 6 maanden Bovag garantie (zit standaard op auto's boven de € 4.500,-, dit is dus een 'sigaar uit eigen doos').. Kijk dus heel goed uit wat ze je 'aansmeren' voor die € 695,-.
Maar de V6 is wel een heel fijne motor. Succes met je keuze.

_________________
Dyane, 2CV, 2CV, DSuper5(lpg) GS1220Club(lpg) GS1220Club(lpg) Renault20TS(lpg) CXAthena(lpg) CX20Pallas(lpg) GSASpecial(lpg) XM20(lpg) Audi80TDi(lease) BX1,6, CX22TRS(lpg) XM20i16VBreak(lpg) CX22Croisette(lpg) Xantia20i16V(lpg) CX20Break, C520iBreakDiff, C520iBreakLP, C520iExclusive

Afbeelding


12 feb 2015 15:41
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 apr 2007 23:58
Berichten: 20302
Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: EEN ANDERE C5 BREAK PHASE II KOPEN
Bij de V6 PH2 is de D-riem wissel pas bij 240 kkm, volgens het boekje en de documenten die ik daarover kan vinden.
Zelf hou ik een wat kortere termijn aan bij mijn PH2 V6.

De "groene monsters" moet je gewoon zien als kostenpost, regelmatig vervangen dus.
Dat geldt ook voor de bobines.
Samen kost je dat iets van 1 ct/km, dat valt in het niet tegen de brandstofkosten van zo'n 15 ct/km als je het rustig aan doet :idea:

Als je voor een redelijke prijs een V6 Break PH2 in goede doen kunt vinden, en je valt niet onmiddellijk van je stoel door de brandstofkosten, dan is het zeker te overwegen.
Ik heb geen seconde spijt van de keuze die ik bijna 5 jaar geleden gemaakt heb :citrofiel

Groet<
JW

_________________
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!


12 feb 2015 17:23
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 jun 2008 13:44
Berichten: 2874
Woonplaats: Huisduinen
Auto: C5 2.0i 16V Exclusive
Opties: Pack Athena, elektrisch verstelbare voorstoelen, geflushte automaat
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Organummer: 10227
Productienummer: 10077
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 111.111
Kleur: Rouge Profond KKQD**


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: EEN ANDERE C5 BREAK PHASE II KOPEN
JW-NHS schreef:
Samen kost je dat iets van 1 ct/km, dat valt in het niet tegen de brandstofkosten van zo'n 15 ct/km als je het rustig aan doet :idea:

Als je voor een redelijke prijs een V6 Break PH2 in goede doen kunt vinden, en je valt niet onmiddellijk van je stoel door de brandstofkosten, dan is het zeker te overwegen.

Groet<
JW

Ter vergelijking: mijn C5 Break PhII 2.0i 16V automaat kost me (nu) zo'n 13 ct/km aan benzine..... Die V6 is dus wel een (forse) stap omhoog voor niet zoveel extra kosten.

_________________
Dyane, 2CV, 2CV, DSuper5(lpg) GS1220Club(lpg) GS1220Club(lpg) Renault20TS(lpg) CXAthena(lpg) CX20Pallas(lpg) GSASpecial(lpg) XM20(lpg) Audi80TDi(lease) BX1,6, CX22TRS(lpg) XM20i16VBreak(lpg) CX22Croisette(lpg) Xantia20i16V(lpg) CX20Break, C520iBreakDiff, C520iBreakLP, C520iExclusive

Afbeelding


12 feb 2015 17:29
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 apr 2007 23:58
Berichten: 20302
Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: EEN ANDERE C5 BREAK PHASE II KOPEN
Die 15 ct/km brandstofkosten zijn gebaseerd op de huidige lage benzine prijzen.
En op het feit dat mijn gemiddelde gebruik 10,6 l/100 km is, zie de link hieronder. En dat is relatief netjes, als ik het overzicht op die site bekijk ;)

Rij je dus wat agressiever, dan zal het uiteraard wat hoger uitpakken.

Groet,
JW

_________________
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!


12 feb 2015 17:42
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 34 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.