Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 




Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
 cc probleem 
Auteur Bericht
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 21 jan 2011 12:10
Berichten: 4077
Woonplaats: almere
Auto: 2.0 16v break athena
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10574CJ
Productienummer: 10194
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 248860
Kleur: KPKD
KPH: Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht cc probleem
Heren goede morgen.
Het volgende speelt zins gisteravond.
als ik de cc aanzet werkt hij prima, maar als ik snelheid minder en dan weer op de cc druk omop de snelheid te komen maakt de dame veel toeren en komt dan niet op snelheid. Het lijkt wel of de koppeling wordt gebruikt en er erg veel toeren wordt gedraaid. Iemand enig idee?

_________________
groetjes edwin

lexia en diagbox aanwezig


steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST


18 okt 2014 10:10
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Geregistreerd: 15 apr 2014 18:53
Berichten: 370
Woonplaats: Regio Gouda
Auto: C5 Break 2.0 HDiF Ligne Business
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 395.000
Kleur: EZR Gris Aluminium


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: cc probleem
Wat gebeurt er als je terug gaat naar de oude snelheid met je gaspedaal ipv met de CC, of wat gebeurt er als je al rijdend op de CC opeens het gas diep intrapt? De CC accelereert vaak wat agressiever dan dat je als bestuurder zelf doet.

Als dan ook het toerental onevenredig veel verschillend met de snelheid oploopt zou ik denken aan versleten koppelingsplaten.

_________________
BX16RS (LPG)-BX19D-BX19TRI Break (LPG) - nog een paar BX'en -
CX25TRI Break (Ph1)-CX25D Break (Ph2) (2x)-CX25TRD Break Turbo II-CX25TRI Prestige (Ph2) (automaat)
CX25TRI Prestige Turbo II
ID19FA (ambulance, 1960)
CX25TRD Brk Turbo II
XM3.024V Brk (automaat)-XM3.0 Brk (automaat)-XM3.0 Brk (automaat)-XM2.0 Brk
C3 1.4 Exclusive (LPG) C5 1.6 HDIF Brk
Nu nog:
Berlingo Multispace 1.6 (LPG)


18 okt 2014 10:35
Profiel
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 21 jan 2011 12:10
Berichten: 4077
Woonplaats: almere
Auto: 2.0 16v break athena
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10574CJ
Productienummer: 10194
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 248860
Kleur: KPKD
KPH: Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: cc probleem
Koppelingsplaten kunnen het zeker niet zijn deze zitten er pas vanaf 427000 km in. En hij doet het niet als ik het gaspedaal gebruik.

_________________
groetjes edwin

lexia en diagbox aanwezig


steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST


18 okt 2014 10:37
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 11 jul 2008 14:44
Berichten: 1619
Woonplaats: Breda
Auto: C4 Grand Picasso Business BlueHDI 150Pk 370Nm
Opties: Bijna Alles
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 250000
Kleur: Blauw


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: cc probleem
Ook niet als je het gas volledig in trapt? Want dat doet de cc namelijk om terug te gaan naar de ingestelde snelheid.

Het hoeven je koppelingspedalen niet te zijn, als je een lekke krukaskerring hebt worden je platen vet en krijg je ook het slippende effect (incl stank ed). Maar dan zou je daar ook last van moeten hebben bij het optrekken.

Greetz Iceman :smt197

_________________
Foto's

De reparatiewet:
Je kunt het niet repareren als het niet kapot is.


Vriendelijkheid kost geen geld, alleen een beetje moeite.

Diagbox

Citroën C4 Grand Picasso 2015 2.0 16v BlueHDI 150Pk 370Nm
En voor mijn vrouw een Peugeot 207SW 1.6VTI 2007


18 okt 2014 14:02
Profiel
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 21 jan 2011 12:10
Berichten: 4077
Woonplaats: almere
Auto: 2.0 16v break athena
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10574CJ
Productienummer: 10194
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 248860
Kleur: KPKD
KPH: Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: cc probleem
Precies zoals jij zegt iceman en daar heb ik geen last van ook niet van stank, tevens de krukaskeringen vervangen bij plaatsen van de motor. Dus die kunnen we uitsluiten.

_________________
groetjes edwin

lexia en diagbox aanwezig


steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST


18 okt 2014 14:31
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 31 jul 2010 21:11
Berichten: 617
Woonplaats: intussen vlakbij Bodegraven
Auto: C5 Tourer 2.7 HDIf Exclusive
Opties: Pack Integral, Pack Detection Exclusive 3, opvouwbare trekhaak, transparante voorruit
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11633
Productienummer: 0004
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 117600
Kleur: Gris Thorium (KTHB)


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: cc probleem
Ik kan me, bij een handgeschakelde auto, toch niet voorstellen dat het probleem ergens anders zou zitten dan in de koppeling (platen, drukgroep). Ik ben geen ervaren autotechneut, maar tenzij ik iets vreselijks over het hoofd zie, lijkt me dit tamelijk simpel: het is een handgeschakelde auto, dus in elke versnelling heb je een vaste overbrenging, en dus een rechtstreekse relatie tussen toerental en snelheid - tenzij de koppeling slipt.

Ik snap best dat dat niet normaal zou zijn na 50.000 km, maar dit is ook geen "normaal" probleem. Het proces van zoeken naar de oorzaak van een storing verloopt nu eenmaal niet volgens de lijnen van "dit mag het niet zijn, want dat hoort nog lang niet versleten te zijn".

Met andere woorden: op snelheid zijnde, bij een constant toerental, plankgas (dus niet "het gas gebruiken", maar gewoon tot aan de bodem intrappen), en dan kijken wat er gebeurt. Als 'ie dan niet hetzelfde verschijnsel vertoont, dan weet ik het niet meer. ;-)

_________________
Moi: Skoda Octavia Combi 1.8TSI Elegance se všemi zvonky a píšťaly
Ma femme: C3 Ph2 1.4 e-HDI aut.

Histoire:
DS23
CX 2400 Pallas
BX 16 TZI
GSA Pallas
ZX Aura 1.6 (van mijn vrouw; vermoord door een klapband op de A12)
XM 2.1TD (vermoord door een Renault Mégane)
XM 2.1TD
C5 Break Ph2 2.2HDIf Exclusive

C5 Tourer 2.7 HDIf Exclusive


18 okt 2014 15:46
Profiel
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 21 jan 2011 12:10
Berichten: 4077
Woonplaats: almere
Auto: 2.0 16v break athena
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10574CJ
Productienummer: 10194
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 248860
Kleur: KPKD
KPH: Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: cc probleem
Peter join de club uiteraard gedaan wat jij suggereerde en negatief voor dat resultaat. Werkt gewoon naar behoren. :smt190

_________________
groetjes edwin

lexia en diagbox aanwezig


steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST


18 okt 2014 18:37
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 31 jul 2010 21:11
Berichten: 617
Woonplaats: intussen vlakbij Bodegraven
Auto: C5 Tourer 2.7 HDIf Exclusive
Opties: Pack Integral, Pack Detection Exclusive 3, opvouwbare trekhaak, transparante voorruit
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11633
Productienummer: 0004
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 117600
Kleur: Gris Thorium (KTHB)


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: cc probleem
Nou... dan ben ik wel razend nieuwsgierig naar wat het dan wel blijkt te zijn!

_________________
Moi: Skoda Octavia Combi 1.8TSI Elegance se všemi zvonky a píšťaly
Ma femme: C3 Ph2 1.4 e-HDI aut.

Histoire:
DS23
CX 2400 Pallas
BX 16 TZI
GSA Pallas
ZX Aura 1.6 (van mijn vrouw; vermoord door een klapband op de A12)
XM 2.1TD (vermoord door een Renault Mégane)
XM 2.1TD
C5 Break Ph2 2.2HDIf Exclusive

C5 Tourer 2.7 HDIf Exclusive


18 okt 2014 21:16
Profiel
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2011 21:11
Berichten: 766
Auto: C5 2.2HDi Tourer
Opties: Exclusive, beige leer, panoramisch dak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 200000
Kleur: Zwart parelmoer


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: cc probleem
Wellicht slecht functioneren van de hoofd- of hulpcilinder van de koppeling zodat er minimaal slip is. Bij normaal rijden is de kracht op de koppeling in de 4e en 5e versnelling het grootst. En dus de kans op slip ook het grootst. Zoals eerder aangegeven pakt de cruise control vrij fors op als je terug wil naar de ingestelde snelheid. Over het algemeen forser als dat een gemiddelde C5 bestuurder dat zou doen. Naast de sowieso grotere krachten in de 4e en 5e, geeft dit een extra belasting. Idd wel vreemd als je zelf op het pedaal stampt in de 4e of 5e, er geen slip is. Toch maar de hoofd- of hulpcilinder checken, zou ik zeggen. Blijft immers weinig anders over, het is een bekend fenomeen bij hydraulische koppelingen, en je C5 is op leeftijd.


19 okt 2014 23:34
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 36 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.