Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 


GJO

Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 61 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
 Startproblemen 
Auteur Bericht
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 08 nov 2009 16:06
Berichten: 3547
Woonplaats: 0227
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS5)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2017
Energielabel: A
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 198kkm
Kleur: Blanc Narcré


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Startproblemen
Ik zeg niet dat het zo is maar OOK gereviseerde onderdelen kunnen stuk zijn voor montage. Ik heb dat zelfs al meerdere keren met nieuwe delen gehad.!


23 okt 2014 07:52
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49
Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Startproblemen
peterh schreef:


Ik zou beginnen met het testen op weerstand van de verbinding tussen accu en startmotor, en de verbinding tussen startmotor en massa.

Het beste kun je spanningsval meten, (V4 meting ;) ) een heel klein beetje weerstand zorgt bij zo'n grote stroom al voor veel spanningsverlies.

En inderdaad een nieuw of gereviseerd onderdeel kan ook defect zijn

_________________
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website


23 okt 2014 15:34
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 09 okt 2011 22:59
Berichten: 147
Woonplaats: Nieuwegein
Auto: Peugeot 407 SW 3.0 V6
Opties: Feline, trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: E
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 200000
Kleur: zilver metallic


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Startproblemen
tnkx voor de tips.
Ik neem die mee naar de C-garage a.s. woensdag.


24 okt 2014 00:26
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 09 okt 2011 22:59
Berichten: 147
Woonplaats: Nieuwegein
Auto: Peugeot 407 SW 3.0 V6
Opties: Feline, trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: E
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 200000
Kleur: zilver metallic


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Startproblemen
boes schreef:
Ik zeg niet dat het zo is maar OOK gereviseerde onderdelen kunnen stuk zijn voor montage. Ik heb dat zelfs al meerdere keren met nieuwe delen gehad.!


Afgelopen week zijn er diverse metingen en aanpassingen gedaan (o.a. extra massa aansluiting) maar het heeft weinig effect. Conclusie op dit moment is dat de vervangings-startmotor inderdaad niet goed is. A.s. vrijdag wordt een andere startmotor gemonteerd. Ik hoop dat dit nu de oorzaak is/was.....

Ik laat het weten...


02 nov 2014 01:55
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 16 aug 2014 13:59
Berichten: 1236
Woonplaats: De Stad Klundert
Auto: Break 2 liter LP
Opties: Pack André en Toverknopje
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09261
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 335404
Kleur: EZRC**
KPH: Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Startproblemen
De vermelde verschijnselen geven volgens mij aan dat een of meerdere tanden van de starterkrans beschadigd zijn, dus de op het vliegwiel gekrompen tand krans. Het rondsel van de startmotor kan dan, door een braam of zo, niet in de krans schuiven waardoor de hoofd contacten van het relais niet kunnen sluiten en de starter geen spanning krijgt. Het is soms mogelijk, bij een gedemonteerde starter, de betreffende tanden op het vliegwiel met een vijl of soort dremel te ontbramen. Tand voor tand even voelen door de krukas te draaien. Zou ik zeker eerst laten proberen, want een krans vervangen is een dure grap. Als je "uitleg startmotor" googled vind je bij Wikipedia een prima uitleg van de startmotor werking en ook een Engelstalig YouTube filmpje. Ik hoop dat de dealer je niet te duur uit de problemen kan helpen.

Groet Jan


02 nov 2014 16:06
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 09 okt 2011 22:59
Berichten: 147
Woonplaats: Nieuwegein
Auto: Peugeot 407 SW 3.0 V6
Opties: Feline, trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: E
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 200000
Kleur: zilver metallic


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Startproblemen
Ruim een week geleden is hij weer naar de garage gegaan. De (al vernieuwde) startmotor is vervangen door een andere maar nog steeds dezelfde problemen.

Vervolgens is er een onderdeel van het motormanagement (computer) vervangen en zie daar: probleem opgelost!!!! ik rijd nu ruim een week zonder enige storing. Starten als een tierelier....

Uit de telefonische toelichting kon ik niet goed opmaken welk onderdeel dit nu was, misschien kan iemand hier dit herleiden maar ik ben in ieder geval weer een blije zwever.


18 nov 2014 00:54
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49
Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Startproblemen
Fijn dat het is opgelost,

het gaat mogelijk om de BSM, die onderdeel uitmaakt van het electrisch start-circuit

_________________
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website


18 nov 2014 14:04
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 16 aug 2014 13:59
Berichten: 1236
Woonplaats: De Stad Klundert
Auto: Break 2 liter LP
Opties: Pack André en Toverknopje
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09261
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 335404
Kleur: EZRC**
KPH: Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Startproblemen
Fijn dat het euvel is verholpen, nu weer genieten van de Break.

Ben benieuwd naar het nummer van het vervangen onderdeel, kunnen we wat van leren.


18 nov 2014 16:57
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 09 okt 2011 22:59
Berichten: 147
Woonplaats: Nieuwegein
Auto: Peugeot 407 SW 3.0 V6
Opties: Feline, trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: E
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 200000
Kleur: zilver metallic


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Startproblemen
De BSM is toch de zekering-kast in de motorruimte? Of bedoel je de BSI?


19 nov 2014 00:42
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58
Berichten: 13870
Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: break 1600cc 80KW DV6TED4 FAP
Opties: telefoon,navigatie,lederen uitvoering,JBL systeem
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Organummer: 10574
Productienummer: 10289
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 108000
Kleur: Ganache
KPH: Voor


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Startproblemen
ja,zekeringskast


19 nov 2014 09:53
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Geregistreerd: 12 mei 2007 09:59
Berichten: 603
Woonplaats: Rosmalen
Auto: Tourer exclusive aut
Opties: leer
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 1164CJ
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 143000
Kleur: rouge profond


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Startproblemen
Was dat niet te traceren met de Lexia ? Nu twee maal startmotor vervangen voor Jan Doedel !

_________________
C5 Break 2.0i exclusive 2002


19 nov 2014 11:56
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 09 okt 2011 22:59
Berichten: 147
Woonplaats: Nieuwegein
Auto: Peugeot 407 SW 3.0 V6
Opties: Feline, trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: E
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 200000
Kleur: zilver metallic


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Startproblemen
De Citroen garage (Damste Nieuwegein) verzekerd me dat ze alles hebben doorgemeten. Geen foutcodes. Ze gebruiken geen Lexia volgens mij maar ik neem aan dat ze voldoende geavanceerde uitleessystemen hebben.

Overigens heb ik na de 1e keer vervangen van de startmotor niets meer in in rekening gekregen! Dat vind ik wel prima service.


20 nov 2014 00:53
Profiel
Clubcafé-uitbater
Clubcafé-uitbater
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 jun 2006 11:41
Berichten: 11348
Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Startproblemen
Officiele cit-garage moeten orginele uitlees computer hebben, dus lexia/diagbox!

_________________
Met vriendelijke groet
Herman.........

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.

klik



_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.


20 nov 2014 10:37
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 16 aug 2014 13:59
Berichten: 1236
Woonplaats: De Stad Klundert
Auto: Break 2 liter LP
Opties: Pack André en Toverknopje
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09261
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 335404
Kleur: EZRC**
KPH: Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Startproblemen
Beste lezers,

Voor mij is de zaak rond. De starterkrans is uiteindelijk opgezuiverd zodat het rondsel niet meer tand op tand kan komen zoals Willy dat verwoord. Vervolgens wordt een mistig verhaal opgehangen over een vervangen onderdeel van het motor management, wat niet te controleren is omdat een rekening met daarop het onderdeel nummer uitblijft.

Damsté kan een prima dealer zijn want, een foutje kan overal wel eens voorkomen en ze hebben de klant niet met de financiële gevolgen opgezadeld.

Gegroet en misschien tot ziens in het café van Herman en Jopie waarbij ik geruime tijd dacht dat Jopie zijn vrouw was.


20 nov 2014 10:50
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Geregistreerd: 12 mei 2007 09:59
Berichten: 603
Woonplaats: Rosmalen
Auto: Tourer exclusive aut
Opties: leer
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 1164CJ
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 143000
Kleur: rouge profond


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Startproblemen
Dat is inderdaad goede service, zoals het hoort !

_________________
C5 Break 2.0i exclusive 2002


20 nov 2014 10:51
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 61 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 54 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.