Auteur |
Bericht |
peterh
V.I.P.
Geregistreerd: 31 jul 2010 21:11 Berichten: 617 Woonplaats: intussen vlakbij Bodegraven
Auto: C5 Tourer 2.7 HDIf Exclusive
Opties: Pack Integral, Pack Detection Exclusive 3, opvouwbare trekhaak, transparante voorruit
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11633
Productienummer: 0004
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 117600
Kleur: Gris Thorium (KTHB)
Naar boven
|
Re: Startproblemen
De 2.2HDIf Phase 2 met de 4-traps ZF laat zich in de P-stand ook starten zonder dat je het rempedaal in trapt. Dat wil zeggen, de mijne deed dat wel.
Ik houd het, met name gezien die klik, echt op het startrelais.
_________________ Moi: Skoda Octavia Combi 1.8TSI Elegance se všemi zvonky a píšťaly Ma femme: C3 Ph2 1.4 e-HDI aut.
Histoire: DS23 CX 2400 Pallas BX 16 TZI GSA Pallas ZX Aura 1.6 (van mijn vrouw; vermoord door een klapband op de A12) XM 2.1TD (vermoord door een Renault Mégane) XM 2.1TD C5 Break Ph2 2.2HDIf Exclusive C5 Tourer 2.7 HDIf Exclusive
|
05 okt 2014 23:22 |
|
|
voorheenrenault
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 09 okt 2011 22:59 Berichten: 147 Woonplaats: Nieuwegein
Auto: Peugeot 407 SW 3.0 V6
Opties: Feline, trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: E
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 200000
Kleur: zilver metallic
Naar boven
|
Re: Startproblemen
Wordt dat dan niet standaard bij het vervangen van de startmotor meegenomen?
|
05 okt 2014 23:24 |
|
|
peterh
V.I.P.
Geregistreerd: 31 jul 2010 21:11 Berichten: 617 Woonplaats: intussen vlakbij Bodegraven
Auto: C5 Tourer 2.7 HDIf Exclusive
Opties: Pack Integral, Pack Detection Exclusive 3, opvouwbare trekhaak, transparante voorruit
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11633
Productienummer: 0004
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 117600
Kleur: Gris Thorium (KTHB)
Naar boven
|
Re: Startproblemen
Dat zou mij verrassen... maar wat weet ik nou helemaal? Ik dateer nog uit de tijd dat startmotor en startrelais twee verschillende componenten waren. (ter verduidelijking: ik denk nog steeds dat dat zo is, maar ik sluit niet uit dat die twee geïntegreerd zijn...)
_________________ Moi: Skoda Octavia Combi 1.8TSI Elegance se všemi zvonky a píšťaly Ma femme: C3 Ph2 1.4 e-HDI aut.
Histoire: DS23 CX 2400 Pallas BX 16 TZI GSA Pallas ZX Aura 1.6 (van mijn vrouw; vermoord door een klapband op de A12) XM 2.1TD (vermoord door een Renault Mégane) XM 2.1TD C5 Break Ph2 2.2HDIf Exclusive C5 Tourer 2.7 HDIf Exclusive
|
05 okt 2014 23:26 |
|
|
Herman
Clubcafé-uitbater
Geregistreerd: 30 jun 2006 11:41 Berichten: 11348 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Naar boven
|
Re: Startproblemen
Dat zullen ze vast wel mee checken! neem ik aan!
_________________ Met vriendelijke groet Herman......... Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________ Mijn ander vervoer is een E-bike.
|
06 okt 2014 09:33 |
|
|
voorheenrenault
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 09 okt 2011 22:59 Berichten: 147 Woonplaats: Nieuwegein
Auto: Peugeot 407 SW 3.0 V6
Opties: Feline, trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: E
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 200000
Kleur: zilver metallic
Naar boven
|
Re: Startproblemen
Ik ben ben nog steeds wel benieuwd naar suggesties. Binnenkort gaat hij naar de C-garage voor de APK en dan wil ik ook dit probleem oplossen!
|
09 okt 2014 01:21 |
|
|
Chevron
V.I.P.
Geregistreerd: 15 jun 2013 21:10 Berichten: 203
Auto: .
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
Naar boven
|
Re: Startproblemen
Als ik het zo lees als non expert....misschien een geval van ECU en BSI ( Startvergrendeling )
|
09 okt 2014 17:06 |
|
|
voorheenrenault
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 09 okt 2011 22:59 Berichten: 147 Woonplaats: Nieuwegein
Auto: Peugeot 407 SW 3.0 V6
Opties: Feline, trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: E
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 200000
Kleur: zilver metallic
Naar boven
|
Re: Startproblemen
@Chevron: kan je toelichten wat je bedoelt?
|
11 okt 2014 00:33 |
|
|
Chevron
V.I.P.
Geregistreerd: 15 jun 2013 21:10 Berichten: 203
Auto: .
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
Naar boven
|
Re: Startproblemen
Heb je het probleem altijd met dezelfde sleutel. Wat gebeurt er als je de tweede sleutel gebruikt.
Als ie niet start wat gebeurt er als je de pook door alle standen heen haalt en dan start
|
11 okt 2014 13:13 |
|
|
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
Re: Startproblemen
voorheenrenault schreef: Ook valt me de laatste dagen op dat als ik het kontact omdraai en wil starten, ik een "klik" hoor, er eerst een korte (1-2 sec) tijd niets gebeurt en dan de startmotor alsnog gaat draaien.
Dat kan alleen maar duiden op een slechte verbinding of een defecte startmotor (relais of koolborstels)
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
11 okt 2014 13:30 |
|
|
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
Re: Startproblemen
Uit een eerdere posting heb ik begrepen dat de startmotor al vervangen is. Daar zit ook het startrelais bij, dat zit bovenop de startmotor, bij 1 op het plaatje, toch? Of zit er elders in het circuit nog een apart relais? Groet, JW
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
_________________
GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
11 okt 2014 13:48 |
|
|
WackoH
C5club extreme Die-Hard
Geregistreerd: 20 aug 2008 23:17 Berichten: 995 Woonplaats: Joure
Auto: C5 Break Difference2 66kW (DW10TD/RHY)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09867
Productienummer: 10335
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 349500
Kleur: gris orageux (EYTC)
KPH: Achter
Naar boven
|
Re: Startproblemen
Ik heb iets soortgelijks gehad (de startproblemen). Vaak waren een aantal pogingen nodig voordat de startmotor rond ging draaien. En dat werden er steeds meer. De oorzaak bleek het startrelais. Daarin zat troep (smeer + stof) waardoor de plunger/kern (of hoe dat die ook mag heten; het ding dat beweegt als het dunne draadje stroom op de spoel zet...) onvoldoende van z'n plek kwam. Startrelais uit elkaar gehaald, schoongemaakt, beetje olie er op. Werkt al weer jaren zonder problemen. Misschien is bij jou het relais niet vervangen.
|
11 okt 2014 16:56 |
|
|
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
Re: Startproblemen
Uit het plaatje hierboven leid ik af dat het startrelais een integraal deel is van de startmotor, als je die nieuw aanschaft. Er wordt ook geen apart artikelnummer gegeven voor het relais dat er tegenaan gemonteerd zit. Aangezien eerder geschreven werd: voorheenrenault schreef: .....Ik heb de auto toen naar de Citroen-garage gebracht en die hebben eerst de accu vervangen (geen resultaat) en vervolgens de startmotor (geen resultaat). Ook is de zekering van 20A vervangen door 25A (geen resultaat). ..... zou ik mogen veronderstellen dat er toen een compleet nieuwe set op gezet is. En dus de vraag aan voorheenrenault: kun je op de rekening zien wat er nou precies vervangen is? Groet, JW
_________________
GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
11 okt 2014 18:12 |
|
|
willy4
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58 Berichten: 13870 Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: break 1600cc 80KW DV6TED4 FAP
Opties: telefoon,navigatie,lederen uitvoering,JBL systeem
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Organummer: 10574
Productienummer: 10289
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 108000
Kleur: Ganache
KPH: Voor
Naar boven
|
Re: Startproblemen
Uit het plaatje hierboven leid ik af dat het startrelais een integraal deel is van de startmotor, als je die nieuw aanschaft. Er wordt ook geen apart artikelnummer gegeven voor het relais dat er tegenaan gemonteerd zit.
dat is altijd een geheel
|
11 okt 2014 18:14 |
|
|
WackoH
C5club extreme Die-Hard
Geregistreerd: 20 aug 2008 23:17 Berichten: 995 Woonplaats: Joure
Auto: C5 Break Difference2 66kW (DW10TD/RHY)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09867
Productienummer: 10335
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 349500
Kleur: gris orageux (EYTC)
KPH: Achter
Naar boven
|
Re: Startproblemen
OK. Dan is het dus erg onwaarschijnlijk startrelais het probleem is
|
11 okt 2014 18:26 |
|
|
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
Re: Startproblemen
De vraag is dus wat die garage er in gezet heeft toen de startmotor vervangen werd.
Als dat geen nieuwe was maar een eerder gebruikte, tsja.........
Groet, JW
_________________
GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
11 okt 2014 18:39 |
|
|
|