Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 


GJO

Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 67 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
 dashboard de- en monteren i.v.m. kachelunit 
Auteur Bericht
Clubcafé-uitbater
Clubcafé-uitbater
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 jun 2006 11:41
Berichten: 11348
Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: dashboard de- en monteren i.v.m. kachelunit
Zet ook een fototoestel klaar voor de foto's :smt023

_________________
Met vriendelijke groet
Herman.........

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.

klik



_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.


16 jun 2014 16:46
Profiel
C5club Fan
C5club Fan

Geregistreerd: 05 apr 2014 17:30
Berichten: 67
Auto: break
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 183000
Kleur: antraciet


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: dashboard de- en monteren i.v.m. kachelunit
nou dan ..... hier al de eerste foto's:

Afbeelding

Afbeelding

ik kan nu niet meer wachten .... heb er wel zin in.


17 jun 2014 19:42
Profiel
Clubcafé-uitbater
Clubcafé-uitbater
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 jun 2006 11:41
Berichten: 11348
Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: dashboard de- en monteren i.v.m. kachelunit
Nu hopen dat het dit dan ook is. :smt190

_________________
Met vriendelijke groet
Herman.........

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.

klik



_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.


17 jun 2014 20:42
Profiel
C5club Fan
C5club Fan

Geregistreerd: 05 apr 2014 17:30
Berichten: 67
Auto: break
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 183000
Kleur: antraciet


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: dashboard de- en monteren i.v.m. kachelunit
Ach .... ik moet mijn verlofdag toch met iets invullen !! :D


17 jun 2014 22:46
Profiel
C5club Fan
C5club Fan

Geregistreerd: 05 apr 2014 17:30
Berichten: 67
Auto: break
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 183000
Kleur: antraciet


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: dashboard de- en monteren i.v.m. kachelunit
vandaag begonnen aan de 'dash demontage klus' ....
om 13:30 uur de de eerste hand aan het dash gelegd .... en om 16:30 uur lag het dash buiten de auto !!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

uiteindelijk toch de tip van iemand hier ten harte genomen en de 4 bouten los gedraaid, en het hele stuur met stang en al verwijderd. waren we hier mee begonnen, had ik 30 minuten onzin zoeken bespaard. waarschijnlijk kan dan zelfs de airbag nog op het stuur blijven zitten !!
je hoeft de com2000 enz helemaal niet te demonteren. geen contactslot verwijderen, breekbout breken enz. alleen de stekkers los trekken, thats it.
maar goed,al doende leert men. gelukkig waren we nog op tijd en hebben we alleen de com2000 verwijderd, en niet het slot.
dus voor de volgende die deze klus gaat doen, neem deze tip mee !!

en schijnbaar heb ik geluk !! niks kapot. niks gebroken of wat dan ook.

Afbeelding

Afbeelding

enkel de kleine klep van de bestuurderskant, die de lucht zone bepaald, gaat stroef door de droge rubber rand. die maakt ook handmatig het geluid, waar ik voor vreesde.
de rest draait met gemak rond. dus morgen effe alles schoonmaken en smeren en dan kan ik alles weer monteren. was wel nodig. anders was het wel toekomstig eens gaan breken.
dus deze klus is niet voor niets geweest.

hopelijk kan ik de kleppen nog terug brengen naar de dealer. ander heb ik een set nieuwe kleppen te koop ......


19 jun 2014 20:15
Profiel
Clubcafé-uitbater
Clubcafé-uitbater
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 jun 2006 11:41
Berichten: 11348
Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: dashboard de- en monteren i.v.m. kachelunit
Phoe toch een hoop werk dan. :smt023

_________________
Met vriendelijke groet
Herman.........

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.

klik



_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.


19 jun 2014 20:22
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58
Berichten: 20302
Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: dashboard de- en monteren i.v.m. kachelunit
In jouw situatie zou ik die kleppen gewoon vervangen.
Die heb je nu bij de hand, en het is een gekend zwak punt.

Of zie je er niet tegen op om het over een jaar nog een keer te doen, neem je nu dan dus de gok?

Groet,
JW

_________________
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!


19 jun 2014 21:34
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58
Berichten: 13870
Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: break 1600cc 80KW DV6TED4 FAP
Opties: telefoon,navigatie,lederen uitvoering,JBL systeem
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Organummer: 10574
Productienummer: 10289
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 108000
Kleur: Ganache
KPH: Voor


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: dashboard de- en monteren i.v.m. kachelunit
ik zou het risico ook niet nemen,dus vervangen


19 jun 2014 21:53
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21
Berichten: 6198
Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: dashboard de- en monteren i.v.m. kachelunit
Precies, het spul is nu 8 jaar oud, alles ligt los dus vervangen! Kun je er in ieder geval zeker weer 8 jaar tegen en word je niet verrast.

_________________
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km


19 jun 2014 22:04
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 jul 2011 22:51
Berichten: 3350
Woonplaats: Eindhoven
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: dashboard de- en monteren i.v.m. kachelunit
Nou, nog niet alles ligt los.....
Koelvloeistof en Airco zijn waarschijnlijk nog intact......

Als je er zo bij kunt om het te smeren en het gaat dan weer soepel, zou ik het ook zo laten.......
Maar wie ben ikke :smt203

_________________
Zeg maar André


19 jun 2014 22:24
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58
Berichten: 13870
Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: break 1600cc 80KW DV6TED4 FAP
Opties: telefoon,navigatie,lederen uitvoering,JBL systeem
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Organummer: 10574
Productienummer: 10289
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 108000
Kleur: Ganache
KPH: Voor


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: dashboard de- en monteren i.v.m. kachelunit
de vraag is waarom breekt de klep?


19 jun 2014 22:30
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 jul 2011 22:51
Berichten: 3350
Woonplaats: Eindhoven
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: dashboard de- en monteren i.v.m. kachelunit
Waarschijnlijk omdat hij door de jaren droog gaat lopen. Door onvoldoende smering, vervuiling etc.
Dat zal ook het vage geluid verklaren. Ik ga er vanuit dat als alles gereinigd is en weer voldoende
gesmeerd, hij er weer jaren tegen kan.

_________________
Zeg maar André


19 jun 2014 23:34
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58
Berichten: 20302
Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: dashboard de- en monteren i.v.m. kachelunit
De nieuwe kleppen zijn gemodificeerd, ze zijn sterker gemaakt.
Da's is niet voor niets gedaan......

Groet,
JW

_________________
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!


19 jun 2014 23:51
Profiel
C5club Fan
C5club Fan

Geregistreerd: 05 apr 2014 17:30
Berichten: 67
Auto: break
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 183000
Kleur: antraciet


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: dashboard de- en monteren i.v.m. kachelunit
De kleppen, waar het in al die airco/kachel verhalen om gaat, die gaan bij mij super soepel. Kan ik zelfs via de as handmatig draaien. Het breken komt dus door de droog gelopen rubbers, en droge wand, die de kleppen gaan afremmen, waarna uiteindelijk de kleppen vast gaan zitten, motor gewoon door draait en de assen van de kleppen breken. Daar heb ik absoluut geen last van. Dat probleem begon nu pas bij mijn 'zone' klepje. En omdat ik nu alles mooi kan smeren, zal het bij mij niet meer voorkomen. Om de kleppen te vervangen, moet idd nog de airco leeg enz. Hoeft nu niet meer. Dus ik spaar nu een hoop. Ik ben het klep probleem nu gewoon voor.


19 jun 2014 23:55
Profiel
C5club Fan
C5club Fan

Geregistreerd: 05 apr 2014 17:30
Berichten: 67
Auto: break
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 183000
Kleur: antraciet


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: dashboard de- en monteren i.v.m. kachelunit
De versterkte kleppen is gewoon het probleem naar de motors verschuiven. Die mogen de slecht gesmeerde kleppen dan door persen omdat de assen niet meer willen breken. Zoals het er nu uitziet, zijn ze ook never nooit fabrieks matig gesmeerd. Zit enkel een beetje oud vet bij een scharniertje, die ook heel soepel draait. De rest is kurk droog. Maar zoals ik al schreef ..... mijn kleppen 'waggelen' zelfs bijna !! Zo mooi draaien ze nu, op dat zone klepje na dan.


20 jun 2014 00:05
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 67 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 31 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.