Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 


GJO

Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 ff schrikken 
Auteur Bericht
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 29 mei 2013 22:14
Berichten: 101
Woonplaats: Raamsdonksveer
Auto: Peugeot 4007 2.2 HDi
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 215000
Kleur: grijs


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht ff schrikken
Sinds 2 dagen blijft de koelfan draaien nadat het contact is afgezet. Gezien mijn vorige draadje over de najaarsperikelen, had ik zoiets van : oeps,wat nu weer. Maar vandaag was het helemaal schrikken ; na weer een kort ritje (10 km) zag ik de temperatuurmeter binnen no time in het rood lopen. Door de verwarming op max te zetten liep de meter iets terug. Thuis aangekomen heb ik de verwarming uitgezet, en na nog even stationair gedraaid te hebben kwam gelijk de melding "motortemperatuur te hoog". Wat bleek, koelvloeistof reservoir helemaal leeg!!!!. IK had nog een liter liggen dus die gauw erin en morgen gelijk bijvullen. Maar hoe kan dit reservoit nu helemaal leeg zijn? moet ik me nu ernstige zorgen gaan maken. lekkage, of nog erger koppakking? IK heb in het donker met de lamp erbij nog even onder de motorkap gekeken maar alles ziet er schoon en droog uit, meer kan ik als leek niet constateren. Heeft iemand nog tips om e.e.a. te bevestigen cq uit te sluiten.

bvd


09 jan 2014 22:52
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 01 apr 2013 00:12
Berichten: 7260
Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: ff schrikken
Weinig van te zeggen. In z´n algemeenheid zie je lekkages niet van bovenaf.
Een leeg reservoir kan zowel een oorzaak (lekkage) als gevolg (te hoge temperatuur door welke oorzaak dan ook) zijn.


09 jan 2014 23:56
Profiel
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 11 feb 2008 23:11
Berichten: 735
Auto: C5 Tourer Exclusive 2.0Hdi 163pk
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 185000
Kleur: Rouge Sanguine


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: ff schrikken
Ik heb dat bij mijn phase 1 ook eens gehad, bleek een lek in de oliekoeler te zijn.

_________________
C5 2.0 Hdi Tourer Exclusive 163pk (bouwjaar 2010)
BMW 520d Touring 209pk (bouwjaar 2008)
C5 2.0 Hdi Break SX 110pk (bouwjaar 2002)
Xantia 2.0 Hdi Break SX 110pk (bouwjaar 1999)
BX Gti 16V 158pk (bouwjaar 1991)


10 jan 2014 00:29
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58
Berichten: 20302
Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: ff schrikken
...en die koelvloeistof was toen in de motorolie gekomen?
If yes, hoe is dat afgelopen?

Groet,
JW

_________________
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!


10 jan 2014 00:32
Profiel
C5club Fan
C5club Fan
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 aug 2006 12:41
Berichten: 94
Woonplaats: Hellevoetsluis
Auto: Citroen C5 Break Aut. 2.0HDIf Exclusive
Opties: Automatisch, Akoestisch en Dynamisch Pack
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 265000
Kleur: zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht ff schrikken
Beste :citrofiel

Had afgelopen zomer in Frankrijk een dergelijke ervaring. een paar dagen na serieus klimwerk met de caravan liep tijdens een rustig ritje de temperatuur plotseling hoog op. Gelukkig vlak bij Citroen dealer. Bijgevuld met maar liefst 5 liter koelvloestof en alles leek weer normaal(er liep geen vloeistof uit.. ) Uiteraard was het niet normaal. Een dag later is het koelsysteem afgeperst(op aanraden van mijn dealer in Nederland) en toen knalde alle koelvloeistof eruit. Oorzaak een kleine scheur in een tube op een plaats die je niet kon zien. Precies onder een klem. Vervangen en geen problemen meer gehad. Misschien moet je het probleem in deze richting zoeken. In ieder geval het koelsysteem laten afpersen.

:cit4


10 jan 2014 01:18
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 jul 2011 22:51
Berichten: 3350
Woonplaats: Eindhoven
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: ff schrikken
Afgelopen zomer zelfde symptomen en meldingen........
van bovenaf niets te zien, aan de onderkant druppelde er koelvloeistof weg.
oorzaak: lekkende vriesdop.
Oplossing: nieuwe dop van een euro erin(en twee uur werk omdat ie zo makkelijk bereikbaar was)

_________________
Zeg maar André


10 jan 2014 14:13
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie

Geregistreerd: 07 jan 2014 23:27
Berichten: 11
Auto: C5 break
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 235000
Kleur: beige metalic


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: ff schrikken
Kijk eens bij de motorsteun op het spatbord aan de kant van het koelvloeistof reservoir.
Daar loopt een soort overloop slang van +/- 1,5 cm dik vanaf de kvs tank richting radiator.
Die was bij mij vorig jaar doorgesleten op de punt van de reactie arm van de motorsteun.
In eerste instantie schrok ik heel erg want de vloeistof leek oranje dus eerst dacht ik dat er druppels Hydraulische olie onder de C5 lagen. Bij nader onderzoek bleek de vloeistof roze en lag er een plasje bij de motor steun. Doorgesleten stukje er tussen uit gesneden en een dubbele slangentule met 2 slangenklemmen gemonteerd.
Tijdens de wintercheck de Citroenmonteur hier op gewezen en zijn reactie was;
lekker laten zitten .
slang is verder nog oke en dit is een goede oplossing.


10 jan 2014 17:00
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 29 mei 2013 22:14
Berichten: 101
Woonplaats: Raamsdonksveer
Auto: Peugeot 4007 2.2 HDi
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 215000
Kleur: grijs


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: ff schrikken
We moesten vandaag toch werken. Rustig aan gereden met de kachel hoog. temperatuur meter op driekwart. Tussen de middag koelvloeistof bijgevuld op niveau. Nadat ik weer naarhuis ben gereden (temperatuur meter op de helft) niveau gecheckt en dat was weer behoorlijk gedaald.

Ben er nu achtergekomen dat de vloer aan de passagierszijde ( tegen de middenconsole aan) nat is. Toch een probleem, lekkage wat met de kachel te maken heeft? iemand die dit herkent? en is hier zelf iets aan te doen, of wordt het toch een dure reparatie?


10 jan 2014 17:34
Profiel
Clubcafé-uitbater
Clubcafé-uitbater
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 jun 2006 11:41
Berichten: 11348
Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: ff schrikken
link :smt017

_________________
Met vriendelijke groet
Herman.........

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.

klik



_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.


10 jan 2014 18:08
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 29 mei 2013 22:14
Berichten: 101
Woonplaats: Raamsdonksveer
Auto: Peugeot 4007 2.2 HDi
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 215000
Kleur: grijs


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: ff schrikken
Heel verhaal Herman. Ben (nog)geen sleutelaar, maar e.e.a. maakt mij wel duidelijk dat dit geen klusje is om zo maar even aan te beginnen, Het zou een hele uitdaging zijn, maar lijkt me niet verstandig om hier zonder enige ervaring aan te beginnen. Het zal toch een bezoek aan de professionals gaan worden, iig voor de diagnose en dan zien we verder, wordt vervolgt :cit4


10 jan 2014 22:03
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie

Geregistreerd: 05 jan 2014 11:42
Berichten: 22
Woonplaats: Dokkum
Auto: C5 2.0L 16V Athena
Opties: Athena
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 190.000
Kleur: Noir Obsidien


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: ff schrikken
mooi balen voor je zeg.
ik heb dat jaren geleden eens met een cliootje 1 gehad. nu zijn dat een stuk makkelijkere autos om te sleutelen, maar leuk is t niet.

ik was nog onervaren. de auto rookte een beetje, kachel deed niks, en ik heb wekenlang :shock: zo gereden. ik had 2 jerrycans kvs in de kofferbak, en moest na iedere rit even bijvullen....

hopelijk heeft de garage de klus zo voor je geklaard :!:

_________________
Mijn Motto: Een storing is pas opgelost als de klant zegt dat het is opgelost.


11 jan 2014 08:57
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 29 mei 2013 22:14
Berichten: 101
Woonplaats: Raamsdonksveer
Auto: Peugeot 4007 2.2 HDi
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 215000
Kleur: grijs


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: ff schrikken
Vanmorgen in de garage geweest voor controle: koelsysteem afgeperst en gecontroleerd.
Conclusie:
controle kachelradiateur : goed
controle koelwaterslangen: goed
alleen zichtbare kleine lekkage langs waterpomp.
Opm : als er bijna 5 ltr. kvs is biigevuld is het ook mogelijk dat er in het motorblok of cylinderkop een scheurtje zit, maar dit is tijdens het afpersen niet naar boven gekomen.

Oh ja, en ook nog even geconstateerd dat de voorpoot linksvoor lekt :smt017


13 jan 2014 21:50
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58
Berichten: 13870
Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: HYUNDAI TUCSON MX4 48V SHINE
Opties: trekkaak
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 621
Kleur: zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: ff schrikken
Oh ja, en ook nog even geconstateerd dat de voorpoot linksvoor lekt

retour leiding stuk,komt veel voor


13 jan 2014 21:55
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 08 mei 2009 20:42
Berichten: 5090
Woonplaats: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: ff schrikken
pim2108 schreef:
is het ook mogelijk dat er in het motorblok of cylinderkop een scheurtje zit, maar dit is tijdens het afpersen niet naar boven gekomen.

Tja, het kán, maar als er met afpersen niets naar boven is gekomen is het niet waarschijnlijk.
De waterpomp, dat is wel een bekende schuldige. Vroeger of later willen die wel eens lekken, vooral het gevolg van niet vervangen bij de distributiewissel.

Ik neem aan dat de waterpomp vervangen is danwel vervangen gaat worden?
Dan eerst maar eens zien of je nog steeds KVS verliest!

_________________
Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection

Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)


14 jan 2014 08:24
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 29 jun 2010 19:56
Berichten: 4498
Woonplaats: Genderen NB
Auto: Renault Grand Modus 1.5 DCI
Opties: Xenon
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 215.101
Kleur: Blauw


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: ff schrikken
En koppakking lek is heel simpel te controleren door de garage,
sprak hij uit ervaring...... :(

Maar dat hoop ik niet voor je... :cry:

_________________
Groeten, Peter

Sinds 10-11-12 zonder dame......


14 jan 2014 11:43
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 82 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.