Na een week woon/werk verkeer en vandaag een lange rit van 250 km heb ik geconstateerd dat het niveau van de koelvloeistof op het oog niet gedaald is. Misschien toch maar een minimale lekkage kvs via de waterpomp? Wel 1 x deze week een koude start gehad met een behoorlijke rookpluim die na een km of 2 verdween
wel een klein succesje te melden: De lekkage in het interieur is volgens mij wel verholpen. Ik ben op weg geholpen door verschillende draadjes over vocht op de vloer aan de passagierszijde. Ik heb de paravanbak aan de voorzijde losgeschroeft waardoor ik door het deksel te lichten, er net mijn hand in kon steken. Resultaat; 2 volle handen met smurrie uit de afvoer gehaald. Daarna voorzichtig wat nagespoelt met de tuinslang. Wat erin ging kwam er gelijk weer uit. Vanmiddag heb ik 100 km in de regen gereden en de vloer is kurkdroog gebleven
Op de genoemde lange rit reed auto zonder problemen. Zoals ik inmiddels gewend ben gewoon een genot om in te rijden. Zowel motor- als olie temperatuur zoals het hoort.
Ik weet dus nog niet goed wat wijsheid is. Waterpomp laten repareren, kan mi niet zonder db riem en spanrollen, dus ook weer een behoorlijke uitgave,of toch nog even aankijken, en regelmatig kvs niveau checken?
Ik heb van een collega een lexia3 te leen, dus ga morgen eens kijken of ik daarmee nog iets wijzer kan worden.
Greetz