Auteur |
Bericht |
WackoH
C5club extreme Die-Hard
Geregistreerd: 20 aug 2008 23:17 Berichten: 995 Woonplaats: Joure
Auto: C5 Break Difference2 66kW (DW10TD/RHY)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09867
Productienummer: 10335
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 349500
Kleur: gris orageux (EYTC)
KPH: Achter
Naar boven
|
Re: Verwarming
Als je het zo uitlegt heb je gelijk Overigens wel een beetje overdreven om 3 vermogensnivuea's te kunnen schakelen. Die 1000 W is al niet duidelijk merkbaar. Dus wat we nu me die andere niveau's moeten... Het kan niet met een mindere luchtstroom te maken hebben omdat ook bij slechts 333 W een element nog steeds volledig aangaat en dus door zou kunnen branden.
|
09 dec 2012 14:33 |
|
|
chathanky
BAN
Geregistreerd: 18 jun 2010 00:27 Berichten: 2676 Woonplaats: Zeist
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Naar boven
|
Re: Verwarming
Zaken die naast de luchtstroom te maken hebben is de temperatuur van de aangezogen lucht en de koelvloeistoftemperatuur die de gewone kachel verwarmd. Intern zal dat best geregelt worden en wordt ook niet omschreven.
De functie van het element zal enkel te maken hebben met veiligheid (ontwazeming) dan met comfort. De standkachel die in koude landen wordt toegepast heeft ook de functie om de motor binnen accepatebe tijd op temperatuur te krijgen en ook niet om warmpjes in te stappen.
|
09 dec 2012 14:39 |
|
|
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
Re: Verwarming
Op het schema dat ik naar WackoH gestuurd heb staan maar gedeelten van het complete A/C Climate Control systeem. De rest staat op het schema: werking airconditioning met daarin de centrale A/C unit 8025. Daar staat ook de fan op die een essentiële rol speelt in het kunnen gebruiken van de verwarmingsweerstanden.
Ik ga mee in wat WackoH eerder schreef: de motorsturing 7020 wordt (deels) als doorknooppunt gebruikt. Links naast 7020 zie je 1220 staan, dat is de sensor watertemperatuur. Die is uiteraard van belang, zodra die een bepaalde waarde overschrijdt wordt de motorsturing aangepast, en datzelfde signaal kan dan ook naar de "broodroosters". Immers, als de verwarmingsradiateur in de auto een bepaalde temperatuur bereikt heeft kan het broodrooster uitgeschakeld worden.
Groet, JW
_________________
GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
09 dec 2012 15:01 |
|
|
chathanky
BAN
Geregistreerd: 18 jun 2010 00:27 Berichten: 2676 Woonplaats: Zeist
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Naar boven
|
Re: Verwarming
Moeilijk om toe te geven dat het geplaatste schema van mij klopt, niet? 7020 is de electronische eenheid ABS, heeft die te maken met de extra verwarming? Als de electronische eenheid van de motor,1320, niets te maken zou hebben met het bepalen welke elementen er geschakeld moeten worden hadden deze gewoon hard aan massa gelegen. 1320 geeft de sturing door naar het relais, te zien aan de bedrading. In het gegeven schema staat dat ook. Er loopt geen draad rechtstreeks van de BSI naar het relais. Want dan zouden jullie idd gelijk hebben. De vet gedrukte lijnen zijn de busverbindingen die gegevens uitwisselen maar die geven geen harde spanning om het relais te schakelen. Je gaat geen massa zomaar uit een andere eenheid halen als deze niet schakelt, dan hadden ze de ze aan een vast massapunt vastgezet. Het schema klopt gewoon JW je kunt er van alles bij gaan halen om te proberen je gelijk er uit te halen maar dat siert je niet.
|
09 dec 2012 15:43 |
|
|
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
Re: Verwarming
Ach, uit mijn posting moet toch blijken dat ik een typ-fout gemaakt heb. Ik heb het over motorsturing 7020, dat moet uiteraard 1320 zijn. Dus waar ik twee keer 7020 getypt heb moet twee keer 1320 staan, dat is de motorsturing. Mijn stelling is dat het schema ventilatie/verwarming niet alles laat zien, de rest zoals de aansturing van de fan loopt via de A/C. En die is essentieel in dit verhaal. Heb je dat schema al bekeken? Die A/C unit 8025 communiceert met de BSI, en geeft langs die weg signalen door naar andere eenheden, zoals BM34. Dat is op dat schema te zien. En dat is ook logisch Voorts loopt er wel een gewone draad, op klemmen A1 en B1 vanaf het multirelais BCP3 naar klem 9 van BM34. En BM34 wordt op zijn beurt weer aangestuurd vanuit de BSI. Voorts zou ik graag verschoond blijven van het soort opmerkingen dat je aan het eind maakt..... Groet, JW
_________________
GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
09 dec 2012 16:16 |
|
|
chathanky
BAN
Geregistreerd: 18 jun 2010 00:27 Berichten: 2676 Woonplaats: Zeist
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Naar boven
|
Re: Verwarming
Je gaf aan dat mijn schema niet klopte, dat was dus niet zo. (kern discussie) Dat je dit schema zelf niet hebt kunnen vinden prima maar dit is gewoon een juist document. Als je terug kijkt op jou geleverde documenten zie je die lijnen ook lopen. Je kan er van alles gaan bij halen maar zoveel zin heeft dat niet. Als er een communicatiefout in in het bussysteem zou zitten geeft de BSI een foutmelding aan en die was er niet. Hoef je het probleem niet daar te gaan zoeken. Met een dergelijke storing vallen alle functies uit van de betreffende eenheden die daar aan geknoopt zitten. De 1320 functioneerd zeker niet zonder aansturing van de BSI. In dit geval niet relavant, de elektronische eenheden functioneren. De BM34 is gewoon een zekeringenkast (aansluitkast motor 34 zekering(en) zoals Sedre dit letterlijk omschrijft) die door de BSI wordt aangestuurd. Door het bedienen van het contactslot geeft de BSI dan bepaalde voedingslijnen vrij en ontlast het contactslot, wat vroeger ook met een relais kon. Voordeel van de busaansturing is dat je over een enkele signaal lijn veel meer voedingslijnen kunt aansturen en deze afzonderlijk kan bedienen. Dit scheelt een hoop bedrading. Wat mij betreft gewoon discussie gesloten hoor.
|
09 dec 2012 16:27 |
|
|
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
Re: Verwarming
Basta....
Groet, JW
_________________
GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
09 dec 2012 20:58 |
|
|
WackoH
C5club extreme Die-Hard
Geregistreerd: 20 aug 2008 23:17 Berichten: 995 Woonplaats: Joure
Auto: C5 Break Difference2 66kW (DW10TD/RHY)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09867
Productienummer: 10335
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 349500
Kleur: gris orageux (EYTC)
KPH: Achter
Naar boven
|
Re: Verwarming
Er is weer wat activiteit in het draadje over een standkachel in een HDI uit 2003. De noodzaak hiervoor is enigszins weggenomen door de elektrische bijverwarming die in HDI's blijkt te zitten en in dit draadje is besproken.
Grootste nadeel hiervan is dat de verwarming trapsgewijs wordt ingeschakeld: 300, 600 & 900 Watt na respectievelijk 60, 80 en 100 seconden. Dit zal wel gedaan zijn om de dynamo tegen te hoge stromen direct na de start te beschermen.
Is zie op het dashboard dat de dynamo snel weer op spanning. Is het mogelijk de elementen na bv. 20 s in te schakelen en dan ieder 5 s een erbij?
Jacco
|
13 dec 2013 15:40 |
|
|
Delf
|
Re: Verwarming
Helaas heeft het probleem van een gebroken asje mij ook getroffen. De bestuurderskant blijft koud en de bijrijders zijde wordt heerlijk verwarmt. een inspectie van de kachel bij de dealer leverde me het volgende op. De as van de warm/koud klep is afgebroken en om dit te "repareren" , zal de hele kachel vervangen moeten worden. Kosten, een kleine € 1650.- Is het mogelijk om, als je de sturingsmotor hebt verwijderd, om de klep handmatig te verstellen, zodat er toch warme lucht de Dame in stroomt. En om bij de sturingsmotor te komen, zou de airbag onder het stuurhuis verwijderd moeten worden. Is het verwijderen hiervan zelf te doen, zonder dat de plofzak knalt of gedeactiveerd wordt of zoiets. Gaarne verneem ik het van jullie. Gr. Delf.
|
22 dec 2013 13:52 |
|
|
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
Re: Verwarming
Met zo'n prijsopgave zou ik me maar eens elders gaan oriënteren. Het demonteren en weer monteren kost iets van 6 uur, en alleen de kleppen hoeven dan vervangen te worden. De kachelunit moet er even uit, dat klopt, maar hij hoeft niet vervangen te worden. Openen ervan is voldoende, dan kunnen de oude kleppen er uit en vervangen worden door nieuwe, in een gemodificeerde en versterkte uitvoering. Alles bij elkaar hoeft dat niet meer te kosten dan de helft van het door je dealer genoemde bedrag. Groet, JW
_________________
GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
22 dec 2013 14:21 |
|
|
Herman
Clubcafé-uitbater
Geregistreerd: 30 jun 2006 11:41 Berichten: 11348 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Naar boven
|
Re: Verwarming
Anders JO eens even voor bellen! Hoewel die het druk zal hebben met de verhuizing?
_________________ Met vriendelijke groet Herman......... Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________ Mijn ander vervoer is een E-bike.
|
22 dec 2013 14:24 |
|
|
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
Re: Verwarming
...niet alleen door de verhuizing Hij heeft het hartstikke druk op dit moment, vertelde hij me een paar dagen geleden via de telefoon. Toen was vrijdag 3/1 de eerste mogelijkheid voor een reguliere klus.
Maar een telefoontje zal duidelijk maken wat er al-dan-niet mogelijk is.
Groet, JW
_________________
GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
22 dec 2013 14:50 |
|
|
Delf
|
Re: Verwarming
Als alleen de kleppen vervangen kunnen worden, scheelt dat flink in de prijs. Mijn dealer rekent voor een nieuwe verwarming € 794,55 incl. en aan uurloon € 817.09 incl. Los van de nog te gebruiken klein materiaal. Zal zeker morgen eens bellen met JO. Gr. Delf.
|
22 dec 2013 16:09 |
|
|
Herman
Clubcafé-uitbater
Geregistreerd: 30 jun 2006 11:41 Berichten: 11348 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Naar boven
|
Re: Verwarming
Zet je zolang deze erin ( 8,95 )voor de koude dagen tot het gemaakt is.
_________________ Met vriendelijke groet Herman......... Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________ Mijn ander vervoer is een E-bike.
|
22 dec 2013 16:47 |
|
|
Delf
|
Re: Verwarming
Heb net met JO gebeld en afspraak gemaakt. Voor mijn Dame behoeft niet de gehele unit vervangen te worden, maar alleen de kleppen. Scheelt aanzienlijk in de kosten. En JO heeft er weer een vast klantje bij. Gr. Delf.
|
23 dec 2013 11:30 |
|
|
|