Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 


GJO

Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 106 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
 Verwarming 
Auteur Bericht
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58
Berichten: 13870
Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: HYUNDAI TUCSON MX4 48V SHINE
Opties: trekkaak
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 621
Kleur: zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Verwarming
Afbeelding
hier een foto ervan


09 dec 2012 00:34
Profiel
BAN
BAN

Geregistreerd: 18 jun 2010 00:27
Berichten: 2676
Woonplaats: Zeist
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Verwarming
Waarom staat er bij Wackoh dan geen extra verwarming en geeft cit doc een schema weer van een standkachel bij "extra verwarming"?

Deze wordt in cit doc aangegeven als extra verwarming:
Afbeelding


09 dec 2012 00:44
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49
Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Verwarming
Dit is geen standkachel, maar werkt zoals ik al omschreef. Zoals overigens bij de meeste auto's die zo'n extra verwarming hebben. Deze zagen we al op de xantia en evasion. Ook een aantal vag auto's hebben zo'n ding.

Dit omdat het principe van directe inspuiting met zich mee brengt dat er weinig warmte aan het koelsysteem wordt afgestaan. Vanwege de verbranding in de zuigerbodem en het ontbreken van de voorkamer. Daardoor krijg je ze bij koud weer nauwelijks ik temperatuur.

_________________
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website


09 dec 2012 01:02
Profiel
BAN
BAN

Geregistreerd: 18 jun 2010 00:27
Berichten: 2676
Woonplaats: Zeist
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Verwarming
Ze komen ook op niet direct ingespoten benzineversies voor.


09 dec 2012 01:20
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49
Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Verwarming
Nooit gezien, maar kan me voorstellen dat dat zo is bij koude landen zoals in scandinavië.

_________________
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website


09 dec 2012 01:32
Profiel
BAN
BAN

Geregistreerd: 18 jun 2010 00:27
Berichten: 2676
Woonplaats: Zeist
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Verwarming
Je kunt hier schematisch zien hoe de elektrische bijverwarming loopt.
8098 is de elektrischekachelweerstand.
8099 de standkachel die dezelfde aansturing krijgt.
8091 het relais
1320 is het motormanagement.
hoe wil je dik 70 ampere (1kw) door een een der computers sturen zonder dat de boel verbrand? Dergelijke vermogenselekronica is er wel maar dan wel zwaar gekoeld.
De standkachel is voor zeer koude landen toegepast en is er niet voor warm instappen.

Bijlage:
d4ep0dld.gif


Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.


09 dec 2012 01:45
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58
Berichten: 20302
Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Verwarming
Ik weet niet waar je dit schema vandaan hebt, maar in WackoH's C5 zit dat niet zo, daarin zit ook niet dat relais 8091.

Daar worden de drie weerstanden aangestuurd door het multirelais BCP3, dat op zijn beurt aangestuurd wordt vanuit de BSI en de BM34.
Uiteraard is er ook een link met de A/C klimaatregeling.

Groet,
JW

PS Een standkachel is toch juist wél bedoeld om warm in te kunnen stappen?

_________________
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!


09 dec 2012 02:28
Profiel
BAN
BAN

Geregistreerd: 18 jun 2010 00:27
Berichten: 2676
Woonplaats: Zeist
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Verwarming
Het schema komt uit de cit doc zoals jij die ook bezit.
En daarin wordt ook gesproken over standkachel want dat is het, dat deze anders gebruikt wordt kan best zo zijn en is ook terug te zien in het schema.
Dat het gaat om een multyrelais is in dit schema niet te zien, daar is dit schema ook niet voor bedoeld.
Onderaan staat het document nr zoals die is gegeven door Citroen.


09 dec 2012 02:38
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58
Berichten: 20302
Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Verwarming
Op welke auto heeft dat "schema" betrekking?
Welk documentnummer is er aan gekoppeld?

Het hoort in elk geval niet bij WackoH's C5, daarvan heb ik de specifieke schema's (principe, draadbundel, plaatsing), en die zijn duidelijk anders.

Groet,
JW

_________________
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!


09 dec 2012 02:42
Profiel
BAN
BAN

Geregistreerd: 18 jun 2010 00:27
Berichten: 2676
Woonplaats: Zeist
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Verwarming
D4EB3VP0 Presentatie : Ventilatie/verwarming
EENVOUDIGE AIRCO SINDS ORG 9618 OF AUTOMATISCHE AIRCO SINDS ORG 9618

Dit type airconditioning is standaard op auto’s met één van de volgende motoren: EW7J4, EW10J4, EW10D, ES9J4S, DW10TD, DW10ATED, DW12TED4.


09 dec 2012 02:47
Profiel
BAN
BAN

Geregistreerd: 18 jun 2010 00:27
Berichten: 2676
Woonplaats: Zeist
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Verwarming
Ik heb Sedre nog eens open geslagen maar ik denk dat je het echt verkeerd gezien hebt of een andere tekening of zo.

Van BCP3 (het relais) op klem B2 komt de stuurdraad binnen van 1320 klem 58. en van A2 naar 85.
De BM34 verzorgd enkel de voeding voor de relaisspoelen en wordt geschakeld door de 1320.
Tekeningnr. 80.1


09 dec 2012 04:15
Profiel
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 aug 2008 23:17
Berichten: 995
Woonplaats: Joure
Auto: C5 Break Difference2 66kW (DW10TD/RHY)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09867
Productienummer: 10335
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 349500
Kleur: gris orageux (EYTC)
KPH: Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Verwarming
Nou, laat ik ook eens kijken of ik uit die rare schema's wijs wordt.
Volgens mij zijn BCP3 en 8091 aanduidingen voor dezelfde unit. Vandaar de verwarring. De aansturing lijkt via de motor management computer te verlopen. Misschien omdat daar gewoon nog wat vrije geschakelde contacten waren. Alles is tenslotte via een netwerk met elkaar verbonden.

- De unit BCP3 bevat drie relais.
- De voeding voor de drie relais die de drie elementen aansturen komt direct uit de accu binnen op BB03 en gaat dan naar via drie zekeringen (?) MF1..3 naar drie relais (R1A, R2B en R3C).
- Interessant is hoe de relais worden bekrachtigd. Een zijde van twee spoelen gaat naar de 1320 (Calculateur controle moteur) via 8096 en 8095, de andere zijde gaat naar via C8095 naar de BM34 (BSM= Boitier de Servitude Moteur 34 fusibles).
- De spoel van het derde relais zit enerzijds aan de bekrachtigde zijde van het tweede element, anderszijds aan de BM34. Dus tweede en derde element worden tegelijk aangeschakeld.

Volgens het schema heeft BCP3 plek voor een vierde zekering. Het zou heel goed kunnen dat Willi deze unit al een keer op deze foto heeft vastgelegd (zie dit draadje). Hij heeft het over relais van 35A wat goed past bij de verwachte stroom van ~25A. Op het schema dat ik van JW kreeg is ook te zien dat deze unit onder de accu zit.


09 dec 2012 11:54
Profiel
BAN
BAN

Geregistreerd: 18 jun 2010 00:27
Berichten: 2676
Woonplaats: Zeist
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Verwarming
Wel grappig om te zien als je met een officieel schema komt alsnog niet geloofd wordt.
Belangrijkste is dat het werkt.

Met de opbouw van het relais kun je de 3 elementen schakelen. Je kan zo 1,2 of 3 elementen schakelen.


09 dec 2012 13:01
Profiel
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 aug 2008 23:17
Berichten: 995
Woonplaats: Joure
Auto: C5 Break Difference2 66kW (DW10TD/RHY)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09867
Productienummer: 10335
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 349500
Kleur: gris orageux (EYTC)
KPH: Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Verwarming
@chathanky over je laatste opmerking. Als ik de schema's goed lees, kunnen element 1 en 2 afzonderlijk worden geschakeld. Element 3 is in een soort cascade met element 2 geschakeld. Het relais wordt bekrachtigd als er spanning op element 2 komt.


09 dec 2012 13:39
Profiel
BAN
BAN

Geregistreerd: 18 jun 2010 00:27
Berichten: 2676
Woonplaats: Zeist
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Verwarming
Ja klopt maar zo blijft de keuze open voor 1,2 of 3 elementen afzonderlijk te schakelen.
Keuze om 333, 666 of 1kw extra verwarmingsvermogen in te zetten.

Keuze welk element heb je niet maar dat is niet nodig om het verwarminsvermogen in 3 stappen te kunnen schakelen.


09 dec 2012 14:13
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 106 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 82 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.