Auteur |
Bericht |
Herman
Clubcafé-uitbater
Geregistreerd: 30 jun 2006 11:41 Berichten: 11348 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Naar boven
|
Re: ventilator
Eens komt de tijd!
_________________ Met vriendelijke groet Herman......... Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________ Mijn ander vervoer is een E-bike.
|
18 jul 2011 19:04 |
|
|
kremmer
C5club Rookie
Geregistreerd: 16 apr 2010 20:10 Berichten: 35 Woonplaats: Boxmeer
Auto: Break Ligne Prestige
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 220000
Kleur: grijs
Naar boven
|
Re: ventilator
Hoe groot is de kans dat hem dat is eigenlijk. Ik zie er niks aan. Kan ik hem niet doormeten ofzo? Kan er wel een aankomen voor 40 euro, maar om dat zo maar even te proberen is wel veel. Mag hem ook niet testen.
|
19 jul 2011 15:48 |
|
|
kremmer
C5club Rookie
Geregistreerd: 16 apr 2010 20:10 Berichten: 35 Woonplaats: Boxmeer
Auto: Break Ligne Prestige
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 220000
Kleur: grijs
Naar boven
|
Re: ventilator
Hoi Herman, Ik las ergens anders in een draadje dat jij zelf ook wel eens een mosfet hebt vervangen. Lijkt me leuk en goedkoop. Wil hem ook wel bestellen op de webshop waar jij hem had besteld, maar zie dat de pootjes dichter op elkaar staan. Klopt dat? En gaat hij er dan wel in? Nu is de afstand tussen de pootjes 5mm bij die nieuwe nog maar 2,4mm. Hij zou wel minder warmte afgeven. Is die koelpast nog steeds nodig? Zo ja, is deze dan goed?
|
20 jul 2011 11:53 |
|
|
Herman
Clubcafé-uitbater
Geregistreerd: 30 jun 2006 11:41 Berichten: 11348 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Naar boven
|
Re: ventilator
Ja wel te doen maar let op! Je hebt veel hitte nodig want de pootjes zijn aardig vast gesoldeerd, dus afknippen zodat je ze goed heet kunt krijgen en er recht uit trekken (denk om de busjes in de printplaat) Met een punt tangetje kun je ze in model buigen de pootjes. Koelpasta zeker gebruiken! En niet altijd gaat het goed, soms gaat hij naar een paar dagen weer kapot dan zit er meer storing in denk ik.
_________________ Met vriendelijke groet Herman......... Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________ Mijn ander vervoer is een E-bike.
|
21 jul 2011 08:18 |
|
|
kremmer
C5club Rookie
Geregistreerd: 16 apr 2010 20:10 Berichten: 35 Woonplaats: Boxmeer
Auto: Break Ligne Prestige
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 220000
Kleur: grijs
Naar boven
|
Re: ventilator
Gisteren proberen een mosfet te bestellen bij deze webshop, maar blijkt dus alleen voor bedrijven te zijn. Verder is de STP80NF55-08 moeilijk aan te komen. Althans voor mij. Ook niet bij de lokale elektroshop. Een was er met vakantie en de andere had hem niet. (Kan natuurlijk ook niet alles op voorraad hebben). Ja...je kan ze via Ebay kopen in Thailand. 4 stuks voor € 5,17. Maar dan moet je wel 3 weken willen wachten. Heb bij dat andere draadje gezien dat er ook een andere in kan, de HUF75344G. Is wel iets afwijkend. Ik meen dat deze 75A is en de orgineel 80A, maar goed, bij zit er immers ook al een Valeo kachel-weerstand in, dus zal die 75A voldoen. Volgende stap is dat ik ga proberen de HUF75344G bij de elektroshop te kopen en anders wordt het denk ik toch een 2e handse kachel-weerstand. Jammer van de sport om het zo goedkoop mogelijk te fixen, maar goed. Of heeft er nog iemand een mosfet liggen van bovenstaande types?
|
21 jul 2011 22:49 |
|
|
kremmer
C5club Rookie
Geregistreerd: 16 apr 2010 20:10 Berichten: 35 Woonplaats: Boxmeer
Auto: Break Ligne Prestige
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 220000
Kleur: grijs
Naar boven
|
Re: ventilator
Nou, het heeft allemaal niet mee gezeten. Nog geprobeerd bij de lokale elektro-shop een mosfet te scoren, maar tot nu toe tevergeefs. Ze gaan nog even na of ze hem kunnen bestellen. Duurde mij allemaal te lang na een week zonder airco. Dus is het toch een tweede handsje geworden. Als ze het onderdeel nog wel aan kunnen komen ga ik hem toch nog proberen te maken voor de lol, aangezien ik die mosfet er al uit gebakken heb. Ik weet inmiddels denk ik wel waaraan het heeft gelegen. Mijn auto is vorige week afgeslagen en toen heb ik hem direct gestart zo las ik dit ook in dit bericht van ms-c5 en hier. Dus voor mij....problem solved! Met dank aan jullie en met name Herman.
|
23 jul 2011 21:31 |
|
|
c5automaat
C5club Rookie
Geregistreerd: 03 sep 2007 21:53 Berichten: 28 Woonplaats: Amersfoort
Auto: C5 break exclusieve 2.0i 16v automaat
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Energielabel: D
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 235000
Kleur: rood
Naar boven
|
Re: ventilator
Opeens is de ventilator er mee opgehouden. Na starten van de auto is op het display te zien dat de fan afbeelding zwart wordt maar er komt geen lucht uit de roosters. Na een seconde of 10 wordt de fan afbeelding doorzichtig, dit is de stand uit. De bediening van de airco van auto naar econ. is dan ook niet mogelijk.
Volgens reactie's hierop zou het de module zijn en is er eerder een link aangegeven van de positie waar deze module te vinden is, alleen de link werkt niet (meer). Wie kan mij aangeven waar de positie van de module zit? Alvast dank.
|
13 okt 2018 18:05 |
|
|
Xander
V.I.P.
Geregistreerd: 15 jun 2014 21:42 Berichten: 781 Woonplaats: Soest
Auto: Peugeot 607
Opties: Alles
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: H
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 161000
Kleur: Bordeauxrood
Naar boven
|
Re: ventilator
Passagierszijde tegen de middenconsole.
|
13 okt 2018 18:12 |
|
|
c5automaat
C5club Rookie
Geregistreerd: 03 sep 2007 21:53 Berichten: 28 Woonplaats: Amersfoort
Auto: C5 break exclusieve 2.0i 16v automaat
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Energielabel: D
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 235000
Kleur: rood
Naar boven
|
Re: ventilator
is deze met het wegnemen van de radio bereikbaar of moet er nog meer gedemonteerd worden. Is dit voor een minder geoefende sleutelaar zelf te doen?
|
13 okt 2018 19:27 |
|
|
Viva la abC5
C5club Rookie
Geregistreerd: 21 mei 2017 01:28 Berichten: 50 Woonplaats: Gemert
Auto: 2.0i 16V Différence 2
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Energielabel: D
Phase: 1
Organummer: 09738
Productienummer: 10403
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 215000
Kleur: Gris Orageux Metallic
Naar boven
|
Re: ventilator
Kijk anders eens op Youtube. Daar staat veel op met filmpjes van de hobby sleutelaars en hun C5-en.
|
13 okt 2018 19:44 |
|
|
Xander
V.I.P.
Geregistreerd: 15 jun 2014 21:42 Berichten: 781 Woonplaats: Soest
Auto: Peugeot 607
Opties: Alles
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: H
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 161000
Kleur: Bordeauxrood
Naar boven
|
Re: ventilator
De radio hoeft er niet uit. Even de kap aam de zijkant van de middenconsele verwijderen. En je kan er redelijk bij. Is wel ff pielen hoor.
En als je het niet aandurft. In Amersfoort zit Fokker. Een specialist. Die is 10 min bezig
|
13 okt 2018 20:07 |
|
|
willy4
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58 Berichten: 13870 Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: break 1600cc 80KW DV6TED4 FAP
Opties: telefoon,navigatie,lederen uitvoering,JBL systeem
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Organummer: 10574
Productienummer: 10289
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 108000
Kleur: Ganache
KPH: Voor
Naar boven
|
Re: ventilator
|
13 okt 2018 20:23 |
|
|
Xander
V.I.P.
Geregistreerd: 15 jun 2014 21:42 Berichten: 781 Woonplaats: Soest
Auto: Peugeot 607
Opties: Alles
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: H
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 161000
Kleur: Bordeauxrood
Naar boven
|
Re: ventilator
Volgens mij hoeft het dashboardkastje er niet uit. Maar dat weet ik niet meer zeker
|
14 okt 2018 09:11 |
|
|
willy4
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58 Berichten: 13870 Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: break 1600cc 80KW DV6TED4 FAP
Opties: telefoon,navigatie,lederen uitvoering,JBL systeem
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Organummer: 10574
Productienummer: 10289
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 108000
Kleur: Ganache
KPH: Voor
Naar boven
|
Re: ventilator
dat moet er niet uit , er zijn er misschien die het eruit halen om gemakkelijker te werken.
|
14 okt 2018 09:29 |
|
|
c5jan
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 01 apr 2013 00:12 Berichten: 7260 Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Naar boven
|
Re: ventilator
Nee, gewoon de bekleding was voldoende. Wel voorzichtig met de bekabeling, een breukje daarin heeft me nog een extra module en een aircopomp gekost.
|
14 okt 2018 09:45 |
|
|
|