Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 


GJO

Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
 Storing ABS en motor valt soms uit (zonder melding) 
Auteur Bericht
C5club Rookie
C5club Rookie

Geregistreerd: 19 jun 2012 21:14
Berichten: 16
Woonplaats: Amsterdam
Auto: Break 2.0i 16v exclusive
Opties: navi, RT3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 276000
Kleur: gris aluminium


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Storing ABS en motor valt soms uit (zonder melding)
Na de eerst 2 weken in mijn C5 heb ik al meerdere incidentjes meegemaakt, ik heb inmiddels nog geen 1000 km gereden! Deels gerustgesteld door wat ik in de diverse draadjes lees, blijf toch zoeken naar een duidelijke oorzaak...

1. Enkele keren Storing uitlaatgas voorbij zien komen, geen verdere gevolgen tijdens rijden. Laten resetten met universele OBD en lijkt voorbij.

2. Enkele keren Storing ABS, meestal na bochtenwerk (links), tijdens het rijden (stadsverkeer) en een keer spontaan met sleutel in Contact mode, zonder draaiende motor! Auto stond toevallig op brug om lampjes te vervangen.
Krijg ik echter tijdens rijden deze storing, kan ik meestal 'normaal' doorrijden. Nu pas begrepen dat de bak dan in noodloop schiet en alleen 3de versnelling gebruikt :(

3. Tijdens rijden is meerdere malen de motor spontaan uitgevallen, in display geen melding en Service + Stop branden dan. Altijd als ik lichtjes het gaspedaal gebruik. Ik kom dan in noodloop (3de) en kan Manual niets kiezen. Stoppen, in P, herstarten en ik kan weer verder.
Vanmorgen echter twee keer achter elkaar op een ritje van 7km, en dat baart mij zorgen...
Vermoedelijk schommeling stationair of bij terugschakelen, Bak schakelt wel soepel.

Heb alvast Lexia3 besteld en benieuwd of iemand enig idee of ervaring heeft met bovenstaande? Alle andere draadjes hebben meestal nét iets andere symptonen.

Laatste vraag is hoe ik de plastic kap op binnenzijde achterklep verwijder?
Heb bekleding al wel losgehaald, maar ben voorzichig met kracht zetten. Heb al meerdere kapjes en dopjes gesloopt :(
Wil testen of achterwisser nog sap (12V + vloeistof) krijgt en werkt. Achter sproeien activeert voor sproeien (vermoedelijk pomp), interval reageert helemaal niet (hopelijk niet Com2000).

Alvast dank.


11 jul 2012 11:20
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 29 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.