Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.
Berichten: 596
Lid geworden op: 14 jun 2010 22:23
Auto: C5 Break 2.0 16V AUT4 Difference
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Energielabel: E
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 212000
Kleur: Gris Fulminator
Locatie: Son en Breugel
Zo, ik heb nu een paar keer die klep op m'n kop gehad en was er meteen klaar mee. Nieuwe veren besteld bij de auto-onderdelenzaak à 92 euro per stuk ongeveer.... Vandaag ook direct gemonteerd en het werkt! Kleppie blijft netjes open staan. Ik heb een paar foto's gemaakt voor de zelf-sleutelaars. Het is helemaal niet moeilijk, je moet alleen even met beleid alles losmaken, zeker in deze kou, dat plastic breekt vrij snel. Hier is een korte reportage:
1. Maak de plastic beschermkap tussen de scharnieren los (3 klemmetjes in het midden) 2. Maak de plastic kappen van de D-stijlen los (voorzichtig trekken) 3. Schroef de bevestigingsogen van het bagagerek los (2x torx 27) 4. Nu kun je het hemeltje laten zakken (zit alleen nog vast met een beetje dubbelzijdig tape, voorzichtig lostrekken.) 5. Nu kun je het borgveertje losmaken waarmee de gasveer in de auto vastzit (dus onder het hemeltje) Dit is de binnenzijde van de gasveer met bijbehorend borgveertje: 6.
Nu kun je met een schroevendraaier de gasveer aan de zijde van de klep loswippen: 7. Nieuwe veer erin steken (beetje omhoog) en door het gat aan de binnenzijde prutsen: 8. De gasveer weer vastzetten met het borgveertje en aan de kant van de klep weer over het kogeltje drukken.
9. Alles weer monteren en klaar! vergeet niet iets onder de klep te zetten als je de veren losmaakt want hij komt met een noodgang naar beneden!
De onderste veer is de nieuwe. Exact hetzelfde als de originele (Febi Bilstein) alleen is het Citroen-logo en partnummer eruit gevijld. Geen idee waarom.... Groet Maarten
1. Maak de plastic beschermkap tussen de scharnieren los (3 klemmetjes in het midden) 2. Maak de plastic kappen van de D-stijlen los (voorzichtig trekken) 3. Schroef de bevestigingsogen van het bagagerek los (2x torx 27) 4. Nu kun je het hemeltje laten zakken (zit alleen nog vast met een beetje dubbelzijdig tape, voorzichtig lostrekken.) 5. Nu kun je het borgveertje losmaken waarmee de gasveer in de auto vastzit (dus onder het hemeltje) Dit is de binnenzijde van de gasveer met bijbehorend borgveertje: 6.
Nu kun je met een schroevendraaier de gasveer aan de zijde van de klep loswippen: 7. Nieuwe veer erin steken (beetje omhoog) en door het gat aan de binnenzijde prutsen: 8. De gasveer weer vastzetten met het borgveertje en aan de kant van de klep weer over het kogeltje drukken.
9. Alles weer monteren en klaar! vergeet niet iets onder de klep te zetten als je de veren losmaakt want hij komt met een noodgang naar beneden!
De onderste veer is de nieuwe. Exact hetzelfde als de originele (Febi Bilstein) alleen is het Citroen-logo en partnummer eruit gevijld. Geen idee waarom.... Groet Maarten
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Citroen C5 Break Ph.I 2.0 AUT4 Difference 2003
Peugeot 207 XS 1.6 16V 2006
Eerdere auto's:
Peugeot 107 XS 2007
Citroen Xantia Ph. 2 1.8I 16V 1999
Ford Fiesta 1.1 1986
Renault 5 GTS 1.4 1989
Citroen 2CV6 Club 1983
Peugeot 207 XS 1.6 16V 2006
Eerdere auto's:
Peugeot 107 XS 2007
Citroen Xantia Ph. 2 1.8I 16V 1999
Ford Fiesta 1.1 1986
Renault 5 GTS 1.4 1989
Citroen 2CV6 Club 1983
Berichten: 53
Lid geworden op: 28 jun 2010 10:34
Auto: geen
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EGS6
C5club Newbie


Berichten: 1
Lid geworden op: 22 nov 2010 21:54
Auto: 2.0 hdi break l.p. 90kw
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: EGS6
kilometerstand: 237.000
Kleur: zilvergrijs
maar het begint nu al te jeuken als de overlast doorzet, met jouw beschrijving zou ik het zo aandurven!
bij de Dijkstra groep gaven ze aan dat het volgens het lijstje van Citroen zo'n 250 euro's zou gaan kosten
( ex de btw uiteraard )... klinkt dan ook nog vrij redelijk.
Berichten: 75
Lid geworden op: 27 nov 2010 21:00
Auto: C5 Break 2.0-16v 5MT Ligne Prestige
Opties: Trekhaak, Pioneer speakers
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Organummer: 09345
Productienummer: 10483
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 168000
Kleur: BLEU MAURITIUS
Locatie: Kaatsheuvel
Geniet van het leven het duurt al zo kort........
C5club Fan


Berichten: 60
Lid geworden op: 19 nov 2010 23:10
Auto: C5 Berline 2.0 16V Ligne Prestige
Opties: Pack parking
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Energielabel: C
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 145000
Kleur: Gris Orageux
Is dit gasveren probleem specifiek voor de break, of komt het ook voor bij berline's? Ik merkte vandaag dat mijn klep (berline) pas omhoog blijft staan als je hem maximaal open hebt gedaan. Trek je hem 30 centimeter naar beneden dan valt hij al dicht, in plaats van dat hij weer open veert. Is dit een geval van slappe veren en dus vervangen, of is dit 'werkt als ontworpen'?
Kwam er vandaag ook achter dat de sloten van beide voordeuren niet sluiten
Heb al gevonden waar het aan ligt denk ik, voor het afhalen van de auto bij de garage gemeld dat de deuren van binnenuit moeilijk open gingen. Daarop hebben ze de 'stangetjes' bijgebogen, blijkbaar te ver want dit schijnt dus ook het slotenprobleem te veroorzaken. Nu staat m'n C5 onafgesloten aan straat
Morgen garage maar direct bellen, hopen dat ik na 17:00 nog terecht kan
Kwam er vandaag ook achter dat de sloten van beide voordeuren niet sluiten
Morgen garage maar direct bellen, hopen dat ik na 17:00 nog terecht kan
Berichten: 4116
Lid geworden op: 30 nov 2008 00:06
Auto: C3 VTI 1.4 Exclusive
Opties: Zenith voorruit, kindertoetertje, Veringvrij.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 13000
Kleur: Gris Thorium
Locatie: Enschede
Gasveren werken bij koud weer in ieder geval een stuk minder, dat weet ik wel..
De testrijders van Citroën? Dat zijn wij zelf!
When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep...
Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep...
Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
Berichten: 596
Lid geworden op: 14 jun 2010 22:23
Auto: C5 Break 2.0 16V AUT4 Difference
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Energielabel: E
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 212000
Kleur: Gris Fulminator
Locatie: Son en Breugel
Mijn klep knalt met die nieuwe veren ook goed omhoog als het vriest hoor!
Maar inderdaad, als de veren al matig zijn dan kan de vrieskou er precies voor zorgend dat je die klep elke keer op je kop krijgt. Maar dat betekent dat de veren al ver heen zijn, dus een setje nieuwe zou dan ook geen kwaad kunnen...
Citroen C5 Break Ph.I 2.0 AUT4 Difference 2003
Peugeot 207 XS 1.6 16V 2006
Eerdere auto's:
Peugeot 107 XS 2007
Citroen Xantia Ph. 2 1.8I 16V 1999
Ford Fiesta 1.1 1986
Renault 5 GTS 1.4 1989
Citroen 2CV6 Club 1983
Peugeot 207 XS 1.6 16V 2006
Eerdere auto's:
Peugeot 107 XS 2007
Citroen Xantia Ph. 2 1.8I 16V 1999
Ford Fiesta 1.1 1986
Renault 5 GTS 1.4 1989
Citroen 2CV6 Club 1983
V.I.P.


Berichten: 959
Lid geworden op: 13 mei 2008 09:46
Auto: c3 1.4 hdi exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 85500
Kleur: blauw
Locatie: belgie,ergens in de vlaanders!
en ja hoor ook de mijne heeft er last van bonk op mijne kop
na t verlof een afspraak maken bij de garage
moet zo snel mogelijk opgelost worden hoor!
na t verlof een afspraak maken bij de garage
moet zo snel mogelijk opgelost worden hoor!
grtz,Lorke
Berichten: 6469
Lid geworden op: 28 mei 2006 16:09
Auto: 2.2 HDiF 200PK / 450 Nm Exclusieve VF7RW4HLADL514150
Opties: Dashcam voor en achter
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13367
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 148.000+
Kleur: Met wit meer pit EWPB
Locatie: Anna Paulowna
...Deze C5 sinds 21-11-2020...Gekocht bij km.stand 148.200...
Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002
Grtz, Arie
Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.
"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"
Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002
Grtz, Arie
Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.
"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"
V.I.P.


Berichten: 959
Lid geworden op: 13 mei 2008 09:46
Auto: c3 1.4 hdi exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 85500
Kleur: blauw
Locatie: belgie,ergens in de vlaanders!
grtz,Lorke
Berichten: 6469
Lid geworden op: 28 mei 2006 16:09
Auto: 2.2 HDiF 200PK / 450 Nm Exclusieve VF7RW4HLADL514150
Opties: Dashcam voor en achter
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13367
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 148.000+
Kleur: Met wit meer pit EWPB
Locatie: Anna Paulowna
Ik moet ze van kwebbel ook bestellen, ze is het spuugzat 
...Deze C5 sinds 21-11-2020...Gekocht bij km.stand 148.200...
Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002
Grtz, Arie
Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.
"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"
Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002
Grtz, Arie
Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.
"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"
Berichten: 5300
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:50
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Locatie: Glanerbrug
C. klaagt ook al.
Maar ik mocht het geld toch aan iets anders uitgeven.
Maar ik mocht het geld toch aan iets anders uitgeven.
C4GP 2.0 16V LPG-G3
V.I.P.


Berichten: 959
Lid geworden op: 13 mei 2008 09:46
Auto: c3 1.4 hdi exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 85500
Kleur: blauw
Locatie: belgie,ergens in de vlaanders!
4 januari ga ik bij de garage langs ,ik heb er nu geen tijd meer voor
es lief in de ogen van men vriend kijken misschien wil hij ze wel steken
en anders laat ik ze wel in de garage steken
es lief in de ogen van men vriend kijken misschien wil hij ze wel steken
en anders laat ik ze wel in de garage steken
grtz,Lorke
Berichten: 53
Lid geworden op: 28 jun 2010 10:34
Auto: geen
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EGS6
Laat ze toch wel alle 4 (klep en raam) doen, bij mij zijn alleen die van de klep gedaan (grootste en duurste), maar ondanks dat hij wel bovenin nu blijft staan, vind ik het nog niet overtuigend. Bij JO zeiden ze destijds al dat het beter is om alle 4 tegelijk te doen.
Berichten: 596
Lid geworden op: 14 jun 2010 22:23
Auto: C5 Break 2.0 16V AUT4 Difference
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Energielabel: E
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 212000
Kleur: Gris Fulminator
Locatie: Son en Breugel
Als iemand hulp nodig heeft; ik wil gerust even helpen, woon vlak bij Eindhoven
Citroen C5 Break Ph.I 2.0 AUT4 Difference 2003
Peugeot 207 XS 1.6 16V 2006
Eerdere auto's:
Peugeot 107 XS 2007
Citroen Xantia Ph. 2 1.8I 16V 1999
Ford Fiesta 1.1 1986
Renault 5 GTS 1.4 1989
Citroen 2CV6 Club 1983
Peugeot 207 XS 1.6 16V 2006
Eerdere auto's:
Peugeot 107 XS 2007
Citroen Xantia Ph. 2 1.8I 16V 1999
Ford Fiesta 1.1 1986
Renault 5 GTS 1.4 1989
Citroen 2CV6 Club 1983


