Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.

om de hoeveel kms moet de auto een kleine en een grote beurt hebben?
en wanneer moet de distributieriem voor de eerste keer vervangen worden en daarna?
en wanneer moet de distributieriem voor de eerste keer vervangen worden en daarna?
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Onderhoud staat in het boekje, alleen ligt deze nog ergens in de auto, niet bij de hand maar DBRiem bij 120.000km of 6jaar, maar voor ik het boekje heb zal er wel iemand reageren met het juiste antwoord denk ik. 

Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
Berichten: 14808
Lid geworden op: 28 mei 2006 00:36
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Locatie: 0183
Contacteer:
Scheelt allicht even als je je motortype noemt.
Her en der staan wel getallen op dit forum: 120 tot 160000 voor de DR, 15-20-30 voor de diverse service-intervallen. Ook op je dashboard is dat terug te vinden (bij het starten van de motor, op je kilometerteller).
Her en der staan wel getallen op dit forum: 120 tot 160000 voor de DR, 15-20-30 voor de diverse service-intervallen. Ook op je dashboard is dat terug te vinden (bij het starten van de motor, op je kilometerteller).
Groeten,
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
120K voor de benzine , en 160K voor de diesel ( indien PH1 , bij de ph2 Diesel is het later ) , of 10 jaar .... zie ook andere draadjes ....
Service interval staat idd vermeld op het dashboard en bij het instructieboekje(serviceboekje) staat wat er bij die km standen gedaan moet worden
Service interval staat idd vermeld op het dashboard en bij het instructieboekje(serviceboekje) staat wat er bij die km standen gedaan moet worden

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 5300
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:50
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Locatie: Glanerbrug
Is dit niet iets om een keer in de FAQ te bakken?
met veel zoeken vind ik iets van elke 20k......
uiteraard ben ik op het moment vooral op zoek naar de gegevens van de benzine-auto's (nouja, benzine, G3).
met veel zoeken vind ik iets van elke 20k......
uiteraard ben ik op het moment vooral op zoek naar de gegevens van de benzine-auto's (nouja, benzine, G3).
C4GP 2.0 16V LPG-G3
Berichten: 14808
Lid geworden op: 28 mei 2006 00:36
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Locatie: 0183
Contacteer:
Waarom? er zijn toch instructieboekjes?
Groeten,
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Berichten: 5300
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:50
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Locatie: Glanerbrug
Weet ik, maar ik heb alleen maar instructieboekjes van een 205 en een ZX.Harm van Beek schreef:Waarom? er zijn toch instructieboekjes?
C4GP 2.0 16V LPG-G3
Berichten: 388
Lid geworden op: 21 jan 2007 21:17
Auto: C5 2.2 HDi-16v 6v Exclusive Break
Opties: RT3, JBL
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Energielabel: D
Phase: 1
Organummer: 10080
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 303000
Kleur: gris iceland
Locatie: Utrecht
stumperEW schreef:Weet ik, maar ik heb alleen maar instructieboekjes van een 205 en een ZX.Harm van Beek schreef:Waarom? er zijn toch instructieboekjes?

C5 2.2 HDi-16v 6v Break, jbl + tel + navi (RT3), 7/2004, 303.000, ice blue metallic VERKOCHT
Voorloper P508 SW1.6 thp
In bestelling: P508 SW 1.6 hdi 2-tronic noir perla nera, pack look, xenon, sensoren v+a, leder, afneembare trekhaak en integrated sound upgrade
Voorloper P508 SW1.6 thp
In bestelling: P508 SW 1.6 hdi 2-tronic noir perla nera, pack look, xenon, sensoren v+a, leder, afneembare trekhaak en integrated sound upgrade
Berichten: 8121
Lid geworden op: 26 mei 2006 20:04
Auto: C5 Berline "de Gouden Koets"
Opties: C5 Club instaplijsten.LED's in de koplampen en comfortbollen.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10481CJ
Productienummer: 10178
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 171717
Kleur: Sable Langrune
KPH: Achter
Locatie: Velsen.
Contacteer:
Twee draadjes over onderhoud?
http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic. ... 649&hilit=" target="_blank

http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic. ... 649&hilit=" target="_blank

C5 Berline 2005
C4 Cactus 2015
Aygo 2015
Peugeot 108 2019
Honda NC750X 2017 (dagelijkse kilometervreter bij droog weer)
C4 Cactus 2015
Aygo 2015
Peugeot 108 2019
Honda NC750X 2017 (dagelijkse kilometervreter bij droog weer)
Berichten: 5300
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:50
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Locatie: Glanerbrug
Dit is het enige draadje dat ik kon vinden over de onderhoudsinterval.
En dat lijkt me typisch iets voor de FAQ, vandaar hier mijn vraag.
Die vraag luidt:
hoe vaak moet welk type waarvoor naar de garage (regulier onderhoud).
De Driemen slingeren hier her en der wel rond (waaronder de benzine's elke 120.000), maar hoe vaak wil een C5 verse olie? Hoe vaak moet het koppelingspedaal afgesteld worden? Dat soort vragen. En ik vind het precies iets voor een forum om zoiets makkelijk terug te kunnen vinden.
En dat lijkt me typisch iets voor de FAQ, vandaar hier mijn vraag.
Die vraag luidt:
hoe vaak moet welk type waarvoor naar de garage (regulier onderhoud).
De Driemen slingeren hier her en der wel rond (waaronder de benzine's elke 120.000), maar hoe vaak wil een C5 verse olie? Hoe vaak moet het koppelingspedaal afgesteld worden? Dat soort vragen. En ik vind het precies iets voor een forum om zoiets makkelijk terug te kunnen vinden.
C4GP 2.0 16V LPG-G3
Berichten: 4028
Lid geworden op: 18 jun 2006 17:01
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Locatie: s-Gravenhage
Contacteer:
Nou kort en bondig antwoord dan
klein 30K benzine, 20K diesel, groot, 60K/40K
Heel groot (incl distri 120/160)
Citroen heeft een brochure met de vaste onderhoudstarieven waar dit ook in staat.
Als je een beurt doet krijg je een aankruisformulier waar dit ook op te vinden is (aangenomen dat de dealer dat meegeeft).
Verder zijn er voor sommige zaken ook afwijkende termijnen, bv veersysteem na 200K , FAP 80K. Ook zijn er "sealed for life" zaken die je beter toch ook af en toe kunt vervangen (automaat olie, airco etc). Dat vind je hierop het forum. En slijtage onderdelen afhankelijk van je eigen rijgedrag (banden, remmen)
Het verschil tussen klein en groot is overigens niet heel erg groot. Bougies en wat extra controles. Olie, lucht en pollenfilter gaat bij klein mee. Heel groot is natuurlijk wel veel meer, omdat daar distri bij zit. Ruwe schattling, klein 2-300 euro, groot 3-400 euro, heel groot gaat naar 800 euro toe en over de 1000 voor een V6.
Als je weinig rijdt gaat het naar maximaal elke 2 jaar klein onderhoud toe, tot je een keer bij het km aantal voor groot onderhoud bent. Al is dat wel wat lang voor de olie. Dat zou ik elk jaar vervangen willen hebben.
klein 30K benzine, 20K diesel, groot, 60K/40K
Heel groot (incl distri 120/160)
Citroen heeft een brochure met de vaste onderhoudstarieven waar dit ook in staat.
Als je een beurt doet krijg je een aankruisformulier waar dit ook op te vinden is (aangenomen dat de dealer dat meegeeft).
Verder zijn er voor sommige zaken ook afwijkende termijnen, bv veersysteem na 200K , FAP 80K. Ook zijn er "sealed for life" zaken die je beter toch ook af en toe kunt vervangen (automaat olie, airco etc). Dat vind je hierop het forum. En slijtage onderdelen afhankelijk van je eigen rijgedrag (banden, remmen)
Het verschil tussen klein en groot is overigens niet heel erg groot. Bougies en wat extra controles. Olie, lucht en pollenfilter gaat bij klein mee. Heel groot is natuurlijk wel veel meer, omdat daar distri bij zit. Ruwe schattling, klein 2-300 euro, groot 3-400 euro, heel groot gaat naar 800 euro toe en over de 1000 voor een V6.
Als je weinig rijdt gaat het naar maximaal elke 2 jaar klein onderhoud toe, tot je een keer bij het km aantal voor groot onderhoud bent. Al is dat wel wat lang voor de olie. Dat zou ik elk jaar vervangen willen hebben.
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik


Berichten: 5300
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:50
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Locatie: Glanerbrug
Geweldig!
En nou nog een mod/admin die dat bij de FAQ zet! Is namelijk (mijns inziens) info die echt interessant is voor een toekomstig C5-bezitter.
Dankdank! In geval van een C5 zou ik dus naar netjes elk jaar beurt/apk kunnen (in plaats van zoals nu anderhalve keer per jaar) met onze ca. 18.000 per jaar (is nogal wat anders dan die elke 10 weken toen ik nog ruim 50.000/jaar deed).
En nou nog een mod/admin die dat bij de FAQ zet! Is namelijk (mijns inziens) info die echt interessant is voor een toekomstig C5-bezitter.
Dankdank! In geval van een C5 zou ik dus naar netjes elk jaar beurt/apk kunnen (in plaats van zoals nu anderhalve keer per jaar) met onze ca. 18.000 per jaar (is nogal wat anders dan die elke 10 weken toen ik nog ruim 50.000/jaar deed).
C4GP 2.0 16V LPG-G3
Berichten: 10677
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
deze info is op de site van Citroen terug te vinden .EW schreef:Geweldig!
En nou nog een mod/admin die dat bij de FAQ zet! Is namelijk (mijns inziens) info die echt interessant is voor een toekomstig C5-bezitter.
Dankdank! In geval van een C5 zou ik dus naar netjes elk jaar beurt/apk kunnen (in plaats van zoals nu anderhalve keer per jaar) met onze ca. 18.000 per jaar (is nogal wat anders dan die elke 10 weken toen ik nog ruim 50.000/jaar deed).
(deze info staat ook in je onderhoudsboekje)
daarbij betreft het de Ph1 want de ph2 is weer net anders

bijv 2.0Hdi elke 30000 ipv 20000 km
mijn 1.6 hdi distr riem bij 240000 km