Citroen C5 club forum
https://www.c5club.nl/c5forum/

Hou je verbruik bij ( autoverbruik.nl e/o spritmonitor.de )
https://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=17&t=812
Pagina 8 van 8

Auteur:  Harm [ 03 feb 2008 18:07 ]
Berichttitel:  Re: Hou je verbruik bij ( autoverbruik.nl e/o spritmonitor.de )

Zelfs 1 op 13, nog wat vind ik erg zuinig...

Maarre, we wachten de komende 10 Betankungen even af.
Ik zal van de week mijn oude C5 even afronden en de nieuwe C5 starten...

Auteur:  EW [ 03 feb 2008 18:10 ]
Berichttitel:  Re: Hou je verbruik bij ( autoverbruik.nl e/o spritmonitor.de )

Harm van Beek schreef:
Zelfs 1 op 13, nog wat vind ik erg zuinig...



ikzelf schreef:
zou ik nu zitten op 13,65 km/l.
Maar daarbij moet ik wel de opmerking maken dat mijn benzinetank redelijk leeg is



Mijn berekening van het gemiddelde verbruik neemt als uitgangspunt de hoogste kilometerstand. Dus van de laatste tankbeurt. Maakt niet uit of dat gas of benzine is. Het is ook niet te verdisconteren dat je niet altijd alletwee de tanks helemaal volgooit.

Vandaar mijn opmerking. Waarschijnlijk gooi ik binnenkort beide tanks vol. Dan volgt er wel een betrouwbaar cijfer. Overigens zit de BC in de buurt van de 1 op 12.

Auteur:  EW [ 03 feb 2008 18:11 ]
Berichttitel:  Re: Hou je verbruik bij ( autoverbruik.nl e/o spritmonitor.de )

En ohja: de kans dat ik beide tanks tegelijk volgooi is niet zo heel groot: de ene doe ik namelijk aan de ene kant van de grens, de andere aan de andere kant.

Auteur:  Harm [ 03 feb 2008 18:14 ]
Berichttitel:  Re: Hou je verbruik bij ( autoverbruik.nl e/o spritmonitor.de )

Als je nu aanneemt in eerste instantie dat je alleen op gas rijdt... Je krijgt een iets te rooskleurig beeld van je gasverbruik, maar dat is marginaal.
Ook hou je bij hoe veel km na de start je op benzine rijdt. Die verdisconteer je nadat je de tank weer eens moet volgooien.

Het lijkt me dat je dan een redelijk beeld moet kunnen krijgen. Het gaat niet om de laatste tiende kilometer van die liter, maar meer om een redelijke indicatie...

Auteur:  EW [ 03 feb 2008 18:17 ]
Berichttitel:  Re: Hou je verbruik bij ( autoverbruik.nl e/o spritmonitor.de )

Die discussie heb ik al eens gevoerd met anderen. In principe zal het uiteindelijk allemaal uitmiddelen.

Auteur:  EW [ 04 feb 2008 16:37 ]
Berichttitel:  Re: Hou je verbruik bij ( autoverbruik.nl e/o spritmonitor.de )

Goed, vanmiddag maar even wezen tanken (wat is die voortdurende melding dat het brandstofniveau laag is irritant als je weet dat er nog meer dan genoeg in de tank zit!).

Zowel gas als benzine getankt.
Gemiddelde komt daarmee uit op 1 op 10,91. Dit is het gezamenlijk gemiddelde, dus totaal aantal kilometers gedeeld door de getankte liters lpg en benzine.

Laatste gastank (eindelijk deed ie het goed) kwam uit op 18,29 liter op 191 km (okee, zit een foutje in van elke keer een paar honderd meter op benzine) ofwel 1 op 10,44.

Auteur:  Citroënnetje [ 04 feb 2008 16:53 ]
Berichttitel:  Re: Hou je verbruik bij ( autoverbruik.nl e/o spritmonitor.de )

1 op 10,44?? Dat vind een prachtig verbruik. :smt023 . Ik weet nog wel dat ik met de oer C5 op gas ongeveer 1 op 8 a 9 deed. ......En het stukje Oberhausen-Arnhem 1 op 5.. :smt003

Ook nu kom ik met de Gaswagen niet boven de 1 op 9......En met de dame op diesel doen we 14 km op de liter...

Auteur:  EW [ 04 feb 2008 16:58 ]
Berichttitel:  Re: Hou je verbruik bij ( autoverbruik.nl e/o spritmonitor.de )

Nou sta ik op zich bekend als een belachelijk zuinig rijder. Maar let wel: dit is de eerste tank en er zit maar een heel klein stukje Autobahn (van Gildehaus naar de Lutte, dus 100 km) bij.

Auteur:  Duck [ 04 feb 2008 17:40 ]
Berichttitel:  Re: Hou je verbruik bij ( autoverbruik.nl e/o spritmonitor.de )

Citroênnetje schreef:
1 op 10,44?? Dat vind een prachtig verbruik. :smt023 . Ik weet nog wel dat ik met de oer C5 op gas ongeveer 1 op 8 a 9 deed. ......En het stukje Oberhausen-Arnhem 1 op 5.. :smt003

Ook nu kom ik met de Gaswagen niet boven de 1 op 9......En met de dame op diesel doen we 14 km op de liter...



1 op 14 moet je toch aardig doortrappen om te halen
of is mijn hdi gewoon zuinig?

Auteur:  Duck [ 28 feb 2008 11:13 ]
Berichttitel:  Re: Hou je verbruik bij ( autoverbruik.nl e/o spritmonitor.de )

dd 28.02.2008
kmst 180.953
ger km 1.033,0
getankte liters 56,65
l/100km 5,48

heb ik netjes gedaan lijkt mij zo wel veel b-wegen gehad

Auteur:  alzheimer [ 28 feb 2008 12:53 ]
Berichttitel:  Re: Hou je verbruik bij ( autoverbruik.nl e/o spritmonitor.de )

Duck schreef:
wel veel b-wegen gehad
Duck, die bestaan niet meer .... :!:

Citaat:
Het RVV 1966 kende borden die een zogenoemde B-weg aanduidden. Een B-weg was een weg met een geslotenverklaring voor zwaar verkeer. Dit verkeer werd geweerd, omdat het ontwerp en de verharding van de weg hier niet op was afgestemd. Een B-weg heeft meestal geen verkeersfunctie maar een erftoegangsfunctie van landelijke gebieden of agrarische bedrijven. In het RVV 1990 is het B-wegbord niet teruggekeerd, omdat ontwikkelingen in de agrarische sector (schaalvergroting en dergelijke) er toe hebben geleid dat de huidige agrarische bedrijven bereikbaar moeten zijn voor zwaar verkeer. In de overgangsregeling is opgenomen dat de reeds geplaatste B-wegborden (voor 1 november 1991) blijven gelden tot 1 januari 2000. Voor deze datum zouden dus vervangende maatregelen moeten zijn genomen.

Auteur:  Duck [ 28 feb 2008 13:06 ]
Berichttitel:  Re: Hou je verbruik bij ( autoverbruik.nl e/o spritmonitor.de )

alzheimer schreef:
Duck schreef:
wel veel b-wegen gehad
Duck, die bestaan niet meer .... :!:

Citaat:
Het RVV 1966 kende borden die een zogenoemde B-weg aanduidden. Een B-weg was een weg met een geslotenverklaring voor zwaar verkeer. Dit verkeer werd geweerd, omdat het ontwerp en de verharding van de weg hier niet op was afgestemd. Een B-weg heeft meestal geen verkeersfunctie maar een erftoegangsfunctie van landelijke gebieden of agrarische bedrijven. In het RVV 1990 is het B-wegbord niet teruggekeerd, omdat ontwikkelingen in de agrarische sector (schaalvergroting en dergelijke) er toe hebben geleid dat de huidige agrarische bedrijven bereikbaar moeten zijn voor zwaar verkeer. In de overgangsregeling is opgenomen dat de reeds geplaatste B-wegborden (voor 1 november 1991) blijven gelden tot 1 januari 2000. Voor deze datum zouden dus vervangende maatregelen moeten zijn genomen.

okee, veel 80km wegen dan en b-wegen in belgie of zijn alle wegen in belgie b-wegen :smt017
ahh daar is die b voor belgie-wegen ;)

Auteur:  EW [ 28 feb 2008 13:14 ]
Berichttitel:  Re: Hou je verbruik bij ( autoverbruik.nl e/o spritmonitor.de )

De juiste term hier is secundaire wegen.

Overigens ging mijn laatste tank voornamelijk over een primaire weg bij onze oosterburen. Schiet ik maar zo ineens van 9,9 naar 10,1....


Nou hopen dat de terugweg via NL dat weer compenseert (voornamelijk via het secundaire wegennet).

Auteur:  Brenno [ 14 dec 2013 15:20 ]
Berichttitel:  Re: Hou je verbruik bij ( autoverbruik.nl e/o spritmonitor.

mijn verbruiksmeter geeft meestal tussen de 6 en 8 l p 100km aan, vanmiddag ineens tussen de 20 en 30l per p100 km.
foutje hoop ik

Pagina 8 van 8 Alle tijden zijn GMT + 1 uur
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/