Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 


GJO




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1834 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115 ... 123  Volgende
 Nieuw op dit forum, lees dit draadje ( stel je even voor ) 
Auteur Bericht
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 21 jan 2011 11:10
Berichten: 4076
Woonplaats: almere
Auto: 2.0 16v break athena
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10574CJ
Productienummer: 10194
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 248860
Kleur: KPKD
KPH: Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Nieuw op dit forum, lees dit draadje ( stel je even voor
wees zeer welkom hier en je vindt hier een schat aan informatie :lol: :lol: :lol:

_________________
groetjes edwin

lexia en diagbox aanwezig


steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST


24 jan 2017 12:19
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Geregistreerd: 03 jan 2017 09:29
Berichten: 91
Auto: Berline


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Nieuw op dit forum, lees dit draadje ( stel je even voor
Hallo Citroen (C5) liefhebbers,

Ik ben recent lid geworden van jullie forum. Ik heet Bert en woon in de Achterhoek (Borculo), vandaar mijn nickname BBB-2017. Al langere tijd volg ik anoniem jullie intressante site. Ik heb vrijwel alle posts doorgelezen, leuk om jullie kennis te zien en het voorthelpen van elkaar.

Ik ben in de vorige eeuw voor het errst in aanraking gekomen met Citroen. Van mijn toenmalig werkgever kreeg ik een leaseauto, een C5 2.0 automaat phase 1 op lpg. Een heeerlijke reisauto, ik maakte toen 50.000 km per jaar. Door z'n comfort, ruimte en betaalbaarheid ben ik, en mijn vrouw, van deze auto's gaan houden. De door jullie genoemde bijzonderheden / kwalen herken ik zeker. Toch heeft deze auto ervoor gezorgd dat ik jaren later prive mijn eerste C5 2.0 automaat phase 2 ( uit 2005) kocht, ook op lpg. In deze auto heb ik 185.000 km gereden toen ik met pech langs de weg kan te staan, verbrande kleppen. Pas nu, na het doorlezen van jullie posts besef ik dat het olieverbruik van die motor (vermoedelijk) die schade heeft aangericht. Nadat die auto weer was herstel heb ik hem een jaar later ingeruild voor een C5 2.0 automaat Hdfi phase 2 (uit 2006). Een ander karakter en het nieuwe rijden heb ik daarin geleerd. Eind 2016 zag ik een mooie complete C5 3.0 V6 phase 2 (uit 2005) staan, ook jullie hebben het gemeld op het forum, met erg weinig gereden kilometers (15.750) die ik nu gekocht heb. Wat een heerlijk rijdende auto is dit. Deze auto is geimporteerd uit Luxemburg, de volledige geschiedenis ervan is bekend. Ik heb nog wel enkele vragen over deze auto, b.v. de bobines, de Navidrive en xenon, uitlezen met Lexia. Die vragen zal in binnenkort op de juiste plaatsen op het forum stellen.

Graag kom ik ook een keer naar één van jullie meetings om de verhalen, tips en tricks rechtstreeeks van jullie te horen. Lijkt me leuk eens bij JO in Nieuw-Vennip langs te gaan voor advies/onderhoud. Ik ben niet de persoon die direct zelf gaat sleutelen, daarvoor heb ik te weing automotive kennis.

Tot de eerste 'vragen' / posts, mvg Bert


05 feb 2017 14:44
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 mei 2016 17:18
Berichten: 359
Woonplaats: Nieuwe Pekela
Auto: BMW 320d Touring M Edition (184 Pk / 380Nm)
Opties: Vol Leder, Harman/Kardon Audio, M sportonderstel
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 310000
Kleur: Space Grey Metallic


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Nieuw op dit forum, lees dit draadje ( stel je even voor
Welkom in de club :smt038 :smt023

_________________
Groet,
Hans


05 feb 2017 16:37
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 10 okt 2009 16:58
Berichten: 13866
Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: break 1600cc 80KW DV6TED4 FAP
Opties: telefoon,navigatie,lederen uitvoering,JBL systeem
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Organummer: 10574
Productienummer: 10289
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 108000
Kleur: Ganache
KPH: Voor


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Nieuw op dit forum, lees dit draadje ( stel je even voor
welkom in de club :smt023 :smt038


05 feb 2017 16:46
Profiel
C5club Newbie
C5club Newbie

Geregistreerd: 23 feb 2017 14:15
Berichten: 4
Auto: C5 break
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 250000


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Nieuw op dit forum, lees dit draadje ( stel je even voor
Beste mede-C5-rijders,

Sinds vorige week ben ik de gelukkige eigenaar van een C5-I break automaat uit 2001. De auto heeft nog wel wat kinderziektes, maar daar was de prijs ook naar gelukkig. Hopelijk krijg ik hem weer helemaal in orde. Hij rijdt in ieder geval heerlijk en er past ongelofelijk veel in! (lees: contrabas, drumstel en nog veel meer spullen)

Hiervoor heb ik twee Xantia breaks 1.8 16v versleten, daarna even geen Citroen gereden, maar nu toch weer terug op de veerbollen ;)

Ik ga meteen even een vraag posten mbt de radiatorslang, want zonder verwarming kan het soms redelijk koud worden...

Groet!
David


06 maart 2017 17:17
Profiel
Beheerder
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 mei 2006 17:31
Berichten: 33374
Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Nieuw op dit forum, lees dit draadje ( stel je even voor
Welkom op de site

_________________
Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.)
Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien


06 maart 2017 17:30
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Geregistreerd: 07 maart 2017 06:14
Berichten: 69
Woonplaats: Groningen
Auto: C5 Break 1.8-16v Ligne Prestige
Opties: vaste trekhaak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09473CJ
Productienummer: 10339
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 240000
Kleur: EYPC gris fulminator


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Nieuw op dit forum, lees dit draadje ( stel je even voor
Hallo, ik zal me ook even netjes voorstellen.

In het echte leven heet ik Henk, geboren en getogen in Groningen (vandaar grun). Vorige week heb ik een C5 gekocht en hopelijk staat hij hier eind van de week voor de deur te pronken. Hij moet nog even een beurtje hebben, van een nieuwe apk voorzien en, heel belangrijk, gepoetst worden. :D De verkoper heeft het druk, hetgeen volgens mij een goed teken is.

Helemaal onbekend met Citroen ben ik niet, mijn allereerste auto was een Dyane. Die werd afgeleverd op de zaterdag voor de eerste autoloze zondag in januari 1974. Kun je het je voorstellen? Een jongeman van een jaar of twintig staat de hele dag voor het raam te staren naar de splinternieuwe auto tien meter verderop, maar mag er helaas niet in rijden. Dat was meteen de langste zondag ooit uit mijn herinnering.
Voor de rest alleen maar goede dingen, hij reed lekker al was even flitsend inhalen er niet bij natuurlijk. Dat ging al een stuk beter met de GS die een paar jaar later in mijn leven kwam. Dat was een halfautomaat, convertiseur stond achterop. Kenteken was, al ik het me goed herinner, 14-00-DN. Nog wel eens mee naar Frankrijk op vakantie geweest, vraagt de campinghouder naar die 00 combinatie in het kenteken, is dat daar iets speciaals ofzo? Ik sprak nauwelijks Frans in die tijd, wat wel een nadeel bleek in Frankrijk. Het was de auto die het beste reed qua weglegging, alsof je in een comfortabele leunstoel zat die over een biljartlaken gleed.

Ik ben nu 64 jaar. Tien jaar geleden vrij ernstig ziek geweest en als gevolg daarvan afgekeurd. De deur van het ziekenhuis platgelopen maar ze hebben me aardig weten te repareren en volgens de dokter kan ik gewoon weer 100 jaar worden, mits 'goed uitkijken bij het oversteken' zoals hij dat noemde. ;) Geen werk betekende ook meteen het afscheid nemen van een auto want als ict'er was ik gewend geraakt aan een leaseauto voor de deur (VW Golf of Opel Astra).

Een paar maanden geleden begon het langzaam te kriebelen in de buikstreek en ik begon steeds vaker over de aanschaf van een auto te dromen. Ik merkte dat ik meer en meer op autosites kwam zoals gaspedaal of autoscout. Vorige week kwam ik daar een advertentie tegen van een Citroen dealer in Friesland, over een ingeruilde C5 break met meer dan voldoende ervaring. De auto viel in m'n budget en de tekst sprak me ook aan: goed onderhouden voor nog jaren rijplezier. :lol: Tja, dit zeggen wel meer handelaren natuurlijk, maar wat de doorslag gaf waren de honderden zeer positieve reviews over deze dealer. Dat kunnen onmogelijk allemaal vriendjes van hem zijn.
De auto was nog niet binnen dus ook nog geen foto's te zien op de site. Ik heb contact opgenomen zodat ik een seintje kreeg als hij binnenkwam. De volgende dag meteen langs geweest om hem te bekijken en een proefritje te maken. De auto ziet er netjes uit en reed heerlijk. De dealer was ook iemand die me aansprak: geen jongen met gladde praatjes in een business suit, maar gewoon iemand in een trui voor wie een handdruk meer zegt dan een handtekening.

Het gaat om een donkergrijze (grey metal) C5 Break van januari 2003 met de 1.8 16v motor, 117pk. Kilometerstand 239000, distributieriem en waterpomp vervangen bij 195000 km. Ik heb wel het autoverleden nagetrokken, het gaat om een ex-leasewagen, die nadien nog 2 particuliere eigenaren gehad heeft. Ieder van hen heeft de auto nog 3-5 jaar in bezit gehad. Bij de laatste drie apk's kwamen alleen een paar kapotte lampjes naar voren, verder niks. Verder heeft hij nooit schade gehad.

Eerlijk gezegd was ik van tevoren niet op de hoogte van het bestaan van de C5club, daar kwam ik pas onlangs achter. Ik ben nu de draadjes aan het doorlezen, en ik hoop jullie ooit eens te zien op een meeting.


07 maart 2017 11:44
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 10 okt 2009 16:58
Berichten: 13866
Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: break 1600cc 80KW DV6TED4 FAP
Opties: telefoon,navigatie,lederen uitvoering,JBL systeem
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Organummer: 10574
Productienummer: 10289
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 108000
Kleur: Ganache
KPH: Voor


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Nieuw op dit forum, lees dit draadje ( stel je even voor
welkom in de club :smt023 :smt038


07 maart 2017 11:50
Profiel
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 21 jan 2011 11:10
Berichten: 4076
Woonplaats: almere
Auto: 2.0 16v break athena
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10574CJ
Productienummer: 10194
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 248860
Kleur: KPKD
KPH: Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Nieuw op dit forum, lees dit draadje ( stel je even voor
wees zeer welkom hier op het forum.
en je hebt genoeg leesvoer hier :D :D

_________________
groetjes edwin

lexia en diagbox aanwezig


steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST


07 maart 2017 12:54
Profiel
C5club Newbie
C5club Newbie

Geregistreerd: 02 maart 2017 17:36
Berichten: 4
Woonplaats: Hamont
Auto: C5 tourer 1.6 hdi
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 226000
Kleur: grijs


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Nieuw op dit forum, lees dit draadje ( stel je even voor
:cit2 Ik ben Eddy,

Ik ben vroeger onder een andere naam al lid geweest op dit forum maar wel met een paar xm's 2.0 turbo.
Dan heb ik een C5 PhII gehad en sinds heel kort een C5 PhIII en man bevalt die auto goed.
Ik woon na mijn xm's nu in Hamont en bevalt mij wel hier net als mijn auto.


09 maart 2017 18:18
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 10 okt 2009 16:58
Berichten: 13866
Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: break 1600cc 80KW DV6TED4 FAP
Opties: telefoon,navigatie,lederen uitvoering,JBL systeem
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Organummer: 10574
Productienummer: 10289
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 108000
Kleur: Ganache
KPH: Voor


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Nieuw op dit forum, lees dit draadje ( stel je even voor
welkom in de club :smt023 :smt038


09 maart 2017 18:40
Profiel
Beheerder
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 mei 2006 17:31
Berichten: 33374
Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Nieuw op dit forum, lees dit draadje ( stel je even voor
Welkom op de site ....

_________________
Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.)
Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien


09 maart 2017 18:42
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Geregistreerd: 12 maart 2017 09:47
Berichten: 4
Auto: Porsche 996 Carrera 4S
Brandstof: Benzine


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Nieuw op dit forum, lees dit draadje ( stel je even voor
Hallo Citroen liefhebbers! na geruime tijd van afwezigheid toch maar weer eens op de leuke forum kijken :D Mijn oude gebruikersnaam (Robbert) kreeg ik niet meer aan de praat. Weet ww niet meer en heb inmiddels ook nieuw mailadres. Laatste keer dat ik op forum zat was ik nog getrouwd en reed ik volgens mij een 508 THP. Beide huwelijken zijn inmiddels voorbij. En in beide gevallen ben ik erop vooruit gegaan :smt203 Ik woon inmiddels samen in Egmond aan den Hoef en rij een probleemloze Skoda Octavia 2.0 tdi welke is getuned naar 185 pk en 410 nm. Lekkere vlotte auto. M'n vader heeft nog steeds zijn ' 66 DS en denkt na over aanschaf van een C6 V6 benzine :smt193 Dus Citroen virus wordt onderhouden.

_________________
Petrolhead
Lexus GS300 2005 (daily driver) - Porsche 996 Carrera 4S 2003 - Saab 9-5 2.3T Aero 2001


12 maart 2017 10:28
Profiel
Beheerder
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 mei 2006 17:31
Berichten: 33374
Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Nieuw op dit forum, lees dit draadje ( stel je even voor
Zal je oude gebruikersnaam weggooien ;-)
Wekom terug ....

_________________
Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.)
Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien


12 maart 2017 10:55
Profiel
C5club Newbie
C5club Newbie

Geregistreerd: 06 mei 2017 10:58
Berichten: 1
Woonplaats: Limburg
Auto: C5 ligne prestige 1.8
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 185000
Kleur: zilver


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Nieuw op dit forum, lees dit draadje ( stel je even voor
Mooi zo'n forum. Nu pas lid en toch al 50 jaar ervaring in citroens. Na 5 eenden, een cx (ook een goudbruine), een Xantia, C4 coupe en nu een C5 mag ik mij toch wel een bescheiden citrofiel noemen toch? Het was voor mij altijd een haat liefde verhouding. Ligt er veel onder, stopt er veel tijd en geld in maar als je er in rijdt is alles vergeten.
Limburg is mijn woonplek. Heb ook nog een B14 en een AC4 (voor de oudjes) maar daar rijd je alleen op hoogtijdagen mee. Mijn C5 is een normale 1.8 ligne prestige uit 2001 met 185.000 op de teller. Dat wordt nog wel eens een klassieker.
Kijk nu uit naar hulp en als ik hulp kan bieden doe ik dat graag.

Boud Esser : :smt089 :citrofiel


09 mei 2017 13:36
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1834 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115 ... 123  Volgende




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.