van Mazda 626 naar Citroën C5
Auteur |
Bericht |
joopbos
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 13 sep 2008 12:54 Berichten: 152
Auto: C5 2.0 16V Berline Ligne Prestige
Opties: trekhaak, Vialle LPI
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2001
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 08970
Productienummer: 10230
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 175000
Kleur: Vert PETIT PRES
Naar boven
|
van Mazda 626 naar citroen C5
Prachtig forum, heel bruikbaar. Sinds twee weken trotse bezitter van een C5 2.0 16V Berline, Ligne Prestige uitvoering, bouwjaar 2001 met slechts 58000 km op de teller. De vorige auto was een Mazda 626 op LPI (Vialle) - ook heel stil, maar het veercomfort haalt het niet bij de C5. Ik hoop dat de C5 nèt zo betrouwbaar is als de 626. Eind oktober wordt de C5 voorzien van een LPI installatie. Leuke link naar een goede betrouwbaarheids index: http://www.reliabilityindex.co.uk/top10.html , en ziedaar Citroen staat op de 7e plaats in de top 10! Kijk ook even bij de 'worst performers' en verbaas je: http://www.reliabilityindex.co.uk/top10 ... 9010848601
|
13 sep 2008 13:08 |
|
|
Wimmie
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 23:55 Berichten: 4494 Woonplaats: Dordrecht
Auto: BMW 520i Touring G31
Opties: leer, fully loaded, ipod
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Energielabel: B
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 45000
Kleur: Carbon Schwarz
Naar boven
|
Re: van Mazda 626 naar citroen C5
Welkom hier en veel plezier met je C5
_________________ Sinds 17-1-2015 een BMW 523i Touring in High Executive [color=#0040FF]Mijn exen zijn 2 maal C5, 3 maal Xantia en 2 maal BX en een BMW 525i Touring, %23i Touring, 520i en nu een 520i Touring
|
13 sep 2008 13:48 |
|
|
Hertogjan
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 13 jul 2008 18:47 Berichten: 679 Woonplaats: Arnhem
Auto: C5 Exclusive
Opties: Jazeker
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: G
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 191.000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
Re: van Mazda 626 naar citroen C5
Zoals inmiddels bekend ben ik een fervent C5 aanhanger. Maar de C5 net zo betrouwbaar als een Mazda, dat gaat dus niet lukken; daar durf ik wel wat op te verwedden. Zo realistisch moet je zijn denk ik. Ik heb zelf diverse Mazda's en Toyota's gehad en dat is technisch gesproken voorbeeldig spul. nooit wat mee gehad. Met mijn C5's wel en dat neem ik gewoon voor lief. Ze geeft er nl. iets onbetaalbaars voor terug......
|
13 sep 2008 14:25 |
|
|
joopbos
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 13 sep 2008 12:54 Berichten: 152
Auto: C5 2.0 16V Berline Ligne Prestige
Opties: trekhaak, Vialle LPI
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2001
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 08970
Productienummer: 10230
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 175000
Kleur: Vert PETIT PRES
Naar boven
|
Re: van Mazda 626 naar citroen C5
De Mazda 626 is betrouwbaar, maar niet geheel onderhoudsvrij: gevoelig onderstel met als gevolg cuppende achterbanden (na montage Michelins bijna voorbij....), slijtage stabilisatorstangetjes, kromme schijven, wielonbalans en een chronisch problematische handrem. Motorisch / electronisch inderdaad volledig probleemloos over 187000 km waarvan 120.000 km op LPI van Vialle. Argument om de C5 aan te schaffen en geen Japanner: Japanse occasions kunnen niet op LPG (behalve als je een andere cylinderkop laat monteren); C5 is een excellente caravantrekker; comfort en rust op lange ritten (voor het korte werk gebruiken we een C1); citroen service in Europa; relatief hoge scores citroen in betrouwbaarheidsindexen. En verder: mijn broer rijdt al 130000 km zonder enig probleem in een C5 2.0 automaat.
|
13 sep 2008 15:20 |
|
|
Hertogjan
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 13 jul 2008 18:47 Berichten: 679 Woonplaats: Arnhem
Auto: C5 Exclusive
Opties: Jazeker
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: G
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 191.000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
Re: van Mazda 626 naar citroen C5
Audi en Mercedes in de top 10 van worst performers; die lui zouden zich eens vet moeten schamen zeg........
|
13 sep 2008 15:28 |
|
|
Duck
V.I.P.
Geregistreerd: 13 nov 2007 23:47 Berichten: 4456 Woonplaats: Zeewolde
Auto: Tourer Ligne Business 1.6
Opties: PP, RT6, Open dak, verwarmd leer. Nav, etc
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12902CJ
Productienummer: 10247
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 191.000
Kleur: EEHD LAK GRIS HARIA 2
Naar boven
|
Re: van Mazda 626 naar citroen C5
welkom hier en vele fijne kilometers gewenst ik weet niet of de c5 betrouwbaar is staat pas 200.000 km op
_________________
ex C5 2.0 HDI VTR 137PK ex C5 2.0 HDI Difference II 110Pk ex Xantia 19sd pallas ex Xantia 19d ex Citroen BX TD ex lelijke eenden (what's in a name)
|
13 sep 2008 15:33 |
|
|
Hertogjan
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 13 jul 2008 18:47 Berichten: 679 Woonplaats: Arnhem
Auto: C5 Exclusive
Opties: Jazeker
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: G
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 191.000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
Re: van Mazda 626 naar citroen C5
Nee, dan kun je inderdaad nog geen evenwichtig beeld hebben
|
13 sep 2008 16:15 |
|
|
Harm
V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36 Berichten: 14808 Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Naar boven
|
Re: van Mazda 626 naar citroen C5
Joop, je broer heet toch niet Wouter ? Welkom, en je motivatie voor de C5 is goed!
_________________ Groeten, Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
|
13 sep 2008 17:22 |
|
|
kansberg
C5club extreme Die-Hard
Geregistreerd: 06 nov 2007 20:37 Berichten: 815 Woonplaats: Epe
Auto: Opel Astra 1.7 CDTI Business Stationwagon
Opties: Full Map Navi, PDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 101190
Kleur: Blue Metro
Naar boven
|
Re: van Mazda 626 naar citroen C5
Beste Joop,
Van harte gefeliciteerd en veel plezier met je C5. Wat betreft Mazda/citroen heb ik heel wat ervaring, bij ons op de zaak is bijna alles Mazda (Premacy, 3, 5, 6) en derhalve verplaats ik mij regelmatig in een dergelijk exemplaar, maar ik ben altijd blij dat ik aan het einde van de dag in m'n C5 kan stappen, het is echt een wereld van verschil in positieve zin voor citroen. Nee, mocht ik ooit verplicht worden een auto van de zaak te moeten gaan rijden, dan overweeg ik serieus een andere functie, want ik heb wel een hele goede werkgever, daar wil ik niet weg, maar een Mazda zal nooit mijn voorkeur krijgen en zeker niet als ik daar ook nog eens de bijtelling van krijg. Dan liever oud en Frans dan nieuw en Japans! Maar goed, ik geloof ook wel dat een Mazda voordeliger is in onderhoud en dan met name de electronica, wat wel belangrijk is als je een auto prive rijdt, mijn zwager die niets van citroen moet hebben en zelf in een Mazda 3 rijdt, stond bijzonder raar te kijken toen ik hem vertelde dat we dezelfde motor in onze auto's hadden, namelijk de 1.6 HDIF en Mazda noemt dat 1.6 CITD.
Veel plezierige en veilige kilometers toegewenst,
Groeten,
Albert.
_________________ Peugeot 107 5 drs. XS Noir Caldera 2008 (ma femme)
Onze Citroën historie: 2 CV 6 (moi) 2 CV 4 (moi) 2 CV 6 (moi) BX Berline 1600 TZI Automaat (moi) XM Berline 2.0 LPG (moi) XM Berline 2.1 Diesel (moi) Xantia Break 1900 TD (moi) Berlingo Multispace Modutop 1600 16V (ma femme) C5 Break 1.6 HDIF L.P. (moi)
Onze niet Citroën historie zal ik jullie besparen, één troost: het was voornamelijk Frans
|
13 sep 2008 17:38 |
|
|
|