Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 







Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
 Gelukkig weer een echte! 
Auteur Bericht
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 16 aug 2018 18:04
Berichten: 257
Woonplaats: 0224
Auto: Mitsubishi Outlander 2.0 Edition Two
Brandstof: Benzine
Energielabel: B


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Gelukkig weer een echte!
Michel_B schreef:
@Tomba: dat geeft vertrouwen! Jammer van de BX! Was de motor de boosdoener?

2 veerbollen waren stuk, de carburateur gaf flink problemen (deze was al vervangen toen ik de auto had gekocht :smt017 ) en de subframe was verrot waardoor de auto afgekeurd was.

_________________
- Mitsubishi Outlander 2.0 Edition Two (2012)
-02/2018-08/2018 Mercedes W203 C200 Kompressor Elegance(2001)
-05/2012-12/2017 BMW E46 328i (1999)
-01/2004-05/2012 Alfa Romeo 156 2.0 16V (1998)
-01/2003-01/2004 Mercedes W202 C180 Elegance (1994)
-04/2001-01/2003 Honda Accord 2.0i (1994)
-01/2000-04/2001 Honda Accord 2.0 ex (1991)
-07/1999-01/2000 Opel Omega CDI


17 maart 2019 07:23
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 31 maart 2013 23:12
Berichten: 7247
Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Gelukkig weer een echte!
Ha, zo'n bx heb ik ook. Subframe is vervangen, best een klus. Carburateur is vervangen door een nieuwe.
Veerbollen is tientjeswerk.


17 maart 2019 07:44
Profiel
C5club Fan
C5club Fan
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 09 okt 2018 09:27
Berichten: 59
Woonplaats: Schoorl
Auto: Peugeot 308 SW
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2017
Energielabel: A
kilometerstand: 162000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Gelukkig weer een echte!
Bij mijn BX 1.6 TGi waren de kleppenseals verhard waardoor en olie in de cilinders kwamen met als gevolg een zeer hoog olie verbruik (vergelijkbaar bij de hedendaagse TSI motoren van Audi. Aangezien mijn bx ook later betrokken is geweest bij een ongeluk had ik besloten de auto naar de sloop te sturen. Gezien de kosten niet meer rendabel om ''haar'' op de weg te houden.

Sinds augustus van vorig jaar heb ik een mooie C5 Exclusive waar ik zeer tevreden mee ben. Het enige wat ik jammer vind is dat de automaatkleppen vervangen moesten worden waardoor dat een dure grap werd. Gelukkig na de reparatie zijn de problemen wel verholpen.


17 maart 2019 10:34
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 31 maart 2013 23:12
Berichten: 7247
Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Gelukkig weer een echte!
Die klepseals gaan vaker stuk bij de latere BX 1600. Mijn indruk is dat het vooral komt door te weinig frequent onderhoud. Vaak waren het juist auto's met lage kmstand "van een oud vrouwtje" die deze problemen hadden. Een beurt eens in de zoveel jaar dus.


17 maart 2019 10:58
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 15 maart 2019 22:19
Berichten: 363
Woonplaats: Lelystad
Auto: C5 berline 2.0i 16v Exclusive
Opties: Alarm, Xenon en blijkbaar dubbelglas :)
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: D
Phase: 2
Organummer: 11305
Productienummer: 0134
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 295000
Kleur: Zwart metallic


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Gelukkig weer een echte!
@Exclusive, die s-nogwat kleppen? Dan vallen de kosten wel mee als je het wegzet tegen een bakrevisie :P

_________________
"Goed zweven is ook een vak"
Afbeelding
In het bezit van Lexia, maar (nog) een "rookie"


18 maart 2019 08:59
Profiel
C5club Fan
C5club Fan
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 09 okt 2018 09:27
Berichten: 59
Woonplaats: Schoorl
Auto: Peugeot 308 SW
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2017
Energielabel: A
kilometerstand: 162000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Gelukkig weer een echte!
c5jan schreef:
Die klepseals gaan vaker stuk bij de latere BX 1600. Mijn indruk is dat het vooral komt door te weinig frequent onderhoud. Vaak waren het juist auto's met lage kmstand "van een oud vrouwtje" die deze problemen hadden. Een beurt eens in de zoveel jaar dus.


Ik ga er vanuit dat mijn BX uit 1992 voor woon werk verkeer is gebruikt aangezien er 216000km op de teller stond toen ik de auto in 2011 kocht. De auto was bij aankoop volledig afgereden en heb ik toen grotendeels het achterstallig onderhoud ingehaald. De bedoeling was dat de kleppenseals ook vervangen zou worden maar doordat de motor bij een hoger kilometerstand begon te pingelen had ik die werkzaamheid laten vervallen. Ook was in naar Beek auto racing geweest in Den Haag om het vermogen te laten meten. Het bleek dat de motor nog maar de helft van zijn vermogen nog had en hadden zij mij aangeraden niets meer aan de motor te vervangen gezien het kostenplaatje.


18 maart 2019 11:16
Profiel
C5club Fan
C5club Fan
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 09 okt 2018 09:27
Berichten: 59
Woonplaats: Schoorl
Auto: Peugeot 308 SW
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2017
Energielabel: A
kilometerstand: 162000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Gelukkig weer een echte!
Michel_B schreef:
@Exclusive, die s-nogwat kleppen? Dan vallen de kosten wel mee als je het wegzet tegen een bakrevisie :P


''Solenoid kleppen'' Is een berucht onderdeel van de AL4 automaat dat slijtage onderhevig is. De bak zelf is gewoon goed alleen schakelt de bak af en toe nukkig maar dat schijnt een karaktereigenschap te zijn van de AL4. Zowel de C5 leden als garage Oldenhage bevestigen dat.


18 maart 2019 11:20
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 15 maart 2019 22:19
Berichten: 363
Woonplaats: Lelystad
Auto: C5 berline 2.0i 16v Exclusive
Opties: Alarm, Xenon en blijkbaar dubbelglas :)
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: D
Phase: 2
Organummer: 11305
Productienummer: 0134
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 295000
Kleur: Zwart metallic


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Gelukkig weer een echte!
Klopt! Ik was even bij Johan Oldenhage geweest, en me enorm ingelezen op het forum. Ondertussen 500 km gereden, en begin interactie te krijgen met de bak. Ik speel met het gas op de schakelmomenten, en rijdt als een bejaarde.. dan schakelt ie best goed!

_________________
"Goed zweven is ook een vak"
Afbeelding
In het bezit van Lexia, maar (nog) een "rookie"


18 maart 2019 12:07
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 17 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.