Citroen C5 club forum
https://www.c5club.nl/c5forum/

Ook even voorstellen dan maar..
https://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=1&t=20548
Pagina 3 van 4

Auteur:  boes [ 08 jan 2019 21:46 ]
Berichttitel:  Re: Ook even voorstellen dan maar..

Amen

Auteur:  c5jan [ 08 jan 2019 22:10 ]
Berichttitel:  Re: Ook even voorstellen dan maar..

Informeer maar eens bij de fabrikant. Die vertelt een iets genuanceerder verhaal.
Brandstoffen in Duitsland zijn niet gelijk aan die in Nederland bijvoorbeeld.

Ook over de bijmenging van biobrandstof / ethanol die wel in gewone maar (nog) niet in premium brandstoffen zit.

Bij diesel krijg je dan ook nog eens gtl en dat is een betere reiniger dan welk flesje wynns of wat ik ook allemaal verstookt heb. Al staat dit op de huidige product website van Shell niet vermeld, ze doen erg geheimzinnig.

De houdbaarheid is voor dagelijks gebruik niet zo'n enorm thema voor dieselrijders. Als je op LPG rijdt echter weer wat meer. Voor young/oldtimer bezitters is het wel weer relevant.

Auteur:  Martijn_C5 [ 09 jan 2019 18:47 ]
Berichttitel:  Re: Ook even voorstellen dan maar..

Hihi.. even niet gekeken hier en een hele discussie :lol:

Het wel of geen premium tanken gaat me nu sowieso niet redden.. de motor heeft het probleem en zie de oorzaak dan maar te vinden. Momenteel ben ik daarin/over ook een beetje radeloos om eerlijk te zijn.

Daarnaast lekt de veercylinder rechts-achter; ik meende het goed te doen en kocht een originele nieuwe, een rubber voor de veerbol en dacht dat de garage het wel kon fixen dan. Helaas; de hydr.aanvoerleiding blijkt zo vast te zitten, zowel aan de cylinder zelf als onderaan aan het verdeelblok... het kan alleen met passend geweld worden losgemaakt maar daarbij zal zeker de leiding sneuvelen. Zalig.

Dan komt nog de aanvoerleiding naar voren toe.. die is.. zwaar krokant. Staat op de nominatie om vervangen te worden maar gezien de prijs van dat ding en de plaats van montage zal dat een stevige rekening zijn.

Ik overweeg de auto weg te doen.. in de wetenschap dat ik er nu al de nodige 1000-en euro's op zal gaan verliezen, zeker met een motor die niet lekker loopt.

Groetjes en heel erg bedankt zover !

Martijn

Auteur:  boes [ 09 jan 2019 18:53 ]
Berichttitel:  Re: Ook even voorstellen dan maar..

Als je er nog zin in hebt,...zou ik een tweede garage naar laten kijken.
Een leiding slopen bij een 2010 auto lijkt me een beetje vreemd. Doet me denken aan zo'n garage die bollen vervangt terwijl het systeem nog onder druk staat. (Ze bestaan,...echt waar :smt089 )

Auteur:  Martijn_C5 [ 09 jan 2019 18:59 ]
Berichttitel:  Re: Ook even voorstellen dan maar..

Mee eens.. maar.. ik heb er bijgestaan en ken ook de monteur in kwestie: veercylinder losmaken boven en onder was geen probleem.. alleen is dan aan de aansluiting bovenaan erg lastig bij te komen: de ene torx waar de leiding mee vast zit ging dan ook niet los. Het idee was dan de leiding onderaan los te maken zodat er boven (veel) meer plaats zou ontstaan. Onderaan zat/zit de leiding muurvast: zelfs een dop (in de lengte) doorgeslepen om over de leiding heen te plaatsen... zelfs de nippel warm gestookt.. geen beweging. Het systeem was, uiteraard, drukloos gemaakt dmv een Autel.

Zin is overigens meer een geldmatige overweging: liever 1000 euro investeren en dan een auto hebben die me hopelijk nog een ton brengt waar ik wil, dan nu verkopen en 3 of misschien nog meer duizend euro kwijt zijn :(

Auteur:  H_H [ 09 jan 2019 21:18 ]
Berichttitel:  Re: Ook even voorstellen dan maar..

Wow! van 3 december tot 9 januari een C5 III uit 2010 gereden en in die tijd al meteen tot de conclusie komen dat het een miskoop is. Wat een pech!!
Misschien toch eens de rekensom maken tussen naar Garage Johan Oldenhage gaan voor een second opinion met eventuele reparatie opties of wegdoen en op zoek naar een betere.

Succes en wijsheid gewenst!!

Auteur:  c5jan [ 09 jan 2019 23:05 ]
Berichttitel:  Re: Ook even voorstellen dan maar..

Het is me toch nog steeds niet duidelijk hoe het hele verhaal in elkaar steekt.
Je hebt de auto niet met slecht lopende motor gekocht, maar nu doet ie dat wel?
Is dat begonnen met de brandstof filter wissel?

Auteur:  Martijn_C5 [ 10 jan 2019 18:45 ]
Berichttitel:  Re: Ook even voorstellen dan maar..

Toen ik de auto kocht liep de motor goed.

Wanneer het probleem gekomen is kan ik niet precies zeggen maar in ieder geval NA het wisselen van het dieselfilter. In mijn beleving was het probleem er niet toen het filter net gewisselt was echter is dat niet vlekkenloos gegaan: motor sloeg na de wissel niet meteen aan en we hebben behoorlijk liggen klooien met starten.. uiteindelijk liep de motor maar met het motormanagement lampje aan: verder niets merkbaar voor zover ik me herinneren kan. Lampje is na ongeveer 100km uit gegaan (toen ik op weg was naar de garage om te laten uitlezen).

Auteur:  Patjo [ 10 jan 2019 21:13 ]
Berichttitel:  Re: Ook even voorstellen dan maar..

Ik heb het hele verhaal eens van begin af aan zitten lezen en mijn conclusie is dat er nog ergens een luchtbel in het systeem zit. Zeker na je uitleg over het slecht willen starten na de filterwissel.

Auteur:  c5jan [ 10 jan 2019 21:58 ]
Berichttitel:  Re: Ook even voorstellen dan maar..

Of een niet goed passend filter. Daardoor blijft er valse lucht aangetrokken worden. Daar heeft het voor mij alles van.

Sommige filter merken passen gewoon niet goed.
En maar 1 zandkorrel of vuiltje tussen het pasvlak van de deksel en je zult het nooit luchtdicht krijgen.

Auteur:  willy4 [ 10 jan 2019 22:17 ]
Berichttitel:  Re: Ook even voorstellen dan maar..

hoe moet je de diesel op pompen?
met een balgje of zit er een pomp in de bak.

Auteur:  Martijn_C5 [ 10 jan 2019 22:30 ]
Berichttitel:  Re: Ook even voorstellen dan maar..

Geen balgje.. heeft een opvoerpomp.

Auteur:  willy4 [ 10 jan 2019 23:18 ]
Berichttitel:  Re: Ook even voorstellen dan maar..

je kunt is proberen contact 5 sec op , contact terug af, contact terug op een paar sec wachten en dan starten.

Auteur:  Martijn_C5 [ 11 jan 2019 16:13 ]
Berichttitel:  Re: Ook even voorstellen dan maar..

.. geen gewenst resultaat. Wat had het eventueel kunnen doen meen je ?

Auteur:  willy4 [ 11 jan 2019 16:53 ]
Berichttitel:  Re: Ook even voorstellen dan maar..

als er lucht op komt om zo de lucht eruit te krijgen.
en als het koud is en hij moet gloeien dan doet hij dat ook 2x en zo start hij dan ook beter.
heb je de druk nu gemeten van de pomp bij het starten.

ik heb nog een vraag , gaat de motor goed rond tijdens het starten,als de koperen bussen van de lagering van het anker versleten zijn gaat hij ook niet goed rond en start hij slecht.

Pagina 3 van 4 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/