Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 


GJO




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 
 FrankvanA is er weer 
Auteur Bericht
C5club Newbie
C5club Newbie

Geregistreerd: 03 dec 2017 19:15
Berichten: 1
Woonplaats: Haarlem
Auto: C5 Break 2.0 HDIf
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 158900
Kleur: Gris Island


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht FrankvanA is er weer
Dag mensen,
Na een lange periode van afwezigheid, waarin ik af en toe wel heb meegelezen, heb ik vandaag een nieuwe inlog gekregen. Onder dezelfde naam als waar ik 9 jaar geleden ook actief was ;) .

Toen had ik na me ingelezen te hebben onder de nickname Aanstaande een phase 1, 2.0 HDI aangeschaft met ongeveer 158 k op de klok. Gris islande is de kleur, gletcherwater grijsblauw zeg maar.
De afgelopen jaren hebben we probleemloos gezwoven met haar, een keer een accu, een keer een aircopomp, een zijruit omdat een of andere onverlaat het nodig vond het navischermpje te pikken, een keer een vervangingsvoorruit omdat het sterretje na reparatie toch was doorgescheurd, schijven en blokken en nog een keer een aircopomp omdat de vervangingspomp van een slopert kwam.
Crossfiets achterin, geen probleem, verhuizen van vrienden, kennissen en zo meer, geen probleem. Aanhanger met twee motoren erop erachter, geen krimp. Caravan trekken, lachend.
Die bolide staat inmiddels op 316 k, en er zat dus een prijzig onderhoud aan te komen. Waterpomp en distributie, 2nieuwe banden, accutje, u kent het wel.
In een moment van ontrouw heb ik eens even gekeken wat een phase 2 2.0 HDIf zou kosten, gewoon om te weten waar we het dan over hebben. Want ja, die 6 handbak en wat extra koppel, pk-tjes en zuinigheid zijn nooit weg niewaar?

En wat wil het toeval, ik vindt er een met 158 k op de klok, bij een kleine garage achteraf. Na GJO te hebben geraadpleegd en het verhaal van de phase 2 te hebben gehoord ben ik toch maar eens gaan kijken. Strakke wagen, nauwelijks gebruikssporen aan de buitenkant, binnen netjes. Vaste trekvogel, met multicon west aansluiting, Achterraam wil niet open en schakelaartje is gescheurd. Buitenspiegel rechts klapt niet in, lampje in het dashboardkastje is stuk, rijdt goed, remt goed, staat op 16 inch staal met wieldoppen en Chinese banden, Landsail LS 388, doen het eigenlijk best ok.
Alleen die kleur, het is een soort van lichtblauw met grijs, Gris islande volgens de deursticker. Ik moet er nog even aan wennen zeg maar :lol:

Lang verhaal kort, Frankie rijdt, net als 9 jaar geleden een kakelverse, net ingereden C5, 4jaar en 160 k jonger, maar alleen een kenner die dat ziet.


03 dec 2017 20:23
Profiel
Beheerder
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 mei 2006 17:31
Berichten: 33374
Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: FrankvanA is er weer
:smt023

_________________
Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.)
Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien


03 dec 2017 20:57
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 20 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.