Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 







Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 
 Even voorstellen 
Auteur Bericht
C5club Newbie
C5club Newbie

Geregistreerd: 27 jul 2017 06:00
Berichten: 5
Woonplaats: Duitsland
Auto: Tourer, BleuHdi 180 S&S eat6 xtr
Opties: Panorama dak, hifi pack, navi,
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2016
Energielabel: A
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 25000
Kleur: Nera Perla Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Even voorstellen
Hallo allemaal, :citrofiel

Even voorstellen, ik ben Bart en woon net over de grens bij Nijmegen in Duitsland.

Met Citroën zijn wij (mijn vrouw en ik) als tijden bekend, natuurlijk ook enkele maal van merk gewisseld, maar toch telkens weer citroën ( of Peugeot).

Hier de citroens waar we mee gestart zijn:
BX1.4 1987, XM Break 2.5Td 1996, Saxo 1.4 2001 Berlingo Multispace Spacelight 2.0 Hdi 2001, Berlingo 90Hdi Multispace 2009, Berlingo 90 Hdi Multispace 2015

De Berlingo's, daar reed altijd mijn vrouw in, en de C5 wordt weer haar auto :-)

Ik rijd zelf op dit moment met een Mercedes E-klasse
Kombi 320Cdi uit 2004 en een Peugeot 307 SW 1.6-16v uit 2004.

Aangezien 2 grote auto's toch wat te veel van het goede is gaat einde van dit jaar de Mercedes eruit, en rijd ik verder met de Peugeot, daar kan ik best mee leven.

En dan nu de vraag, waarom de C5.

We hebben dus in 2015 onze 3e Berlingo gekocht, deze was geheel nieuw, maar na 2 jaar en 4 maanden en 65000 verder, hebben we de keuze gemaakt om hem toch maar weg te doen, dit om 2 redenen, 1e als we langer zouden doorrijden kregen we bij inruil minder terug, was dus de tijd, en 2e hij heeft al 4 keer storing hoge-, en lage druk gehad op de commonrail, dit krijgen ze schijnbaar niet .
opgelost. Al nieuwe 2x brandstoffilter en 2 nw. druksensors vervangen, maar valt nog steeds in de noodloop en de laatste keer kreeg ik hem nadat hij in de noodloop was gegaan pas na 15 min weer gestart, storing startblokkering.
Dus mijn vrouw had het helemaal gehad met dat ding.
Normaal los ik het zelf op, maar met deze Berlingo had ik niet zoveel vertrouwen in, dus dan maar besloten om hem in te ruilen.

Na verschillende auto,s bekeken en proefgereden te hebben, ook met weer een nw. Berlingo, maar dan een 120 BlueHdi (nieuw), Golf, Passat, en Peugeot 308 SW GT 120 BlueHdi ( nieuw).
Wees de verkoper van onze huidige Berlingo ons op een C5.
Zij hadden net een aantal opgekocht, van 2015/2016 met 20.000 tot 28.000 km, en deze mochten voor een interessante prijs weg.
Aangezien ik met de C5 al bekend was, voordat ik de Mercedes kocht ook bij een 2010 3.0 Hdi C5 tourer wezen kijken, maar ik vetrouwde de combinatie motor/automaat niet zo, omdat ik veel rijd, die bakken waren ontwikkeld tot 250 pk, maar om dan continue met 245 pk te belasten, hoe lang zou dat goed gaan, ook het prijsverschil speelde mee, dus toen voor de Mercedes gekozen.

Maar nu, na bij de dealer een aantal C5 tourers bekeken te hebben, viel ons oog op een
C5 tourer BleuHdi 180, S&S, EAT6 XTR met Panorama dak uit 12-2016 met 25000 km op de teller.

Was gewoon een mooie auto in Noir Perla en net wat ander dan de gewone tourer.

Mijn vrouw moest even wennen ( van Berlingo naar C5 , maar daar kon ze wel mee leven volgens gaar.

We kregen een goede prijs voor de Berlingo en bovenop de fabrieks garantie nog 3 jaar extra, dus de C5 maar gekocht.

Weet niet of we het goed gedaan hebben, maar mijn gevoel zegt van wel.

Nog even een weekje geduld hebben, want moet ff klaargemaakt worden, beurt, nw Tüv enz.

Foto's volgen.


28 jul 2017 23:54
Profiel
Beheerder
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 mei 2006 17:31
Berichten: 33374
Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Even voorstellen
Welkom op de site!

_________________
Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.)
Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien


28 jul 2017 23:58
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 20 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.