Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 







Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
 Terug? Van weggeweest 
Auteur Bericht
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 21 jan 2007 21:17
Berichten: 388
Woonplaats: Utrecht
Auto: C5 2.2 HDi-16v 6v Exclusive Break
Opties: RT3, JBL
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Energielabel: D
Phase: 1
Organummer: 10080
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 303000
Kleur: gris iceland


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Terug? Van weggeweest
Hoi allen,

Omdat ik bijna 4 jaar geleden mijn C5 break 2.2 hdi 6-bak verkochte heb ivm een lease auto ben ik stil geworden op dit forum.

Ik heb nu bijna 4 jaar in een Peugeot 508 1.6 e-hdi automaat rondgereden. Dat beviel uitstekend! Vaste veren, dus nooit meer bijzondere onvindbare trillingen. (Oei, vloeken in de kerk hier vrees ik). Automaat ( wil nooit meer anders ook al was het qua automaat een heel basic systeem ) en prettige auto om te rijden. 1 op 17 met 70 ltr tank ook heel prettig.

Maar binnenkort een nieuwe baan zonder auto vd zaak dus moet weer gaan zoeken:
-C5 3 break 2.0 hdi 165 pk automaat leek me wel wat.
-zag ook een 3.0 hdi staan. Dat lijkt me ook wel wat.
-v70 d5 geartronic is echter ook een optie.

Kunnen jullie me eens van wat (on)zinnig advies voorzien in deze keuzes?
groeten,
Maarten

_________________
C5 2.2 HDi-16v 6v Break, jbl + tel + navi (RT3), 7/2004, 303.000, ice blue metallic VERKOCHT

Voorloper P508 SW1.6 thp

In bestelling: P508 SW 1.6 hdi 2-tronic noir perla nera, pack look, xenon, sensoren v+a, leder, afneembare trekhaak en integrated sound upgrade


24 feb 2017 18:17
Profiel
C5club Veteraan
C5club Veteraan

Geregistreerd: 21 maart 2007 13:56
Berichten: 1295
Woonplaats: 035
Auto: Tourer V6 3.0 HDiF exclusive
Opties: xenon, HiFi, NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11875
Productienummer: 10111
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 227.000
Kleur: Bleu Bourrasque


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Terug? Van weggeweest
Tja, ik kan niet in je portemonnee kijken, maar ik zou de rest van mijn leven graag in mijn 3.0Hdif willen blijven rijden (en met wat pech gaat dat misschien wel lukken :D ). Ongekend relaxed rijden, maar uiteraard veel elektronica die stuk kan gaan.

_________________
Tourer V6 3.0 HDiF (DT20C-X8ZA) exclusive, 240 pk, meedraaiend bixenon, HIFI , NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling, 17 inch wielen


24 feb 2017 18:57
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 21 jan 2007 21:17
Berichten: 388
Woonplaats: Utrecht
Auto: C5 2.2 HDi-16v 6v Exclusive Break
Opties: RT3, JBL
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Energielabel: D
Phase: 1
Organummer: 10080
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 303000
Kleur: gris iceland


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Terug? Van weggeweest
Wat is ongeveer je verbruik met de 3.0hdi240? En wat bedoel je met de vele elektronica die stuk kan gaan? Is dat anders bij een hdi165?

_________________
C5 2.2 HDi-16v 6v Break, jbl + tel + navi (RT3), 7/2004, 303.000, ice blue metallic VERKOCHT

Voorloper P508 SW1.6 thp

In bestelling: P508 SW 1.6 hdi 2-tronic noir perla nera, pack look, xenon, sensoren v+a, leder, afneembare trekhaak en integrated sound upgrade


24 feb 2017 19:07
Profiel
Beheerder
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 mei 2006 19:04
Berichten: 8048
Woonplaats: Velsen.
Auto: C5 Berline "de Gouden Koets"
Opties: C5 Club instaplijsten.LED's in de koplampen en comfortbollen.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10481CJ
Productienummer: 10178
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 170.000
Kleur: Sable Langrune
KPH: Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Terug? Van weggeweest
Ah, daar is ie weer. Welkom terug Maarten! :smt023

_________________
C5 Berline 2005
C4 Cactus 2015
Aygo 2015
Peugeot 108 2019
Honda CBF 1000i 2007


24 feb 2017 19:19
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Geregistreerd: 15 jun 2014 20:42
Berichten: 780
Woonplaats: Soest
Auto: Peugeot 607
Opties: Alles
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: H
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 161000
Kleur: Bordeauxrood


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Terug? Van weggeweest
70 liter heb je wel nodig met een 3.0 :D


24 feb 2017 19:27
Profiel
C5club Veteraan
C5club Veteraan

Geregistreerd: 21 maart 2007 13:56
Berichten: 1295
Woonplaats: 035
Auto: Tourer V6 3.0 HDiF exclusive
Opties: xenon, HiFi, NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11875
Productienummer: 10111
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 227.000
Kleur: Bleu Bourrasque


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Terug? Van weggeweest
Heb net 65 l getankt na 940 km. Waarvan 850 km snelweg. Snelweg 1:14 makkelijk haalbaar, in de stad en zo wordt het lastiger, rond 1:12 (rustige rijstijl). Maar je kosten zitten toch niet in de brandstof.
Ik weet niet hoeveel elektronica er in ander modellen zit, maar de exclusive is natuurlijk aardig afgeladen. Zo zijn bij mij de BSM, aanjager, remschakelaar en NG4 al gesneuveld.

_________________
Tourer V6 3.0 HDiF (DT20C-X8ZA) exclusive, 240 pk, meedraaiend bixenon, HIFI , NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling, 17 inch wielen


24 feb 2017 19:35
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 21 jan 2007 21:17
Berichten: 388
Woonplaats: Utrecht
Auto: C5 2.2 HDi-16v 6v Exclusive Break
Opties: RT3, JBL
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Energielabel: D
Phase: 1
Organummer: 10080
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 303000
Kleur: gris iceland


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Terug? Van weggeweest
Rene schreef:
Ah, daar is ie weer. Welkom terug Maarten! :smt023

Dank! Nog veel bekenden hier als ik zo wat lees. Leuk. :D

Ccinq schreef:
Heb net 65 l getankt na 940 km. Waarvan 850 km snelweg. Snelweg 1:14 makkelijk haalbaar, in de stad en zo wordt het lastiger, rond 1:12 (rustige rijstijl). Maar je kosten zitten toch niet in de brandstof.
Ik weet niet hoeveel elektronica er in ander modellen zit, maar de exclusive is natuurlijk aardig afgeladen. Zo zijn bij mij de BSM, aanjager, remschakelaar en NG4 al gesneuveld.


Verbruik valt mee idd. Dat scheelt maar iets van 50 euro per mnd met een 2.0hdi.
Maar dat onderhoud dat je noemt? Is dat dan zo veel anders dan bij een 2.0? Die heeft toch ook een remschakelaar, ng4, etc?
Verder snap ik dat banden in 18 inch wat duurder kunnen zijn en sneller slijten als je gas geeft en dat een standaard beurt ook duurder zal zijn. Maar over wat voor prijsverschillen gaat het da?
Is 2k per jaar aan banden, reparatie en onderhoud genoeg bij 40.000 km/ jaar bijvoorbeeld? Of moet ik met veel meer rekenen? Mijn 2.2 hdi kostte destijds ook aardig wat... :shock:

_________________
C5 2.2 HDi-16v 6v Break, jbl + tel + navi (RT3), 7/2004, 303.000, ice blue metallic VERKOCHT

Voorloper P508 SW1.6 thp

In bestelling: P508 SW 1.6 hdi 2-tronic noir perla nera, pack look, xenon, sensoren v+a, leder, afneembare trekhaak en integrated sound upgrade


24 feb 2017 20:44
Profiel
C5club Veteraan
C5club Veteraan

Geregistreerd: 21 maart 2007 13:56
Berichten: 1295
Woonplaats: 035
Auto: Tourer V6 3.0 HDiF exclusive
Opties: xenon, HiFi, NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11875
Productienummer: 10111
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 227.000
Kleur: Bleu Bourrasque


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Terug? Van weggeweest
Het gewone onderhoud valt best mee, banden ook, ik rij met 17 inch , vind ik comfortabeler. Je moet aan zo'n V6 geen grotere reparaties hebben, dat is altijd duurder. Ook de distributiewissel zal bij de dealer wel een hoop kosten b.v., of als je gedoe krijgt met de turbo's of EGR-kleppen of zo. Ik heb tot nu toe op de aircocondensor na geen extra kosten gehad. De mijne gaat wel elke 20.000 km voor onderhoud naar de dealer/specialist, preventief automaat gespoeld, preventieve waterstofbehandeling. Je moet ook gewoon een beetje geluk hebben, en niet op een paar honderd euro kijken.

_________________
Tourer V6 3.0 HDiF (DT20C-X8ZA) exclusive, 240 pk, meedraaiend bixenon, HIFI , NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling, 17 inch wielen


24 feb 2017 21:04
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Geregistreerd: 14 jun 2007 17:26
Berichten: 1835
Woonplaats: Amsterdam
Auto: Volvo V70 2.4D Geartronic 175PK / 400 Nm ... gechipt naar 240 PK / 475 Nm
Opties: leer,trekhaak, BT, RTI navigatie
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 292.292
Kleur: Magic Blue Pearl


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Terug? Van weggeweest
Hallo Maarten, welkom terug :mrgreen:

Ik heb iets van 230.000 kilometers en 7 jaar ervaring met twee C5 Breaks 2.2 HDI BVA4 phase I.
De eerste was een prima auto, de tweede helaas niet (maar heb 'm toch nog 3 jaar gehad).
Het waren fijne, maar geen goedkope kilometers qua verbruik en onderhoudskosten ... Ik weet dus echt wel waar ik het over heb.

Volvo bevalt me veel beter, veel pittiger en goedkoper in het gebruik. Minder onderhoudskosten en aanmerkelijk zuiniger (1 op 14 à 1 op 15). Met de C5 kwam ik 2 kilometer minder ver per liter.

Daarna heb 2 jaar en 1 maand heb ik 80.000 probleemloze kilometers in een Volvo S60 gereden (D5 geartronic, 163 pk maar getuned naar 200 pk). Een lekke koppakking, een schokbreker die begon te rammelen en een hoge kilometerstand (bijna 431.000) deden mij besluiten om een andere Volvo aan te schaffen.

Dat is een V70 D5 geartronic geworden (185 pk maar gechipt naar 225 pk). Inmiddels heb ik daar vrijwel probleem 34.000 kilometers mee gereden in 13 maanden.

De S60 had een sport onderstel, echt minder comfortabeler dan een C5. Mijn V70 heeft een normaal onderstel en is (naar mijn mening) comfortabel. Ik zou zeggen, ga eens rijden :mrgreen:
(vragen mogen ook via pb)

_________________
De overtreffende trap van C5 is natuurlijk D5 :smt128


24 feb 2017 21:32
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan

Geregistreerd: 14 dec 2010 09:29
Berichten: 108
Auto: C5 Tourer 2.0 HDiF 138
Opties: Exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 144000
Kleur: Bleu Bourrasque


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Terug? Van weggeweest
Los van Henkie's verhaal, wil ik nog even toevoegen dat een Phase 3 echt een aanzienlijk andere auto is dan de 1 en 2.

Proefrijden dus :)


24 feb 2017 23:11
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 21 jan 2007 21:17
Berichten: 388
Woonplaats: Utrecht
Auto: C5 2.2 HDi-16v 6v Exclusive Break
Opties: RT3, JBL
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Energielabel: D
Phase: 1
Organummer: 10080
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 303000
Kleur: gris iceland


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Terug? Van weggeweest
V70 wordt dan wel een bouwjaar vanaf 2007/2008 dus die zal ook wel anders zijn, .
Ik.zal indeRdaad maar eens gaan rijden in v70 en C5.
Is C5 III te vergelijken met Peugeot 508?

_________________
C5 2.2 HDi-16v 6v Break, jbl + tel + navi (RT3), 7/2004, 303.000, ice blue metallic VERKOCHT

Voorloper P508 SW1.6 thp

In bestelling: P508 SW 1.6 hdi 2-tronic noir perla nera, pack look, xenon, sensoren v+a, leder, afneembare trekhaak en integrated sound upgrade


25 feb 2017 07:40
Profiel
Beheerder
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 mei 2006 17:31
Berichten: 33374
Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Terug? Van weggeweest
508 is een fijne auto , maar vond onze C5-3 nog fijner .... gewoon proefrijden , wil niet lullig doen maar henkihdi vergelijkt appels met peren .... ph1 met oude 2.2 hdi is geen C5-3 !
De HDi 163 is overigens een erg fijne motor , hij ligt in onze 508 , uiteraard geholpen door de elektromotor en daarmee 200 pk , maar de motor alleen is prettig en probleemloos ( tot nu toe )

1 op 20 haal je op de sloffen ( maar goed ook hier niet helemaal eerlijk wegens de hulp van elektromotor )
Mijn gechipte C5-3 2.0 Hdi 136 was ook een uitstekende motor ( na chippen vergelijkbaar met de 163 hdi ), en behoorlijk zuinig.

_________________
Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.)
Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien


25 feb 2017 10:10
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 21:02
Berichten: 10660
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Sport-line
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Terug? Van weggeweest
En met alle respect voor ieders mening, als je een tweedehands ph1 of 2 met een bep km stand koopt kan je geluk of pech hebben..

de ph3 is een geweldige auto, die ik heb gehad kan ik ook weer vergelijken met mijn honda..
Zo blijf je bezig...


25 feb 2017 10:33
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Geregistreerd: 14 jun 2007 17:26
Berichten: 1835
Woonplaats: Amsterdam
Auto: Volvo V70 2.4D Geartronic 175PK / 400 Nm ... gechipt naar 240 PK / 475 Nm
Opties: leer,trekhaak, BT, RTI navigatie
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 292.292
Kleur: Magic Blue Pearl


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Terug? Van weggeweest
Jij houdt inderdaad van de low-milers .... De eerste C5 was gekocht met 250.000 op de teller, de tweede met slechts 180.000 ... inderdaad bepaalde kilometerstand.

Munkman overweegt toch een V70 D5 geartronic ... dus mag ik toch deze vergelijken met een auto die hij en ik eerder gehad hebben? Die opmerking van jou over die Honda slaat in dit verband als een l.l op een drumstel.


Menno schreef:
henkihdi vergelijkt appels met peren .... ph1 met oude 2.2 hdi is geen C5-3 !


Ik zie die appel en peren vergelijking niet, maar goed .... over de C5-3 heb ik niets gezegd.

Ik heb slechts over de overstap van een C5 (ph I) naar een Volvo D5 geartronic geschreven.

_________________
De overtreffende trap van C5 is natuurlijk D5 :smt128


25 feb 2017 14:27
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 21 jan 2007 21:17
Berichten: 388
Woonplaats: Utrecht
Auto: C5 2.2 HDi-16v 6v Exclusive Break
Opties: RT3, JBL
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Energielabel: D
Phase: 1
Organummer: 10080
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 303000
Kleur: gris iceland


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Terug? Van weggeweest
Dank voor alle reacties.
Ik heb nu een 508 en overweeg een C5 III of v70, beide vanaf 2008.

Een ouder model V70 heb ik wel eens als passagier 'bereden' maar die was in mijn beleving een stuk kleiner dan een C5-I. Voorin met je neus tegen de voorruit, weinig beenruimte achterin en bagageruimte ook kleiner dan mijn C5, aar dat kon toen ook aan mijn bevooroordeelde blik liggen. :smt004
Ik ga er eigenlijk van uit dat de nieuwe v70 groter is dan de oude en goed vergelijkbaar met de nieuwe C5.

Maar ik heb een heel leuk stukje gevonden:

http://www.motor-talk.de/forum/vergleich-v70-d5-citroen-c5-t2108485.html

_________________
C5 2.2 HDi-16v 6v Break, jbl + tel + navi (RT3), 7/2004, 303.000, ice blue metallic VERKOCHT

Voorloper P508 SW1.6 thp

In bestelling: P508 SW 1.6 hdi 2-tronic noir perla nera, pack look, xenon, sensoren v+a, leder, afneembare trekhaak en integrated sound upgrade


25 feb 2017 16:46
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 19 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.