Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 


GJO




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
 Wel zo netjes dus even voorstellen 
Auteur Bericht
C5club Rookie
C5club Rookie

Geregistreerd: 07 sep 2016 21:14
Berichten: 33
Auto: C5 2ltr
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 99000
Kleur: grijs


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Wel zo netjes dus even voorstellen
Hoi allemaal,

Ik zal me even voorstellen ik kom uit midden limburg en ben sinds kort een C5 rijder. Iets eerder dan ik verwacht had. Ik ben in het bezit van 3 grote honden 1 golden en 2 samoyeden dus een grote auto is gewenst.

Mijn vorige auto Huyndai Santa fe (289000km), wat ik niet verwachte dat die niet meer door de keuring zonder er een flinke bak met geld tegen te gooien. Ik was toch al van plan om hem weg te doen rond dec/Jan en me dan een C5 te kopen. dus beslissing snel gemaakt.


Dus ik had letterlijk 48 uur om een auto te kopen. Ja op het laaste moment laten keuren :). Aangezien ik al met een oog aan het kijken voor een c5 dacht ik ga daar maar naar zoeken. Dus ik heb er eentje gevonden, Deze heb ik puur gekocht voor overbrugging tot dec/jan, geeft me even gelegenheid om extra te sparen, en om nou hals overkop veel geld uit te geven zag ik ook niet zitten. Vandaar die tussen oplossing. Het is een C5 uit 2003 met 215000km. Ik had er nog nooit een van binnen gezien of gereden dus deze heb ik ook blind gekocht. Ik moet zeggen dat ik wel verbaasd ben over de luxe en het comfortable rij gedrag. :D

Dus de keuze is goed, ik ben van plan (of dat is het doel) om de volgende eentje van de nieuwe serie, Ik geloof model ph3 :smt017

Dus dat geeft me nog ff tijd om rustig rond te kijken en via dit forum tips op te doen waar ik op moet letten.

Beetje uitgebreide introductie maar ala.

Groetjes,

Ulbe


08 sep 2016 08:41
Profiel
Beheerder
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 mei 2006 17:31
Berichten: 33374
Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Wel zo netjes dus even voorstellen
Welkom op de site ! Veel plezier met de C5 en zoektocht naar eventueel een andere ... :-)

_________________
Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.)
Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien


08 sep 2016 08:48
Profiel
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard

Geregistreerd: 15 jul 2007 03:03
Berichten: 590
Woonplaats: Zuid-limburg
Auto: C5 berline 2.0 16V exclusive
Opties: Alles
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Organummer: 9325CJ
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 255.000
Kleur: groen


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Wel zo netjes dus even voorstellen
Welkom op de site, ik ben benieuwd of je over een paar maanden makkelijk afstand kan doen van de pH1 :D


08 sep 2016 09:14
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie

Geregistreerd: 07 sep 2016 21:14
Berichten: 33
Auto: C5 2ltr
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 99000
Kleur: grijs


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Wel zo netjes dus even voorstellen
Nou ja de PH1 heeft deze week afscheid genomen van mij. Eerst viel de toerenteller uit, (motortje stuk) toen hoorde ik allemaal vreemde geluiden achter in de auto, Daarbij olie lek rechts voor bij de vering, op een gegeven moment wilde de achtervering niet omlaag, gerest door de accu los te maken, week later kwam de vering niet meer omhoog. Einde verhaal,. :roll:

Dus eigenlijk een miskoop van jewelste.

Deze auto was eigenlijk als tussen oplossing zodat ik ff kon sparen. Die was dus vrij kort. Maar ik moet wel zeggen dat comfort en luxe...

Dus een week zonder gezeten en morgen ga ik me de andere C5 ophalen die ik vandaag heb gekocht. Een C5 uit 2005 met maar 97000 km op te teller, en een automaat. Hier hoop ik toch langer mee te rijden dan 2 maanden... anders was dat echt de laatste citroen :oops:


21 okt 2016 20:16
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan

Geregistreerd: 02 jun 2015 06:50
Berichten: 125
Woonplaats: 036
Auto: C5 Break, 2.0
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 249.000
Kleur: Zilvergrijs


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Wel zo netjes dus even voorstellen
Dat soort miskopen ken ik wel een beetje... Nissan en Ford, heetten ze in mijn geval.

Het voordeel van je aanmelden op deze site is, dat er voor heel veel euvels heel veel kennis voorhanden is zodat je het relatief goedkoop op kan lossen.

Dus voor je je volgende auto wegdoet, kan het financieel lonen om hier je problemen te melden/ op te zoeken.
Vaak zijn die reparaties goedkoper, dan maar weer een andere auto kopen (waarbij je niet weet wat voor ellende je je op de hals haalt).


22 okt 2016 08:01
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.