Hoi Mensen,
Ik ben Merijn en rij nu in mijn 6e Citroen. Begonnen met een Xantia 1.8 16v pallas break, veel kilometers mee gereden veel aan geknutseld de liefde voor Citroen is geboren!, toen een 1.8 16v berline tussen de break en de volgende in. vaak alleen in een break begon mijn oog richting de CX de dwalen, een mooie 84 CX athena gekocht, zodra ik die had kreeg ik een vriendin met 3 kinderen, en dan is boodschappen doen best lastig met een 100l gastank achterin. net voor de nieuwe oldtimer regels iemand van links geschept.
Om naar een geschikte C8 te zoeken een leuke xantia 2.0 16v op de kop getikt, was een tijdelijke auto, maar dat ding reed wel heerlijk!
Dus over naar een C8 2.2 exclusive, ook een zeer fijne wagen, eerste 2 jaren met zeer weinig problemen gereden en daarna kwam het 1 na het ander, dat samen met wat onhebbelijkheidjes van die wagen (gasinstallatie schakeld niet goed over, erg neurotische ruitenwissers, xenonlamp die steeds kapot ging, en een onlogische motortemperatuur, plus als laatste het gruwelijk slechte kwaliteit interieur (alcantara)) gezocht naar een C5 diesel automaat.
Even geen gasproblemen meer en lekker lui rijden.
Heerlijke auto gevonden, een 2.0 Hdi automaat uit 2004 (ph1) in blue oriental, welke automaat ziet hier in trouwens? schakelt tot nu toe goed, maar toch maar eens onderhoud binnenkort laten plegen.
Verder nog het achterraampje repareren, en dan nog de aircopomp, het koppelingsplaatje is weg, de bout is afgebroken, nu een plan om het boutje uit te boren. Zijn daar nog tips voor?
Mijn plan is een stuk hardhout voor te boren om te spline vast te houden, met een gecentreerd gat daarin om het uitboren makkelijker uit te lijnen.
Ik herken al wat mensen hier van het xantiaforum en het citroen forum
voorderest ziet het er hier lekker gezellig en behulpzaam uit :] Hopelijk kan ik ook wat bijdragen zodra ik wat beter bekend ben met de C5!
Mvg,
Merijn