Citroen C5 club forum
https://www.c5club.nl/c5forum/

C5 vraag
https://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=1&t=17770
Pagina 1 van 2

Auteur:  jfj [ 25 mei 2016 20:13 ]
Berichttitel:  C5 vraag

Hallo

Ik rij al jaren citroen. Oa BX GT (2 stuks) ,progress, biarritz, xantia coupe en TD break, Evasion en nu een 2002 xsara hdi vtr break. Onlangs samen net Edwin een motorkap en spatbord vervangen om hem er beter uit te laten zien.
Nu ben ik aan het rondkijken naar een C5 automaat break benzine omdat een diesel te duur is in de wegen belasting. Ja ik rij wel ca 90km elke dag heen en terug maar omdat we ook naar duitsland rijden en ze daar milieuzones hebben waar de c5 diesels niet inmogen is een benzine makkelijker.
Nu zie ik op mp en speurders ,autoscout c5s staan tussen de 500 en 1000 euro bij handelaren.
Is er een lijst van betrouwbare handelarennof zijn de c5s die aangeboden worden rond dat bedrag allemaal barrels?
Ik wil namelijk mijn xsara erbij inruilen.

Zag bv een mooie blauwe in meppel staan


Grm
Jos

Auteur:  edwin48 [ 25 mei 2016 20:28 ]
Berichttitel:  Re: C5 vraag

hoi jos

tip laat de advertentie ff zien met de link en vraag of iemand iets weet van deze auto ;)

Auteur:  Menno [ 25 mei 2016 21:00 ]
Berichttitel:  C5 vraag

Plaats idd even een link dan kunnen we " meekijken " ...
Een C5 in deze prijsklasse is een beetje mazzel hebben , zal altijd wel werk aan zitten!
Welkom op de site , en wat moet ik mij voorstellen bij een Xantia Coupe ???? :-)

Auteur:  Biedzjee [ 25 mei 2016 21:21 ]
Berichttitel:  Re: C5 vraag

Wat ik er van weet is dat je je beter beperkt tot de 2liter motor en dan niet de hpi variant.

Auteur:  jfj [ 26 mei 2016 08:15 ]
Berichttitel:  Re: C5 vraag

zie eigenlijk door d ebomen het bos niet meer :D

Zag bv een mooie C5 staan op LPG3 maar die bouwt druk op in het koelsysteem, aangezien ik van autos niet echt veel vanaf weet blif ik daar vanaf, was echter wel interessant vanwege de lpg3.

http://www.speurders.nl/overzicht/autos ... r_by=price

dan heb ik deze gezien:
http://link.marktplaats.nl/m1047652607



deze is wellicht interessant voor iemand anders hier:
http://www.speurders.nl/overzicht/autos ... r_by=price

Auteur:  Menno [ 26 mei 2016 09:48 ]
Berichttitel:  C5 vraag

Nooit problemen en dan 500 vragen waar over te onderhandelen valt ,....
Daar is m.i dan genoeg mis mee anders doe je hem niet weg! :oops:

Die op mp is volgens mij wel de moeite waard om te gaan bekijken , wel vreemd dat de winterbanden die bij de auto horen extra kosten :lol:

Auteur:  Willyb [ 26 mei 2016 10:41 ]
Berichttitel:  Re: C5 vraag

jfj schreef:
Ja ik rij wel ca 90km elke dag heen en terug maar omdat we ook naar duitsland rijden en ze daar milieuzones hebben waar de c5 diesels niet inmogen is een benzine makkelijker.

Grm
Jos

Hoe zo mogen daar C5 diesels niet in ? Mijn C5 diesel heeft een klasse 4 sticker en mag er gewoon in .
De kosten voor deze sticker is 5 euro.

Auteur:  JW-C5 [ 26 mei 2016 10:49 ]
Berichttitel:  Re: C5 vraag

Jouw 2.2HDi is voorzien van een FaP.
Dat zijn de PH1 2 liter diesels niet, wel die van een aantal PH2's.

Gezien de "C5 vraag" en het genoemde budget zal het dan wel om een PH1 gaan.

Groet,
JW

Auteur:  jfj [ 26 mei 2016 10:52 ]
Berichttitel:  Re: C5 vraag

Mijn xsara is uit 2002 en heeft een gele sticker, alleen met een groene sticker mag je de milieu zones in of met een benzine bak van na 1997.

En een groene sticker krijg je alleen:


Voertuigen met een datum eerste toelating (Bouwjaar) van na 31 december 2005;
Voertuigen die voldoen aan uitlaatgasnormen Euro-4 en Euro-5;
Voertuigen die voorafgaand aan het inbouwen van een retrofit roetfilter (goedgekeurd door KBA) voldeden aan uitlaatgasnorm Euro-3.

Over het algemeen ontvangen voertuigen met een datum eerste toelating (Bouwjaar) van na 31 december 2005 een groene milieusticker. Leverde de fabrikant echter al in deze periode het voertuig af met een motor in een hogere emissieklasse, dan is deze op het voertuig van toepassing.

de sticker kost rond de 10euro, voor 5 euro heb ik ze niet gevonden.

Auteur:  Menno [ 26 mei 2016 11:14 ]
Berichttitel:  C5 vraag

Nee ook een 2.2 hdi met fap mag de milieu zone in !! Die is er ook in PH1 vanaf 2001
Die stickers zijn idd 5 euro , zelf ff afhalen
Zie het draadje hierover ! ;-)

Auteur:  Willyb [ 26 mei 2016 17:09 ]
Berichttitel:  Re: C5 vraag

Ook mijn C5 fase I 2.0 diesel bouwjaar 2001 met originele FAP af fabriek had een groene sticker.
Ik woon in Duitsland misschien maakt dat wat uit en zijn ze voor buitenlanders wat moeilijker. :smt038

Auteur:  Menno [ 26 mei 2016 17:21 ]
Berichttitel:  Re: C5 vraag

Zolang er maar een fap in zit , die is als 2.0 in de ph1 in NL niet geleverd

Auteur:  SaXoKe [ 27 mei 2016 00:18 ]
Berichttitel:  Re: C5 vraag

ph1 2.0HDI is in belgie volgens mij ook nooit met FAP geleverd in de 90 en 110pk versie.
vanaf de 2.0HDI136 was de FAP er wel bij

Auteur:  JW-C5 [ 27 mei 2016 00:22 ]
Berichttitel:  Re: C5 vraag

Ook de 2.0HDi 136 PK PH2 is zonder FaP geleverd, in NL welteverstaan.

Ik heb er in mijn DB op z'n minst vier staan van Forumleden......

Groet,
JW

Auteur:  jfj [ 09 jun 2020 21:04 ]
Berichttitel:  Re: C5 vraag

in die 4 jaar tijd een evasion gehad 3 jaar (die rijdt nu in afrika) nadat de motor van de xsara plofte, bijna 1 jaar een C8 , die had een dure reparatie ca 1500 euro (sloop), en nu sinds 1,5 week een 2005 c5 hdif break automaar exclusive...

beetje vreemd dat je met een hdif met roetfilter nog een roet toeslag krijgt....
en wel een groene sticker van duitsland...

Pagina 1 van 2 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/