Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 


GJO




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 Citroën C5 Exclusive HDI Aut. (2004, Phase 1) 
Auteur Bericht
Antwoord met een citaat
Bericht Citroën C5 Exclusive HDI Aut. (2004, Phase 1)
Nadat ze jaren (van 1992 tot nu) diverse Renaults gereden hebben heb ik mijn ouders eindelijk overgehaald tot een verstandige keuze :citrofiel

De Scénic die ze tot vandaag hadden moest weg in verband met iets dat jullie ongetwijfeld bekend voor komt: Naast diverse kleine defecten zijn de solenoids in de automaatbak stuk. Hij schakelt bruusk, wilde niet altijd in de 1 en het storingslampje brandt regelmatig (de Laguna is daarmee overigens ook aan zijn eind gekomen). Nu zijn iets jongere Renaults (2003-2006) technisch helemaal rampzalig - dat merkten we indertijd met de leaseauto's al, en ik heb kort een Clio van 2003 gereden waar ik meer onder lag dan in zat - dus werd het tijd voor een ander merk.

Gezien ik - zowel met computers als met autotechniek - wat handiger ben dan m'n ouders werd mijn hulp ingeroepen bij het zoeken naar een nieuwe auto (leuk! :) ). De eisen waren: betrouwbaar, automaat, niet ál te lage instap, genoeg plek achter het stuur voor mijn moeder (ivm kniebraces), genoeg ruimte voor een grote hond, comfortabel en niet al te onzuinig.
Naar diverse alternatieven gekeken (o.a. Volvo V70 en Honda Stream), uiteindelijk kwam Citroën toch wel als kanshebber naar voren, en dan met name de C8 en de Picasso. Een goede Picasso kwam niet op ons pad, de C8 viel qua comfort en verbruik toch wel tegen (Op benzine; de V6 loopt mooi maar lijkt qua verbruik op een Amerikaan, de tweeliter heeft het veel te zwaar. Diesel+aut niet gevonden). M'n moeder besloot even in een C5 Break te gaan zitten en warempel, stuur en stoel alle richtingen uit verstelbaar en het past! :)

Gezien mijn ouders precies op het omslagpunt zitten qua kosten (verschil diesel/benzine is tientjeswerk in het voordeel van diesel) zijn we vandaag op C5-jacht gegaan. Er stonden een Tendance HDiF 16V, een Prestige 2.0i 16V en een Exclusive 2.0 HDi 8V op het programma. Alle luxe van de Exclusive en de ontspannen loop van de (eigenlijk best lichte) dieselmotor trok hun over de streep. Deze dame staat nu dus op de oprit:

Afbeelding

Prachtige auto, van de 1e eigenaar, heb flink gezocht maar kon er eigenlijk weinig schoonheidsfoutjes aan ontdekken. De teller staat net over de 2 ton (net ingereden als ik Klokje Rond mag geloven ;) ), alle knopjes en opties werken en alles ziet er uit als nieuw.

Wat betreft mijn lidmaatschap hier: Ik zal vermoedelijk niet het meest actieve lid worden, maar zal wel regelmatig wat lezen op dit forum, ik zag al een berg technische informatie staan en hoop de C5 in deze staat te houden (hopelijk ook tot bijna 700.000 km :lol: ). Dus bij deze: Alvast bedankt voor alle informatie!

En misschien kom ik één van jullie binnenkort nog eens tegen bij Johan Oldenhage, we willen de automaatbak namelijk preventief laten spoelen. :cit4

P.S.: Mocht de oude eigenaar hier zijn vroegere C5 herkennen; Stuur even een PB! Ik heb er het liefst zo veel mogelijk informatie over :)


09 apr 2016 17:00
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 10 okt 2009 16:58
Berichten: 13866
Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: break 1600cc 80KW DV6TED4 FAP
Opties: telefoon,navigatie,lederen uitvoering,JBL systeem
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Organummer: 10574
Productienummer: 10289
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 108000
Kleur: Ganache
KPH: Voor


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Citroën C5 Exclusive HDI Aut. (2004, Phase 1)
welkom in de club :smt023 :smt038


09 apr 2016 17:21
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 08 mei 2009 19:42
Berichten: 5090
Woonplaats: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Citroën C5 Exclusive HDI Aut. (2004, Phase 1)
Mooi!

Maar om nou een auto (willekeurig welk merk) uit 2003-2006 "iets jonger" te noemen... ;) dan hebben we het over 10-13 jaar oud terwijl de gemiddelde auto in NL 8 jaar is...

Maar desalniettemin heel veel plezier gewenst :)

_________________
Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection

Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)


09 apr 2016 17:44
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht Citroën C5 Exclusive HDI Aut. (2004, Phase 1)
Iets jonger dan de Scénic uit 2002 ;) Vanaf 2007 zijn de Renaults weer beter, maar een nette is dan boven beoogd budget.

Maarten schreef:
Maar desalniettemin heel veel plezier gewenst :)

Dat zal ongetwijfeld goed komen :) Er worden hier al volop herinneringen over de DS 23 i.e. opgehaald :D


09 apr 2016 17:52
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 10 mei 2013 15:22
Berichten: 197
Auto: C5 Berline 2.0 HDiF 16v Exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 106.000
Kleur: rood


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Citroën C5 Exclusive HDI Aut. (2004, Phase 1)
:smt190 Welkom...geniet van je exclusive Dame....... :smt190


09 apr 2016 21:47
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 11 jul 2015 22:03
Berichten: 492
Woonplaats: Musselkanaal
Auto: Break Ph2 Ligne Business
Opties: Ligne Business
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Organummer: 11103
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 170000
Kleur: Rouge Profond KKQD


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Citroën C5 Exclusive HDI Aut. (2004, Phase 1)
Welkom, ik zag de foto ook al op tweakers.net voorbij komen.

_________________
Citroen C5 Break 2.0 16v 2007
Citroen Xantia 3.0 v6 1999
Citroen C3 Origins 2020

Auto historie:
Citroen Visa Leader 1.1 RE 1986
Citroen C4 Grand Picasso 1.6VTI
Citroen C5 Ph2 Break 2.0 16V LPG-G3
Peugeot 307 Break Navteq 2005, 1.6 16v LPG-G3
Citroen Xsara Break 2000, 1.4 LPG-G3
Citroen Xantia Berline Tentation 1995, 1.6 8v
Rover 620Si e2 1994, 2.0 16v
Seat Ibiza CLX 1994 1.9D


13 apr 2016 13:39
Profiel
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 29 mei 2006 09:50
Berichten: 927
Woonplaats: Zonnigste provincie van Nederland
Auto: C5 Tourer 2.0 HDi Exclusive 120 kW / 163 PK / 340 Nm
Opties: pack Integral, Hifi, 19" Adriatique. Pack Biedzjee: zonnebrilhouder, sfeerverlichting v+a, dashcam ;-)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13363
Productienummer: 10374
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 220k
Kleur: Mativoire


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Citroën C5 Exclusive HDI Aut. (2004, Phase 1)
Er zijn dus meer tweakers hier in de club :smt190

_________________
Na een Fiat Ritmo 60L (1983), Peugeot 405 1.6GRi (1992), Rover 416si (1995), C5 Berline 2.0 Exclusive (2001), C5 Tourer 1.6THP Exclusive (2010) eigen import uit DE, Volvo XC90 D5 (2008) nu C5 Tourer 2.0HDi Exclusive (2013). Onze "2e autootjes": Opel Kadett C (jaar kruik), Mazda 323 (1984?), Renault Clio (1992), Peugeot 106 (1996), Picasso 1.8 (2003) nu Citroen C3 1.4i Diff (2004).


13 apr 2016 15:55
Profiel
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 03 aug 2015 07:44
Berichten: 517
Woonplaats: Zwolle
Auto: C5 Break Exclusive 2.2 Hdi
Opties: alle, behalve alarm en open dak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10482
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 235.000
Kleur: Gris Aluminium


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Citroën C5 Exclusive HDI Aut. (2004, Phase 1)
Zekers :smt190


13 apr 2016 16:11
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 11 jul 2015 22:03
Berichten: 492
Woonplaats: Musselkanaal
Auto: Break Ph2 Ligne Business
Opties: Ligne Business
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Organummer: 11103
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 170000
Kleur: Rouge Profond KKQD


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Citroën C5 Exclusive HDI Aut. (2004, Phase 1)
Ja, gezellig volk ;-)

_________________
Citroen C5 Break 2.0 16v 2007
Citroen Xantia 3.0 v6 1999
Citroen C3 Origins 2020

Auto historie:
Citroen Visa Leader 1.1 RE 1986
Citroen C4 Grand Picasso 1.6VTI
Citroen C5 Ph2 Break 2.0 16V LPG-G3
Peugeot 307 Break Navteq 2005, 1.6 16v LPG-G3
Citroen Xsara Break 2000, 1.4 LPG-G3
Citroen Xantia Berline Tentation 1995, 1.6 8v
Rover 620Si e2 1994, 2.0 16v
Seat Ibiza CLX 1994 1.9D


15 apr 2016 13:19
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Citroën C5 Exclusive HDI Aut. (2004, Phase 1)
Merci! :)

Het verbaast me niet zo. Sterker nog: Het valt me altijd op hoeveel mensen er zijn met een vergelijkbaar profiel. Rijden dezelfde auto's, vergelijkbare IT-baan, bovengemiddelde interesse in electronica en audio, zijn vaak ook sportfietser... grappig :)


16 apr 2016 14:43
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 29 mei 2006 09:50
Berichten: 927
Woonplaats: Zonnigste provincie van Nederland
Auto: C5 Tourer 2.0 HDi Exclusive 120 kW / 163 PK / 340 Nm
Opties: pack Integral, Hifi, 19" Adriatique. Pack Biedzjee: zonnebrilhouder, sfeerverlichting v+a, dashcam ;-)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13363
Productienummer: 10374
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 220k
Kleur: Mativoire


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Citroën C5 Exclusive HDI Aut. (2004, Phase 1)
En uitzonderingen bevestigen de regel....

_________________
Na een Fiat Ritmo 60L (1983), Peugeot 405 1.6GRi (1992), Rover 416si (1995), C5 Berline 2.0 Exclusive (2001), C5 Tourer 1.6THP Exclusive (2010) eigen import uit DE, Volvo XC90 D5 (2008) nu C5 Tourer 2.0HDi Exclusive (2013). Onze "2e autootjes": Opel Kadett C (jaar kruik), Mazda 323 (1984?), Renault Clio (1992), Peugeot 106 (1996), Picasso 1.8 (2003) nu Citroen C3 1.4i Diff (2004).


16 apr 2016 16:58
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Citroën C5 Exclusive HDI Aut. (2004, Phase 1)
Zo, mijn auto van de zaak gaat weg, dus deze C5 kon nog weleens een "zusje" gaan krijgen :)

De grijze is overigens "still going strong" :)


01 okt 2016 11:41
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 jul 2016 16:27
Berichten: 217
Auto: C5 Ligne Prestige Break + 2CV6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: Oplopend
Kleur: Geel SABLE DE LANGRUNE


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Citroën C5 Exclusive HDI Aut. (2004, Phase 1)
Fijne kar!!!
Welkom hier, en ALLES wat je wil weten over je C5 vind je écht hier!!!!!!!!!
Plezier :smt023

_________________
Parijs, 5 februari 1878
Rue Laffitte


01 okt 2016 18:32
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 01 okt 2016 08:17
Berichten: 6
Auto: C5
Opties: Snoepjes aanwezig
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Energielabel: C
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 175000
Kleur: Gris Orageux
KPH: Voor + Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Citroën C5 Exclusive HDI Aut. (2004, Phase 1)
lol,

ik zit al sinds 2001 bij Tweakers :)


06 okt 2016 10:54
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Citroën C5 Exclusive HDI Aut. (2004, Phase 1)
Terug van weggeweest! De Xsara is alweer een tijd weg, er is wel een tweede autootje in de vorm van een zwarte 5-deurs Mitsubishi Colt (CZ3, maar dan niet de 3-deurs). Heel wat anders, maar wel een eigenwijs en praktisch autootje. De 1100cc motor is onverwacht pittig en zuinig (met stevig rijden 1:17, rustig aan doen ga je hard richting 1:20), scoort hoog op veiligheid, is onverwacht ruim en met z'n electrische alles, lederen bekleding met stoelverwarming voor+achter, climate control etc. eigenlijk ook best wel Exclusive ;) Alleen die vering... auw :lol:

Verder gaat het even niet helemaal soepel met de C5. Als het erg koud is start ze moeilijk (motor draait langzaam rond en slaat pas aan na 10-15 seconden doorstarten). Ik vermoed zelf oxidatie van een belangrijk massapunt, en dan daardoor onvoldoende stroom over het voorgloeisysteem en onvoldoende stroom over de startmotor. Weet alleen nog niet waar ik dat massapunt dan zou moeten vinden :D Als er nog iemand tips heeft -> welkom!
Accu is uiteraard reeds vervangen, net als allevier de gloeispiralen.

Daarnaast is dit weekend de kachelventilator ermee gestopt :(


04 feb 2017 19:25
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 30 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.