Afgelopen zeterdag even boodschappen doen. Op de heenweg al het idee dat er weinig power in zat, maar goed op 10 kilometer merk je dat niet echt.
Op de terugweg de snelweg op en iemand naast mij gebaart dat er iets mis is. En inderdaad... heel veel rook.
Gestopt en de motor slaat niet af, ook nadat de sleutel uit het contact is.
Snel de kinderen en vrou uit de auto gehaald en gezegd op afstand te gaan. Gelukkig stopte er een Belgische auto met drie dames er in om hun op te vangen.
De motor met wat geluk uit gekregen en de pechdienst gebeld.
Die was zo slim om de wagen te starten en op de vrachtwagen te rijden, en weer bleef de motor doorlopen. Zijn collega wist het te stoppen. Het bleek dat de turbo kapot is, zodat de auto op doorlekkende olie voorpruttelde....
Dus helaas moet ik nu op zoek naar een vervangend mobiel.
Wordt het weer een C5? Als er een beschikbaar is wel. De gloednieuwe vervangauto was lang niet zo comfortabel als de oude dame.
Kortom, is er een hobbyist die interesse heeft in een C5 Break 2003 voor onderdelen of eigen revisie van de turbo dan kan die zich melden met een paar goudstaven
En indien iemand een niet al te nieuwe C5 die nog een goede 70k per jaar aan kan wil weggeven (bijna weggeven mag ook) dan houd ik mij beschikbaar.
Aan mijn historie is te zien dat ik niet snel trouw ben aan een merk of type auto, maar de C5 heeft mij overtuigd wat betreft rijplezier, en ook de kosten vallen (op het laatste na...) mee.
Vanaf de aanschaf 36.000 kilometer gereden in iets meer dan 6 maanden, in die tijd is de remlichtschakelaar vervangen (had ik los getrapt bleek) en de mulitiriem (normale slijtage).